سه شنبه, ۲۸ فروردین, ۱۴۰۳ / 16 April, 2024
مجله ویستا


لذت بردن از کار


لذت بردن از کار
کارتان را دوست داشته باشید تا از تفریح بعد از کار لذت ببرید.
روزتان را چگونه می گذرانید؟ آیا لحظات عمر شما همان حرکت عقربه های ساعت مچی تان است ؟
آیا صبح زود به خود می گویید: «مگر خروسی ؟ حالا چه وقت بیدار شدن است ؟» و یا نه با انگیزه یک روز جدید و فعال از خواب بیدار می شوید و به استقبال لحظات زندگی می روید. زندگی را دوست دارید و سعی می کنید که با قشنگ ترین حالات آن را بسازید. زندگی هم مثل «عشق » از آن واژه های بسیار مظلوم و درعین حال گمراه کننده است . زیرا که هر کس با او آن طور که دلش می خواهد رفتار می کند. یکی ناامید است یکی سردرگم ، یکی زرنگ و کلاهبردار است و خلاصه هر کس با متد ویژه خودش با این زندگی مظلوم و بیچاره دست به گریبان است .
اما این را بدانید که اگر شما هم از او شاکی هستید، تنها نیستید چون میلیونها نفر دیگر در دنیا هستند که مثل شما فکر می کنند و سخت هم در اشتباهند. اما بدانید باید این طرز فکر را تغییر دهید تا به مفهوم واقعی خوشبختی پی ببرید. در فعالیتهای زندگی خوشبختی هست و شخص دارای خوشبختی صاحب قدرت است . صبح که از خواب بلند می شوید، هوشیار و گوش به زنگ روزی که در پیش دارید باشید. به تمام امکاناتی که دارید و می توانید از آن برای به دست آوردن یک زندگی شاد و لذت بخش تلاش کنید فکر کنید. ممکن است که امروزِ شما دنیا را تکان ندهد اما مطمئن باشید که حتماً دنیای خودتان را می سازد. برخورد بسیاری از مردم با زندگی بسیار ناامید کننده است . آنها از خیر همه خوشی های زندگی می گذرند و تنها منتظرند که بدبختی و مشکلی سر راهشان سبز شود تا بر عقیده بدبخت بودنشان مهر تأیید پررنگ تری بزنند. شما می توانید حتی برای استراحت نیز کار ساده و بی تحرکی مثل ماهیگیری را انتخاب کنید اما اگر فکر و ذهن تان فعال باشد، بیشترین ماهی را می گیرید و در غیر این صورت حتی ماهی ها نیز از شما بدشان می آید و می گویند «که هرگز قلاب آدم منفعلی مثل تو را به دهان نمی گیریم .»
اما این را بدانید که اگر شما هم از آن دسته آدمهایی هستید که از رختخواب به سراغ تلویزیون ، بعد به سراغ تلفن و سپس یخچال و سالن رستوران و دوباره از آنجا به رختخواب می روید، این کاری که شما به آن مشغولید زندگی کردن نیست ، چشمانتان را خوب باز کنید، دنیا و کارهای فراوانی منتظر شما هستند.
● لذت کار
برای بسیاری از مردم ، کاری مشقت بارتر از رفتن سرکار نیست . او را دیو دو سری می دانند که قرار است عمر و جوانی آنان را از بین ببرد. آیا به راستی کار این قدر وحشتناک است ؟ برای بسیاری کار مثل ساعتی می ماند که مقابل آن نشسته اند و تحمل دیدن عبور و حرکت عقربه های آن را ندارند. من از همین جا و با صدای بلند مخالفت خودم را با این طرز فکر فریاد می زنم ، کار مفید و ثمربخش از نعمت های واقعی زندگی است . کار تنها کسب درآمد نیست ، کار مفید عزت نفس انسان را افزایش می دهد و روح را پرورش می دهد. بسیاری از مردم در هنگام کار، روحی آرام دارند اما در هنگام بیکاری تشنج و تشویش حتی در نگاهشان پیدا است .
بسیاری از مردم به کارهایی مشغولند که اصلاً شایسته آنها نیست ، کار کردن برایشان عذاب آور است چون اصلاً آن کار را دوست ندارند و تنها به خاطر درآمد کار می کنند و آنها اصلاً نمی توانند مانند کسی که عاشق کارش می باشد، از کار لذت ببرند. خدا کند که شما چنین حال و روزی نداشته باشید زیرا اگر شما نیز در همین شرایط باشید باید خیلی سریع به فکر چاره باشید زیرا در شرایطی که هنگام کار احساس سرزندگی نمی کنید اصلاً زندگی کردن ، کار دشوار و پیچیده ای می شود.
ممکن است که کار خود را دوست نداشته باشید، اما زندگی تان را که حتماً دوست دارید. آیا امکان دارد کیف پول و یا ساعت مچی را که از یک عزیز هدیه گرفته اید در سطل آشغال بیندازید؟ حتماً جوابتان منفی است . پس چطور ممکن است با زندگی تان این کار را بکنید. حتی اگر کار خود را دوست ندارید به کارهایی که می توانید با درآمد ناشی از آن انجام دهید فکر کنید. با خود بگویید که شما تنها کسی هستید که می توانید این کار را انجام دهید، پس با غرور آن را انجام دهید و با لذت از درآمد آن استفاده کنید.
● زمان استراحت
باید به خودتان یاد بدهید که استراحت نیز به اندازه ساعات کار اهمیت دارد. شما تنها برای کار کردن که به دنیا نیامده اید. باید برای اوقات فراغت خود برنامه ریزی کنید. برای کارهایی که دوست دارید انرژی بگذارید اگر عاشق باغبانی هستید در زمان بیکاری به آن بپردازید و طوری باغبانی کنید که انگار باغبانی بزرگتر و معروفتر از شما در دنیا وجود ندارد.
اگر زندگی را دوست دارید، وقت را هدر ندهید زیرا زندگی از آن ساخته شده است . اوقات استراحت شما مثل اعضای بدنتان به شما تعلق دارد، از آن به بهترین شکل استفاده کنید. فرد سیگاری برای قلب و ریه اش بیماری درست می کند، شما از اوقات خود مراقبت کنید و از داشتن آن لذت ببرید.
منبع : سایت دوستان


همچنین مشاهده کنید