شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

تور اروپایی جام لیگ قهرمانان اروپا


تور اروپایی جام لیگ قهرمانان اروپا
برزیلی ها به سبب ۵ قهرمانی در جام جهانی بیش از هر کشور دیگری با این جام آشنایی دارند اما آنها تاکنون نتوانسته اند از نزدیک «جام» لیگ قهرمانان اروپا را ببینند. یکی از حامیان مالی این رقابت ها توری ۲ ماهه ایجاد کرده که در آن مردم برزیل و سایر کشورهای آمریکای لاتین می توانند از نزدیک این جام را مشاهده کنند.
● آغاز در سائوپائولو
این مراسم از روز جمعه و در سائوپائولو آغاز می شود. در این تورنمنت غیر از برزیل، لیگ قهرمانان در کشورهایی نظیر آرژانتین، مکزیک و شیلی توقف می کند. در هر توقف، جام در معرض دید قرار می گیرد و امضاهای یادگاری بازیکنان حاضر در این رقابت ها به نمایش درمی آید. همچنین افراد می توانند با این جام معتبر عکسی به عنوان یادگاری بگیرند.
● افتخار «به به تو»
در برنامه این طور آمده است که در هر شهری که جام در معرض تماشا قرار می گیرد، سفیری نیز حضور داشته باشد. در انتخاب این سفرا سعی شده بهترین بازیکنان که در این مسابقات به میدان رفته و یا بازیکنان قدیمی تیم های بزرگ حضور داشته باشند. در سائوپائولو و در آغاز این تور «به به تو» بازیکن ارزنده و محبوب برزیل به عنوان سفیر انتخاب شده است. وی در دوران بازیگری خود ۷۶ بار لباس طلایی پوشان را برتن کرد و توانست ۴۲ گل برای کشورش به ثمر برساند. وی در ۳ دوره جام جهانی کنار تیم ملی بود. اوج افتخار به به تو به جام جهانی ۱۹۹۴ آمریکا بازمی گردد. در آن سال هماهنگی بالای او و روماریو در خط حمله برزیل از آنها تیمی غیرقابل مهارتر از گذشته ساخته بود. به به تو در باشگاه دپورتیوولاکرونیا توپ می زد. وی در این باشگاه نیز همچون تیم ملی درخشش خوبی داشت و توانست به عنوان بهترین باشگاه و گلزن ترین بازیکن تاریخ انتخاب شود. وی گفت: «پیش از هر چیز می خواهم از اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) تشکر و قدردانی کنم که به من اعتماد کرده و مرا به عنوان سفیر خود معرفی کردند. از این انتخاب بسیار خوشحال هستم. این موضوع برای من ارزش فوق العاده ای دارد.
● فوق العاده محبوب
«فیلیپ لو فلوچ» از مدیران یوفا گفت: «رقابت های لیگ قهرمانان اروپا از جمله رقابت های محبوب و پرطرفدار در سراسر جهان است و ما از این بابت بسیار خوشحال هستیم که توانسته ایم چنین رقابت هایی را در قاره سبز برگزار کنیم. در حال حاضر تقریباً ۱۴۰ میلیون نفر در ۲۳۰ کشور مختلف، این رقابت ها را تماشا می کنند که این نشان دهنده محبوبیت فوق العاده این دیدارها در همه نقاط جهان است. در آمریکای لاتین آمار مخاطبان ما خیلی بالا است. در فصل ۲۰۰۷-۲۰۰۶ به طور کلی بیش از ۶۵ میلیون نفر در این قاره شاهد این دیدارها بودند. این برای ما یک رکورد بزرگ محسوب می شود؛ رکوردی که برای رسیدن به آن خیلی تلاش کردیم.»
● برنامه تور
ایستگاه اول تور در سائوپائولو برزیل و پس از آن در ۲۳ و ۲۴ فوریه به ریودو ژانیرو می رود. سپس در ۶ مارس در بوینس آیرس آرژانتین خواهدبود. جام لیگ قهرمانان در ۱۵ و ۱۶ مارس در سانتیاگو شیلی برگزار خواهد شد.
در تاریخ ۵ و ۶ آوریل مکزیکو سیتی در مکزیک میزبان این جام است و سرانجام در ۱۲ و ۱۳ آوریل مونتوی مکزیک آخرین ایستگاه این تور خواهد بود.فلوچ گفت: «هدف ما از برگزاری چنین بازی هایی این است که مردم این قاره را بیش از گذشته با حس و حال این رقابت ها آشنا کنیم. به هر حال لیگ قهرمانان اروپا جزو مسابقات مهم در جهان است که طرفداران فراوانی هم دارد. در بخش هایی از این تور آشنایی با تاریخچه این رقابت ها و فیلم بازی های حساس و گل های زیبا در تاریخ برگزاری آن دیدارها در ادوار گذشته به نمایش درمی آید. برزیلی ها بیش از هر چیز با جام جهانی پیوند خورده اند اما به نظر من بازی هایی به مراتب مهمتری از جام جهانی که حساسیتی به مراتب بالاتری از آن دارد نیز وجود دارد.»
● بیشترین بازیکن
وی با اشاره به بازیکنان برزیلی فراوانی که با تیم های مختلف اروپایی توانسته اند به قهرمانی در لیگ قهرمانان دست پیدا کنند، گفت: «بازیکنان برزیلی زیادی در این رقابت ها به میدان رفته اند و در برخی از آنها هم یک برزیلی توانسته تیم را به قهرمانی برساند. بازیکنان بزرگی نظیر رونالدو، رونالدینیو و کاکا از جمله بازیکنان تأثیرگذار بوده اند. البته نباید فراموش کرد که به غیر از اینها بازیکنان دیگری هم وجود داشته اند. در حال حاضر و در فصل جاری مسابقات لیگ قهرمانان اروپا ۸۵ بازیکن برزیلی حضور دارند. برزیل با این تعداد بازیکن رکورددار است. پس از برزیل، فرانسه با ۶۵ و اسپانیا و ایتالیا با ۵۶ بازیکن در مکان های بعدی حضور دارند. این تعداد بازیکن حاضر برزیلی در سراسر اروپا نه تنها نشان دهنده قدرت خوب فوتبال برزیل است بلکه نشان دهنده علاقه بازیکنان این کشور برای حضور در این دیدارها است. در لیگ قهرمانان بهترین تیم ها حضور دارند و اینچنین است که در آن بهترین بازی ها را از بهترین بازیکنان شاهد هستیم.»وی با اشاره به مصدومیت رونالدو، بازیکن برزیلی میلان گفت: «او یکی از بهترین بازیکنان است. وی مهاجمی ارزنده بود.
امیدوارم مصدومیت او هرچه زودتر برطرف شود و شاهد هنرنمایی وی در لیگ قهرمانان باشیم. از چند روز دیگر مرحله حذفی لیگ قهرمانان آغاز می شود و بیش از گذشته شاهد ارائه بازی های زیبا از بازیکنان برزیلی تیم های راه یافته به این مرحله خواهیم بود.»
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید