شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

اسلام آمریکائی تجسم نفاق در جهان معاصر


اسلام آمریکائی تجسم نفاق در جهان معاصر
پس از انتشار کتاب کفرآمیز « آیات شیطانی » توسط دنیای استکبار علیه اسلام و تعالیم مقدس آن و با اهانت های آشکار نسبت به شخصیت ملکوتی پیامبر اکرم (ص ) و به منظور واژگونه و نامناسب جلوه دادن آنچه به نام فرهنگ اسلامی و سیره و روش نبوی موجب شکل گیری انقلاب اسلامی در ایران و تداوم آن به صورت رشد امواج اسلام گرایی در دنیا و قدرت و تداوم یافتن نهضت جهانی اسلام گردید « بیداری اسلامی » به اوج رسید و تحرک تازه ای از ملل مسلمان به تجلی درآمد و استعمار غرب نه تنها در نیل به هدف خود توفیق حاصل ننمود که مقهور جهان اسلام گردید.
طوفان سهمگینی که به برکت حکم تاریخی و شجاعانه حضرت امام خمینی از جبهه توحید برخاست اردوگاه استکبار را زیر و رو نمود و بر سران کفر جهانی سرگیجه و پریشانی فرود آورد لکن پس از آن شاهد بودیم که به مرور توطئه فرهنگی و سیاسی غرب علیه اسلام و نهضت جهانی اسلام استمرار یافت و پس از چاپ و نشر کتاب آیات شیطانی حرکت های فرهنگی مخربی در قالب تولید و ترویج آثاری چون فیلم و سریال و طرح و کاریکاتور و اظهارات توهین آمیز علیه اسلام به ظهور و بروز درآمد.
تداوم توطئه های فرهنگی غرب علیه فرهنگ اسلامی و انقلاب شکوهمند اسلامی حکایت از وجود دو واقعیت روشن و انکارناپذیر دارد :
واقعیت اول این که توطئه و تهاجم فرهنگی علیه اسلام یک برنامه و طرح جدی و از پیش برنامه ریزی شده می باشد و آنگونه نیست که به صورت یک حرکت یکباره و دفعی و در اثر یک فکر و برنامه سریع و ضربتی به منصه ظهور درآمده باشد. این طرح و برنامه « مقطعی » و « کوتاه مدت » نیست که « همیشگی » و « درازمدت » است . ظهور پی در پی فیلم ها و سریال ها و کتاب ها و طرح ها و اظهارات در ادامه انتشار کتاب آیات شیطانی به وضوح و صراحت تمام عمقی بودن و نه سطحی بودن و گسترده بودن و نه محدود بودن توطئه و تهاجم دنیای استکبار به فرهنگ اسلام و انقلاب اسلامی را نمایان می سازد و به همین دلیل هنوز این حرکت مخرب استمرار دارد.
واقعیت دوم این است که امتداد یافتن نشر آثار مشابه کتاب آیات شیطانی در هر شکل و قالب و با هر شیوه و روش و از دیروز تا امروز نشان می دهد زخم های وارد آمده بر پیکر استکبار از فرهنگ اسلام و انقلاب اسلامی بسیار عمیق و رنج آور و آزاردهنده می باشد و نه تنها هنوز بهبود نیافته است که بر عمق آن افزوده شده و سوزش و درد آن بیشتر گردیده است که این گونه آنان را به تکاپو انداخته و به طور مکرر به تداوم تحرکات مبتنی برطرح و برنامه ریزی و تولید و ساخت فیلم و سریال و کتاب و طرح و کاریکاتور ترغیب نموده است .
در ادامه این روند روبه تزاید این روزها شاهد ساخت یک فیلم ضد قرآنی هستیم که در « هلند » مراحل پایانی خود را می گذراند و آماده نمایش می شود.
این فیلم را « گریت وایلدرز » سیاستمدار راست گرای هلندی ساخته و در گفتگو با روزنامه هلندی « تلگراف » اعلام نموده که آماده اکران می باشد.
وزرای دادگستری اتحادیه اروپا از نتایج منفی اکران این فیلم ضد قرآنی واهمه دارند و اظهار نگرانی می کنند. « فریدن » وزیر دادگستری « لوگزامبورگ » اعلام داشت :
« بی تردید این فیلم تبعاتی برای سایر کشورهای اتحادیه اروپا نیز در برخواهد داشت . »
« فریدن » ضمن آن که از تمام اروپائیان خواست از آزادی بیان سو استفاده نکنند اعلام نمود :
« این امر مسئولیت اخلاقی ماست تا از همه بخواهیم مردم را آگاه کنند تا آنها از آزادی بیان به عنوان حقوق بنیادین خود سواستفاده نکنند. ما همچنین باید از افرادی که ممکن است به واسطه این اظهارات غیرمنطقی مورد اهانت قرار گیرند حمایت کنیم . »
وزرای اتحادیه اروپا همچنین اظهار داشتند که تمام تلاش خود را برای پرهیز از شکل گیری بحرانی مشابه کاریکاتورهای دانمارکی صورت خواهند داد.
وزرای اتحادیه اروپا همچنین اظهار داشتند اتحادیه اروپا باید در این زمینه حساس باشد.
« بریجیت سوپریز » وزیر دادگستری آلمان گفت : « وزرای اتحادیه اروپا باید برای ممانعت از شکل گیری بحران توافق کنند که با همتایان هلندی خود در ارتباط نزدیک باشند. »
این اظهارات درباره سواستفاده نکردن از آزادی بیان و تلاش برای جلوگیری از بحران در حالی مطرح می شود که « ژان پیر بالکنده » نخست وزیر هلند اعلام کرده که هلند آماده برخورد با ناآرامی های پس از اکران فیلم است .
تردیدی وجود ندارد که تولید و اکران فیلمی با محتوای ضدقرآنی پدیده جدیدی نیست و همان گونه که اشاره کردیم این فعالیت های مخرب در تداوم نشر کتاب « آیات شیطانی » صورت می گیرد و در ورای این نوع تلاش های مخرب و ضدالهی طرح و برنامه و بودجه های از قبل تخصیص داده شده قرار دارد و از این پس نیز این تحرکات استمرار خواهد داشت . آنچه در این جا درصدد تبیین آن هستیم محتوای خبر مزبور و اظهارات وزرای دادگستری اتحادیه اروپا می باشد که نکاتی در متن خود دارد که شایسته است نسل نوخاسته و جوان ما بیشتر در آن بنگرند و درس و عبرت بگیرند.
۱) اولین نکته و واقعیت نهفته در این اظهارات سواستفاده غرب از « آزادی » در ابعاد و موضوعات گوناگون از جمله « آزادی بیان » است .
وزیر دادگستری لوگزامبورگ به طور رسمی اعلام می نماید که ساخت فیلم ضد قرآنی یک حرکت و فعالیت ناصحیح علیه کتاب مقدس مسلمانان جهان است و از مصادیق بارز سو استفاده از آزادی می باشد. یعنی آزادی در تولید فیلم و بیان مطالب اعتقادی اخلاقی اجتماعی و سیاسی نباید ملعبه دست نظام های حکومتی یا جریان های فکری یا احزاب سیاسی قرار گیرد همچنان که « گریت و ایلدرز » سیاستمدار راست گرای هلندی با این سو استفاده از آزادی به تولید فیلمی با محتوای اهانت به قرآن می پردازد.
بدیهی است سواستفاده از آزادی در غرب سابقه ای دیرینه دارد و در بستر زمان و در طول تاریخ و برای تهاجم علیه اسلام و مسلمین تداوم داشته است . لکن کمتر کسی اینگونه آشکارا درباره این فاجعه اسف بار به صراحت انتقاد نموده است .
۲) به رهنمودهای بیدارکننده و آگاهی بخش امام خمینی توجه کافی مبذول داریم که اعلام کردند :
در اسلام دموکراسی مندرج است و مردم آزادند در اسلام هم در بیان عقاید و هم در اعمال مادامی که توطئه در کار نباشد . (۱ )
در جمهوری اسلامی هر فردی از حق آزادی عقیده و بیان برخوردار خواهد بود ولکن هیچ فرد و یا گروه وابسته به قدرت های خارجی را اجازه خیانت نمی دهیم .
از آزادی ها سواستفاده نشود(۳ )
ما آزادی غربی نمی خواهیم (۴ )
از آزادی های مخرب باید جلوگیری شود . (۵ )
این رهنمودها ـ و رهنمودهای مشابه که فراوان هستند ـ به طور مکرر و در طول دوران انقلاب توسط حضرت امام خمینی اعلام گردید لکن دنیای غرب نخواست این پیام ها و حقایق نهفته در آنها را دریابد و از بیراهه به راه آید و به هتک تعالیم و قوانین اسلام و شخصیت والای پیامبر اکرم (ص ) نپردازد و هم اینک نیز با آن که حقیقت را یافته است در برابر آن خاضع نمی گردد و آنچه وزرای دادگستری اتحادیه اروپا به آن رسیده اند نیز موقت است و زودگذر!
۳) وزیر دادگستری لوگزامبورک در عین این که اعلام می کند نباید از آزادی سواستفاده نموده و کتاب مقدس مسلمانان جهان را هتک کنیم می گوید : ما همچنین باید از افرادی که ممکن است به واسطه این اظهارات غیرمنطقی مورد اهانت قرار گیرند حمایت کنیم !
این اظهارات دوگانه از ماهیت آزادی و دموکراسی غربی خبر می دهد که از « حقیقت » تهی است و نه تنها « روشن » و « زلال » نیست که « ظلمانی » و « ناصاف » می باشد و به سرابی می ماند که آب می نماید!
اگر آزادی غربی از حقیقت بهره ای داشت نباید از کسانی که آزادی بیان را به مضحکه می گیرند و از آن برای تهاجم به فرهنگ و تعالیم قرآن بهره برداری می کنند در برابر اعتراضات و انتقادات و اعلام انزجاری که توسط مسلمانان صورت می گیرد دفاع و حمایت نماید!
حرکت دو گانه و برخورد منافقانه با آزادی خود نوعی سواستفاده از آزادی به شمار می رود که اتحادیه اروپا به آن دست می آلاید. اگر به زعم وزرای دادگستری این اتحادیه تولید و اکران فیلم ضد قرآنی توسط سیاستمدار هلندی مذموم و ناپسند است چه جای حمایت از او در برابر اعتراضات ملل مسلمان دنیا علیه این حرکت ضد الهی وجود دارد ! این حرکت اتحادیه اروپا شباهت کامل به بمباران و کشتار بیرحمانه آمریکا در افغانستان دارد که پس از بمباران خطرناک مردم بسته های مواد غذایی و کالاهای مورد نیاز آنان توسط آمریکائیان به زمین فرود می آمد! یعنی از یک طرف فرود بمب های آتشین و نابودکننده و از سوی دیگر بسته های حاوی مواد و ابزار مورد نیاز آنان ! این نفاق آمریکائیان با نفاق وزرای دادگستری اتحادیه اروپا چه تفاوتی دارد که از یک سو تولید و اکران فیلم ضد قرآنی در هلند را سواستفاده از آزادی می دانند و در همان حال اعلام می کنند که از عاملان تولید و ترویج این فیلم در برابر مخالفت مسلمانان حمایت خواهند کرد !
۴) وزیر دادگستری لوگزامبورگ اعلام کرد : « بی تردید نمایش این فیلم ضد قرآنی در هلند تبعاتی برای سایر کشورهای اتحادیه اروپا نیز دربرخواهد داشت . » همچنین وزرای اتحادیه اروپا اظهار داشتند : « تمام تلاش خود را برای پرهیز از شکل گیری بحرانی مشابه کاریکاتورهای دانمارکی صورت خواهند داد. »
این اظهارات به وضوح نشان می دهد که وزرای دادگستری اتحادیه اروپا به دنبال نفع خود و حمایت و حفاظت از منافع کشورهای اروپایی می باشند و به همین دلیل به شدت با اکران فیلم ضد قرآنی مخالفت می نمایند.
این افراد نگران تکرار امواج مخالفت گسترده مسلمانان جهان که در پی انتشار کتاب آیات شیطانی و نیز چاپ کاریکاتورهای دانمارکی در اهانت به رسول گرامی اسلام به وقوع پیوست می باشند و به همین دلیل معتقدند که باید از ایجاد بحران جدید در غرب جلوگیری نمایند.
همچنین عبارت « نمایش این فیلم در هلند تبعاتی برای سایر کشورهای اروپایی خواهد داشت » از ضرورت تلاش و مراقبت برای جلوگیری از هرگونه خطر و زیان در اثر نمایش این فیلم اهانت آمیز حکایت می کند.
با توجه به نکات چهارگانه ای که از نظر گذشت « جهان اسلام » باید همچنان در مسیر پاک و نورانی حضرت امام خمینی که اسوه بزرگ برای راه یابی به سوی « حق » و الگوی « جهاد » برای طی مراحل اقتدار و اتحاد و صعود به قلل رفیع عزت و قدرت و صلابت است کوشا باشد.
ملل مسلمان جهان باید در تداوم راه امام خمینی برای مقابله با توطئه های دنیای استکبار علیه اسلام همچون انتشار کتاب آیات شیطانی و سایر کتب و آثار سمعی و بصری مصمم تر از پیش با اراده های استوار مجاهده و تلاش نمایند و هیچ غفلت و تسامح و سستی و قصوری را روا ندارند.
مسلمانان جهان باید به ماهیت « آزادی » و « دموکراسی » و « حقوق بشر » غربی وقوف و آگاهی کامل کسب کنند و از برخوردهای دوگانه آنها با جهان اسلام عبرت گیرند و نه « تایید » آنان را خوش دارند و به آن فریفته گردند و نه از « تکذیب » آنها به هراس افتند و از صحنه خارج شوند. در نگاه ژرف و همه سو گستر فرهنگ و تعالیم اسلامی « دشمن » در هر شرایطی دشمن است چه در جنگ چه در صلح چه در خانه چه بیرون از خانه چه با شعارهای حمایت از اسلام و چه با فریاد و خروش علیه اسلام .
ملل مسلمان جهان نباید از این واقعیت غفلت ورزند که تبلیغ و ترویج گسترده « اسلام آمریکایی » در سرزمین های اسلامی با همیاری و زمینه سازی برخی از سران مغفول و مرعوب کشورهای در سکوت و رکود نشسته اسلامی با اهداف و برنامه های مختلفی صورت می گیرد که یکی از مهم ترین آنها جلوگیری از حرکت توفنده امام خمینی در مقابله با توطئه کتاب آیات شیطانی می باشد.
دنیای استکبار برای نیل به این هدف شوم سعی دارد اسلام جهاد و مبارزه و قهر و خشم علیه جنایت و خیانت و تعدی و سیطره کشورهای غربی را منزوی سازد و در نقطه مقابل اسلام سکوت و جمود و تحجر و سازش و تسلیم و صلح کل را ـ که چهره و جلوه بارز اسلام غربی و اسلام آمریکایی می باشد ـ به نقش آفرینی در صحنه ها و عرصه های مختلف حیات مسلمین جهان برساند و به مرور همان گونه که اسلام اموی و اسلام عباسی جایگزین اسلام نبوی گردید اسلام اصیل و ناب و متولد گردیده در اثر وقوع انقلاب شکوهمند اسلامی را به انزوا درآورد و تا حد امکان از گسترش امواج آن در سراسر جهان جلوگیری کند.
امروز با استمرار استقلال و قدرت و عزت در ایران اسلامی و پاسداری از سیره و روش های امام خمینی از جمله مقابله با توطئه های فرهنگی و سیاسی علیه اسلام به ویژه آمادگی رهبری انقلاب و کادرهای اصلی زمامداری اسلامی برای حمایت های پایدار و همیشگی از حکم انقلاب آفرین آن پیشوای الهی علیه انتشار کتاب آیات شیطانی و نیز با وسعت یافتن حرکت در مسیر مقدس امام خمینی در سرزمین های اسلامی و در میان ملل مسلمان جهان به ویژه « لبنان » و « فلسطین » و مخصوصا پیروزی مقاومت اسلامی لبنان به رهبری « سید حسن نصرالله » ـ که فرزند و مرید و تابع اهداف و آرمان ها و سیره و روش امام خمینی می باشد ـ در جنگ ۳۳ روزه با اسرائیل استکبار غرب از استیصال سر به سنگ می کوبد و در پریشانی و درماندگی غوطه می خورد. این وضعیت با پیروزی های علمی و پژوهشی فرزندان امام خمینی در ایران اسلامی و با فتح قله های کشف و اختراع و رسیدن به مراحل و مراتب بالایی از دانش انرژی هسته ای دردناک تر و تحمل ناپذیرتر گردیده است .
آیا این پیروزی ها و ظفرمندی ها سپاسگزاری به درگاه حضرت قادر متعال را واجب و ضروری نمی سازد
و آیا بهترین و دقیق ترین نوع سپاسگزاری حفاظت و پاسداری از این نعمت های بزرگ و مراقبت و تلاش برای استمرار آنها نیست
پاورقی :
۱ ـ آزادی در اندیشه امام خمینی (تبیان دفتر بیست و هفتم ) موسسه تنظیم و نشر آثار امام ص ۶۲
۲ ـ همان مدرک ص ۶۰
۳ ـ کلمات قصار پندها و حکمت های امام خمینی موسسه تنظیم و نشر آثار امام ص ۱۱۲
۴ ـ همان مدرک ص ۱۱۱
۵ ـ همان مدرک ص ۱۱۲
امتداد یافتن نشر آثار مشابه کتاب « آیات شیطانی » در هر شکل و قالب و با هر شیوه و روش نشان می دهد زخم های وارد آمده بر پیکر استکبار از فرهنگ اسلام و انقلاب اسلامی بسیار عمیق و آزاردهنده می باشد و نه تنها هنوز بهبود نیافته که بر عمق آن افزوده شده است که این گونه آنها را به تکاپو انداخته و به طور مکرر به تداوم تحرکات مبتنی بر تولید و ساخت فیلم و سریال و کتاب و طرح کاریکاتور ترغیب نموده است . در ادامه این روند رو به تزاید است که امروز شاهد ساخت یک فیلم ضد قرآنی توسط دنیای استکبار برای تهاجم به فرهنگ پویا و بالنده اسلامی می باشیم
دنیای استکبار سعی دارد با همیاری برخی از سران مغفول و مرعوب کشورهای مسلمان نشین اسلام جهاد و مبارزه علیه جنایت و خیانت و تعدی و سیطره کشورهای غربی را منزوی سازد و در نقطه مقابل اسلام سکوت و جمود و تحجر و تسلیم و صلح کل را ـ که چهره و جلوه بارز اسلام غربی و اسلام آمریکایی می باشد ـ به نقش آفرینی در صحنه ها و عرصه های مختلف حیات مسلمین جهان برساند تا به این وسیله از رشد امواج اسلام گرایی ناب و اصیل جلوگیری به عمل آورد و نهضت جهانی اسلام را تضعیف نماید
مسلمانان جهان باید به ماهیت « آزادی » و « دموکراسی » و « حقوق بشر » غربی وقوف و آگاهی کامل کسب کنند و از برخوردهای دوگانه آنها با جهان اسلام عبرت گیرند و نه « تایید » آنان را خوش دارند و به آن فریفته گردند و نه از « تکذیب » آنها به هراس افتند و از صحنه خارج شوند. در نگاه همه سو گستر فرهنگ و تعالیم اسلامی « دشمن » در هر شرایطی دشمن است چه در جنگ چه در صلح چه در خانه چه بیرون از خانه چه با شعارهای حمایت از اسلام و چه با فریاد و خروش علیه اسلام
امروز با استمرار استقلال و قدرت و عزت در ایران اسلامی و پاسداری از سیره و روش های امام خمینی از جمله مقابله با توطئه های فرهنگی و سیاسی علیه اسلام به ویژه آمادگی رهبری انقلاب و کادرهای اصلی زمامداری اسلامی برای حمایت های پایدار وهمیشگی از حکم انقلاب آفرین آن پیشوای الهی علیه انتشار کتاب آیات شیطانی و نیز با وسعت یافتن حرکت در مسیر امام خمینی در سرزمین های اسلامی به ویژه « لبنان » و « فلسطین » و پیروزی فرزندان اسلام در جنگ ۳۳ روزه علیه اسرائیل و همچنین با پیروزی های علمی و پژوهشی ایران اسلامی در دست یابی به مراتب بالای دانش انرژی هسته ای استکبار غرب از استیصال سر به سنگ می کوبد و در پریشانی و درماندگی غوطه می خورد
منبع : روزنامه جمهوری اسلامی


همچنین مشاهده کنید