چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

چه تیمی قهرمان لیگ برتر می شود؟


چه تیمی قهرمان لیگ برتر می شود؟
۲۶ هفته از رقابت های لیگ برتر انگلستان برگزار شد و ۳ تیم آرسنال، منچستریونایتد و چلسی خود را از سایر تیم ها جدا کرده و به عنوان نامزدهای قهرمانی لیگ برتر معرفی کرده اند. آرسنال با ۶۳ امتیاز صدرنشین لیگ برتر است و منچستر یونایتد با فاصله ۵ امتیاز در تعقیب آنها قرار دارد و چلسی نیز خود را به فاصله ۳ امتیازی منچستریونایتد رسانده است.تا پایان لیگ برتر و مشخص شدن قهرمان لیگ تنها ۱۲ هفته باقی مانده و طی این مدت هر اتفاقی ممکن است رخ دهد، اما به نظر می رسد قهرمان فصل ۲۰۰۸-۲۰۰۷ نیز یکی از این ۳ تیم خواهد بود. نشریه دیلی تلگراف ۱۲ مسابقه پایانی این ۳ تیم را بررسی کرده و تمامی سناریوهای ممکن را روی کاغذ آورده است.
● آرسنال
▪ ۲۳ فوریه، مقابل بیرمنگام در سنت اندروز آرسنالی ها در ۴ مسابقه از ۵ مسابقه اخیر خود پیروز شده اند و به نظر می رسد بیرمنگامی ها حتی با «الکس مک لیش» سرمربی جدید خود نیز نتوانند مقابل آرسنال عرض اندام کنند.
▪ اول مارس مقابل آستون ویلا در خانه ویلا فصل گذشته در این ورزشگاه توانست یک امتیاز بگیرد. آنها در این فصل نیز ۶ تساوی خارج از خانه به دست آورده اند. به هر حال هر اتفاقی رخ دهد.
▪ ۹ مارس، با ویگان در «جی جی بی» آرسنال در ۵ دیدار گذشته مقابل ویگان پیروز شده و این بازی ممکن است به دلیل حضور آرسنال در جام حذفی به تعویق بیفتد.
▪ ۱۵ مارس، مقابل میدلزبرو در خانه آرسنال آخرین تیمی است که در۴ سال پیش در این ورزشگاه پیروز شده و در این بازی نیز به تقسیم امتیازات راضی است.
▪ ۲۹ مارس، مقابل بولتون در ریباک آنها در ۳ سفر قبلی خود به این ورزشگاه، امتیاز از دست داده اند و به پیروزی نیاز دارند اما بدست آوردن برتری خیلی هم آسان نیست.
▪ ۵ آوریل، مقابل لیورپول در خانه لیورپولی ها از ۴ حضور قبلی در ورزشگاه خانگی آرسنال هیچ امتیازی بدست نیاورده اند.
▪ ۱۲ آوریل، مقابل منچستریونایتد در اولدترافورد آنها طی بازی رفت در ورزشگاه خودی نیز به زحمت یک امتیاز از منچستریونایتد گرفتند؛ چیزی که به هیچ وجه شایسته اش نبودند.
▪ ۱۹ آوریل، مقابل ردینگ درخانه ۸ رویارویی قبلی آنها به برتری آرسنال انجامیده و هواداران به فکر نهمین برتری هستند.
▪ ۲۶ آوریل، مقابل دربی کانتی در پراید پارک اگر آرسنالی ها نتوانند در «پراید پارک» پیروز شوند، شایسته قهرمانی نیستند.
▪ ۳ می، مقابل اورتون درخانه پس از پیروزی ارزشمند ۴ بر یک درگودیسون پارک، آرسنالی ها به ۳ امتیاز بازی برگشت دل بسته اند.
▪ ۱۱ می، مقابل ساندرلند در ورزشگاه لایت آرسنالی ها در ۶ دیدار قبلی خود، بیش از ۳ گل به ثمر رسانده اند. پس پیروزی با تعداد گل زیاد سناریوی تازه ای نخواهد بود.
ـ بهترین توپچی: سسک فابرگاس
● منچستریونایتد
▪ ۲۳ فوریه، مقابل نیوکاسل در سنت جیمز پارک در صورت پیروزی، کیگان در ابرها خواهد بود اما جای او روی زمین است!
▪ اول مارس، مقابل فولهام در کروان کاتج سال گذشته نیز آنها در همین برهه از فصل فولهام را مغلوب کردند. شاگردان روی هاجسون سال خوبی را پشت سر نمی گذارند. بدین ترتیب ۳ امتیاز بی دردسر را خواهند اندوخت.
▪ ۹ مارس، مقابل بولتون در اولدترافورد منچستری ها در نوامبر مغلوب بولتون شدند اما در ۴ دیدار قبلی خود در اولدترافورد ۱۴ گل به بولتون زده اند.
▪ ۱۵ مارس، دربی در پراید پارک فقط ۳ امتیاز!
▪ ۲۳ مارس، لیورپول در اولدترافورد در ۴ دیدار قبلی پیروز شده اند و در این بازی خانگی نیز پیروز خواهند بود.
▪ ۳۰ مارس، آستون ویلا در اولدترافورد در این فصل ۲ بار با هم روبرو شده اند و هر ۲ بار یونایتد پیروز شده. سومین پیروزی در راه است.
▪ ۵ آوریل، میدلزبرو در ریورساید پیروزی ۴ بر یک ۲ فصل پیش برو را به خاطر می آورید؟ میدلزبرو با آن تیم فاصله زیادی گرفته است.
▪ ۱۲ آوریل، آرسنال در اولدترافورد یونایتدها در خانه ۱۲ بار آرسنال را مغلوب کرده اند اما فصل گذشته آرسنال یک بر صفر پیروز شد.
▪ ۱۹ آوریل، بلکبرن در اوود پارک شیاطین سرخ خاطره های خوبی از این ورزشگاه ندارند، اما بلکبرن نیز دیگر آن تیم پر شور سابق نیست.
▪ ۲۶ آوریل، چلسی در استمفوردبریج چلسی ۳ بر صفر در سال ۲۰۰۶ پیروز شد تا قهرمانی خود را مسجل کند. آیا تاریخ تکرار خواهد شد؟
▪ ۳ می، وستهام در اولدترافورد چکش ها بازی رفت در اپتون پارک را به شکل غریبی پیروز شدند. آخرین بازی فصل گذشته در اولدترافورد نیز با تک گل «کارلوس ته وز» به سود وستهام پایان یافت. اکنون ته وز در اولدترافورد است. آیا این بار گل پیروزی یونایتد را خواهد زد؟
▪ ۱۱ می، ویگان در رابین پارک جدال صدرنشین و قعرنشین. دیدار استاد و شاگرد. دیدار قهرمان و سقوط کرده. منچستر نخواهد باخت.
ـ بهترین بازیکن سرخ پوشان: رونالدو
● چلسی
▪ اول مارس، وستهام در آپتون پارک ۱۵ امتیاز از ۵ رویارویی قبل. هواداران چلسی از پیروزی اطمینان دارند.
▪ ۸ مارس، دربی در استمفورد بریج آخرین پیروزی خارج از خانه دربی در لیگ برتر به مارس ۲۰۰۲ بازمی گردد.
▪ ۱۵ مارس، ساندرلند در ورزشگاه لایت چلسی از ۶ دیدار قبل، ۱۸امتیاز گرفته و هفتمین پیروزی دور از انتظار نیست.
▪ ۱۹ مارس، تاتنهام در وایت هارت لین تاتنهامی ها طی ۱۷ سال و در ۳۲ دیدار لیگ هرگز نتوانسته اند چلسی را مغلوب کنند. هواداران آخرین پیروزی مقابل چلسی را به خاطر نمی آورند.
▪ ۲۳ مارس، آرسنال در استموفورد بریج آرسنال نحوه پیروزی در استمفورد را می داند ولی چلسی در خانه بسیار هراسناک است
▪ ۳۱ مارس، میدلزبرو در استمفوردبریج آخرین پیروزی بورو مقابل چلسی به سال ۱۹۷۵ بازمی گردد. ۳۳ سال بدون پیروزی
▪ ۵ آوریل، منچسترسیتی در مین رود بازی رفت با نتیجه عجیب ۶ بر صفر به سود شاگردان گرانت خاتمه یافت. چه انتظاری دارید؟!
▪ ۱۲ آوریل، ویگان در استمفورد بریج در این فصل ویگان ۲ بار مغلوب چلسی شده و در ۵ بازی اخیر لیگ برتر نیز امتیازی به دست نیاورده است.
▪ ۱۹ آوریل، اورتون در گودیسون پارک دیدار میان این ۲ تیم همیشه جذاب بوده و نمی توان تیم پیروز را از پیش تعیین کرد.
▪ ۲۶ آوریل، منچستریونایتد در استمفوردبریج هر اتفاقی ممکن است روی دهد. اگر تکلیف قهرمانی به روزهای پایانی کشیده شود، بدون شک بازی جذابی خواهد بود. سراسر هیجان
- ۳ می، نیوکاسل در سنت جیمز پارک آیا چلسی قهرمان می شود و نیوکاسل سقوط می کند؟ مقابل کیگان همه پیروزی می خواهند.
▪ ۱۱ می، بولتون در استمفورد بریج فصل گذشته چلسی با تساوی ۲ بر ۲ مقابل بولتون، عنوان قهرمانی لیگ را به یونایتد تقدیم کرد. بولتون را دست کم نگیرید.
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید