پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

گلف ؛ ورزش مفرح و سرشار از ویتامین D


گلف ؛ ورزش مفرح و سرشار از ویتامین D
آیا شما قصد دارید ویتامین D را به‌طور طبیعی به بدنتان برسانید؟ آیا شما تلاش می‌کنید در طول شب بهتر بخوابید و در طول روز دوستان جدیدی پیدا کنید؟ اگر شما به سلامتی خودتان توجه دارید و دنبال یک ورزش آرام و لذت‌بخش هستید، می‌توانید گلف را انتخاب کنید و از فواید بسیار زیاد آن بهره‌مند شوید
● فواید گلف
▪ هر فعالیتی از جمله گلف که مقداری شما را به تحرک وادار کند و اندکی عرق شما را در بیاورد، برای سیستم قلبی و عروقی شما مفید است.
▪ بازی گلف باعث کاهش سطح کلسترول بد (LDL) و در نهایت باعث کاهش خطر حمله قلبی و سکته مغزی در افراد می‌شود.
▪ گلف به افزایش سرعت متابولیسم کمک و کاهش وزن را آسان‌تر می‌کند. یک دور بازی گلف حدود ۳۰۰ کالری را در یک فرد ۱۵۰ پوندی که یک ساعت گلف بازی می‌کند، می‌سوزاند.
▪ تمرینات وزنی استقامتی برای استخوان‌های شما بسیار مناسب هستند. انجام تمرین‌های وزنی استقامتی ۲ تا ۳ بار در هفته توده عضلانی اندک شما را افزایش می‌دهد و به تقویت اسکلت بدنی شما کمک می‌کند. این نوع تمرین‌ها همچنین به پیشگیری از پوکی استخوان کمک می‌کند. برای انجام این نوع تمرین‌ها در گلف، کیف گلف خودتان را حمل کنید و برای رهایی از فشار وارده بر روی شانه‌ها از کیف‌های گلف دوبنده استفاده کنید.
▪ ویتامین D برای قوی‌تر کردن استخوان‌ها ضروری است. این ویتامین مقدار کلسیم و فسفر موجود در خون را هم تنظیم می‌کند. ویتامین D همچنین به تنظیم رشد سلول‌های پوستی کمک می‌کند. شما ممکن است بخواهید از طریق مواد غذایی سرشار از ویتامینD، ویتامین مورد نیاز بدنتان را تأمین کنید در حالی‌که بدن شما می‌تواند تمام ویتامینی که نیاز دارید با دریافت مقداری نور خورشید بسازد. شما در گلف این فرصت را به بدنتان می‌دهید که به بهترین صورت ممکن از نور خورشید برای ساختن ویتامین مورد نیاز استفاده کند.
▪ مطالعات بسیاری نشان داده‌اند ورزش منظم، راحتی و آرامش خواب را افزایش می‌دهد. شما با انجام تمرین‌های منظم، می‌توانید سریع‌تر به خواب بروید و مدت زمان طولانی‌تری در خواب آرام باشید. گلف از ورزش‌هایی است که به دلیل فضای باز و آرام‌اش به عنوان یک تفریح هم محسوب می‌شود. پس شما می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید؛ گلف بازی کنید تا هم ورزش کرده باشید و هم تفریح و البته خواب راحتی هم در شب داشته باشید.
▪ گلف یک بازی اجتماعی است. شما در بازی گلف، زمان زیادی برای صحبت با دوستان و یافتن دوستان جدید خواهید داشت. یافتن دوستان جدید مقدار آندروفین خون را افزایش می‌دهد که به داشتن احساس کلی سلامتی و دیدگاه مثبت فکری کمک می‌کند.
▪ انجام بازی گلف یک بار در هفته به معنای این است که شما بین ۴ تا ۸ مایل به‌طور منظم در طول هفته پیاده‌روی می‌کنید که برای قلب و ریه شما بسیار مناسب است. شما با این کار استرس خودتان را کاهش می‌دهید و در این هنگام تمرین مفرح می‌شود.
▪ بهترین نوع بازی گلف انجام بازی در هوای آزاد و زیر نور آفتاب است که خیلی بهتر از استفاده از تجهیزات و انجام بازی در فضاهای سربسته است.
● پیشگیری از آسیب
گلف یک ورزش تفریحی است که در مقایسه با سایر ورزش‌ها خطر کلی آسیب، در آن کمتر است. با این وجود، آسیب‌ها همیشه در کمین ما هستند، حتی در بازی آرامی مثل گلف. آسیب‌های شایع، معمولا در ناحیه کمر، آرنج، مچ، سر و چشم هستند. علت آسیب‌ها هم بیشتر شامل افراط در تمرین، تکنیک غلط، ضربه زدن به زمین به جای توپ و برخی دیگر می‌شود. برای پیشگیری از این آسیب‌ها به نکات زیر توجه کنید:
▪ گرم کردن و انجام حرکات کششی قبل از بازی، به خصوص در قسمت‌های شانه، بازوها و پشت.
▪ یادگیری خوب تکنیک‌ها می‌تواند بهترین دفاع در برابر آسیب‌ها باشد.
▪ استفاده از تجهیزات مناسب شامل کفش، لباس و دستکش و...
▪ نوشیدن آب قبل، درحین و بعد از انجام بازی
▪ حمل درست و صحیح کیف گلف
▪ توقف بازی بلافاصله پس از رخ دادن حادثه
حمیدرضا عزیزی
منبع : روزنامه تهران امروز


همچنین مشاهده کنید