جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

سامسونگ SGH-C۳۰۰


سامسونگ SGH-C۳۰۰
● آنچه در بسته ی خریداری شده شما موجود می باشد:
- گوشی موبایل
- باتری Li-Ion، با ظرفیت ۸۰۰mAh
- شارژر
- راهنمای مصرف کننده
سامسونگ به عنوان یک تولید کننده ی موبایل همواره سعی دارد تولیدات خود را با افزایش گوناگونی و در عین حال شباهت در کارایی، مناسب ذائقه و طبع اکثر مصرف کنندگان در آورد و به همین دلیل روی یک خط تولید، تولید چند گوشی با طراحی های متفاوت و تغییرات جزئی را تعریف می کند. یکی از تولیدات اخیر سامسونگ، سه گانه ی کشویی می باشد که شامل SGH-E۲۵۰ و SGH-X۵۳۰ و SGH-C۳۰۰ است شاید قدرتمند ترین گوشی در نگاه اول بین این سه، E۲۵۰ است که لاغرتر و نازک تر بوده و از طراحی سخت-تری برخوردار است اما X۵۳۰ و C۳۰۰ را می توان دو برادر دوقلوی مهربان دانست که مانند همیشه سامسونگ به عنوان یک تولید کننده بهانه هایی را نیز برای این شباهت ها دارد این گوشی ها به هر حالت کشویی بوده و تفاوت های کوچکی را نیز دارند.
قالب گوشی یک کپی برداری کامل از روی X۵۳۰ است، حتی از لحاظ محل قرارگیری دوربین (در C۳۰۰ دوربینی در آن وجود ندارد) کلیدهای کنترل صوتی و کلید جهت دار وسط این قاب ها شبیه به هم اند که البته در C۳۰۰این دکمه جهت دار کاملاً حالت مستطیلی شکل پیدا کرده است و البته برای استفاده نیز راحت تر می باشد. ابعاد گوشی نیز تاحدی تغییر نموده و به ۸۷×۴۵×۱۹.۶ با وزن ۷۸ گرم در مقابل ۹۵×۴۵×۱۷.۹ تبدیل شده است و گوشی براحتی در کف دست جای می گیرد و تقریباً در اکثر جیبها نیز به راحتی قرار خواهد گرفت و شاید تنها نکته ی منفی مربوط به آن که اکثر مصرف کنندگان نیز به آن اشاره می کنند ضخامت زیاد گوشی باشد.
گوشی در سه رنگ سفید و سیاه ترکیب سیاه و سفید (ابلق) به بازار ارائه گردیده است.
قاب گوشی C۳۰۰ از جنس پلاستیک بوده که با روکش براق پوشانده شده است که به آن ظاهری آراسته بخشیده است که البته همین مطلب باعث می شود کوچکترین خش ها نیز بر روی گوشی قابل مشاهده باشند و قسمت داخلی نیز با استفاده از یک پلاستیک مات پوشانده شده که جلوه ای متفاوت را به نمایش می گذارد.
در مجموع این گوشی به طور خوب و عالی ساخته شده است و قاب های رویی و پشتی نیز بطور کامل و مناسبی در هم جای گرفته اند و در هیچ حالتی دچار لقی و شکستگی نمی گردند. برای قاب پشت گوشی هیچ قفل خاصی در نظر گرفته نشده است ولی با همه ی این احوال به خوبی و بدون هیچ مشکلی کار می کند و براحتی پشت گوشی محکم می شود و با آسانی نیز با یک حرکت باز می گردد بدون آنکه شما را دچار شکل خاصی کند. در سمت راست بالای گوشی جک صوتی ۲.۵ mm و بلندگوی گوشی قابل مشاهده می باشند و در پائین نیز پورت ارتباطی گوشی قابل مشاهده می باشد.
زمانی که گوشی بسته است بیشترین فضا توسط صفحه نمایش براق و شفاف گوشی پوشیده شده است این صفحه نمایش که از نوع CSTN می باشد دارای رزولوشن ۱۲۸×۱۶۰ پیکسل بوده و قابلیت نمایش ۶۵۰۰۰ رنگ را دارد و شایان ذکر است که با وجود استفاده از تکنولوژی قدیمی اما کیفیت آن بالا می باشد و حتی اگر به صورت زاویه دار نیز به آن نگاه کنید تقریباً خوانا خواهد بود و تصاویر در نور مستقیم خورشید نیز خوانا باقی می مانند. زمانی که دکمه ی منو را می زنید ۶ آیتم بر روی صفحه نمایش داده می شود و در مجموع صفحه نمایش گنجایش ۷ خط نوشتار و ۲ خط توضیحات را دارد همانند دیگر گوشی های کشویی در زیر صفحه نمایش می توانید دکمه ی جهت دار گوشی و دکمه های چند منظوره را مشاهده کنید این دکمه ها بزرگ بوده و مطمئناً هیچ دکمه ای را اشتباه فشار نخواهید داد.
به راحتی می توانید با یک دست گوشی را باز که البته بسته کنید و فنر قرار داده در گوشی به شما بسیار کمک خواهد نمود و برای جلوگیری از سرخوردن صفحه نمایش زیر انگشت شصت جای بخصوصی در زیر صفحه نمایش قرار داده شده که انگشت شصت در آن گیر کرده و همچنین از فشرده شدن دکمه های جهت دار نیز جلوگیری می کنند.
کلیدهای مخصوص شماره گیری از لاستیک محکمی ساخته که از لحاظ قرارگیری و شکل بعد از نوکیا ۱۱۰۰ قرار می گیرد، کار کردن با دکمه های شماره گیری بسیار راحت بوده و دکمه ها چون بزرگ هستند حرکت بر روی آن ها راحت بوده و شماره گیری بدون شکل و یا اشتباهی انجام می پذیرد. نور پس زمینه صفحه کلید نیز سفید می باشد که در اکثر مواقع شرایط نوری خواندن نوشته های روی کلیدها را ممکن می سازد.
گوشی C۳۰۰ دارای باتری Li-Ion با ظرفیت ۸۰۰mAh بوده و در آزمایشات انجام شده بطور متوسط تا دو روز کارکرد را پشتیبانی می کند، شارژ کامل گوشی نیز ۱.۵ ساعت بطول می انجامد.
● منو:
منوی اصلی با فرمت آشنا بصورت ۳×۳ نمایش داده می شود، آیکن ها نیز با دقت فراوانی طراحی شده و با حرکت بر روی هر یک از آن ها، تصویری متحرک و انیمیشنی مشاهده می شود که البته به علت رزولوشن پائین آیکن ها تا حدی زمخت و خام به نظر می رسد. زیر منوها نیز به صورت عمودی نمایش داده می شوند و شما می توانید با استفاده از کدهای دسترسی سریع نیز به هر یک از منوها وارد شوید. برای استفاده از آن کافی است شماره را وارد و کلیک کنید همچنین می توانید به هر چهار طرف دکمه های جهت دار نیز یک منو را نسبت دهید.
بنابر خط تولید موجود و اینکه این گوشی در رده ی گوشی های سطح پایین طراحی و تولید شده شباهت فراوانی با گوشی های دیگر سامسونگ چون X۲۱۰ و X۳۰۰ و X۶۲۰ و X۶۴۰ و X۶۵۰ و X۲۰۰ دارد.
● دفترچه تلفن
دفترچه تلفن در گوشی C۳۰۰ تا ۱۰۰۰ شماره تلفن را در خود ذخیره می کند که برای هر فرد نیز می توان چندین شماره را نیز ذخیره نمود و نوع تلفن ها را از میان کاری و شخصی و موبایل انتخاب کرد، همچنین می توان ایمیل افراد را تا میزان ۵۰ کاراکتر ذخیره نمود.
هر ورودی نیز می تواند در یکی از ۱۰ گروه تماس موجود بر روی گوشی قرار گیرد که برای هر گروه میتوانید زنگ بخصوص و یک زنگ SMS مخصوص قرار دهید ولی نمی توانید که یک زنگ بخصوص و یا تصویر خاص را بر روی یک تماس قرار دهید و جستجوی شماره ها نیز می تواند از طریق حروف نام و یا از طریق گروه ها انجام پذیرد و در لیست دفترچه تلفن نیز شماره های موجود در گوشی و سیم کارت هر دو قابل رویت است همچنین گوشی مجهز به قابلیت شماره گیری سریع Speed dial است.
● لیست تماس ها
در هر لیست ۲۰ شماره تلفن آخر قابل مشاهده می باشد و تماس هایی که چند بار تکرار شده باشند در لیست خلاصه نمی شوند و هر یک بصورت جداگانه نمایش داده می شوند، همچنین یک لیست ترکیبی از تماس ها نیز موجود می باشد که در آن در کنار هر تماس نوع آن تماس نمایش داده می شود و شما می توانید بر روی پوشه های مختلف تماس های دریافتی، گرفته شده و از دست رفته حرکت نمائید و هر یک را برای مشاهده ی جزئیات اعم از تاریخ و زمان مکالمه کلیک کنید البته مدت زمان مکالمه در این بخش ذخیره نمی شود.
● پیامها:
شما می توانید تا ۲۰۰ پیام را در گوشی ذخیره نمائید و گوشی EMS را نیز پشتیبانی می کند که می توانید با استفاده از آن زنگ، تصاویر و انیمیشن را ارسال نمائید شما همچنین قابلیت تنظیم اندازه فونت نوشته ها را دارید گوشی دارای پیام های پیش فرض نیست ولی قابلیت ذخیره ۵ پیام پیش فرض را دارد و حین ارسال پیام می توانید از طریق کلید کمکی سمت راست زبان نوشتاری خود را نیز عوض نمائید. همچنین با استفاده از قسمت منو میتوانید در پیام های خود سمبل ها و شکل هایی را نیز بیافزایید.(۳۶ شکل در لیست موجود است). همچنین گوشی مجهز به سیستم حدس کلمات انگلیسی یا T۹ می باشد.
یک ویرایشگر MMS ساده نیز در گوشی موجود است. هر MMS حداکثر می تواند ۹۵ کیلو بایت حجم داشته باشد و در مجموع گوشی دارای ۷۰۰ کیلوبایت حافظه برای ذخیره ی پیام ها است.
● تنظیمات صوتی
تمامی تنظیمات صوتی در این بخش قرار گرفته ولی متأسفانه سیستم دارای قابلیت پروفایل نمی باشد و شما برای تنظیمات صوتی هر بار باید به این منو مراجعه نمائید همچنین برای زنگ های هشدار می توانید از ملودی، ویبره و حالت ترکیب شده ی آن ها استفاده نمائید.
● مرکز مرتب کننده کارها(Organizer)
گوشی C۳۰۰ به شما اجازه تنظیم ۳ زنگ مخصوص برای بیدار شدن را می دهد ۱) تک زنگ ۲) زنگ روزانه ۳) زنگ بیداری صبح و هر یک از این زنگ ها به طور جداگانه تنظیم می گردند و می توانید برای هر یک زنگ دلخواهتان را قرار دهید.
تقویم گوشی قابلیت نمایش ماهیانه را داشته که رویدادها و روزهای دارای رویداد با رنگ دیگری نمایش داده می شوند و با استفاده از تنظیمات آن (Setting) می توانید یک رویداد تا ۴۰ سمبل در آن ثبت کنید.
▪ زمان و تاریخ: در این بخش شما قادر به تنظیم زمان و تاریخ گوشی هستید که با انتخاب محدوده ی جغرافیایی زمان و تنظیم تاریخ این امر اجرا می گردد. همچنین می توانید از برنامه Word time بهره بجوئید.
ماشین حساب نیز بسیار ساده و آسان برای استفاده می باشد.
همچنین شما دارای یک برنامه ی تبدیل واحد می باشید که البته نمی توانید مستقیماً از ماشین حساب وارد آن شوید.
در قسمت لیست وظایف روزانه to do list شما می توانید وظایف خود را افزوده و برای هر یک درجه اهمیت بالا، متوسط و پایین را انتخاب نمائید و برای هر وظیفه نیز می توانید نام بخصوصی را انتخاب کنید و هر گاه یک وظیفه کامل می شود می توانید کنار آن یک تیک قرار دهید.
همچنین شما قادر به ضبط صدا در ترک های یک دقیقه ای می باشید.
▪ Fun Box: که در آن WAP و یا اینترنت موبایلی WAP browser موجود است که می توانید صفحات وب را با آن باز کرده و ملودی هایی را دریافت نمائید.
▪ بازی ها: گوشی برنامه های جاوا MIDP ۲.۰ را پشتیبانی کرده و هر برنامه می تواند حداکثر حجمی برابر ۵۱۲ Kb داشته باشد و تنها برنامه Snow Ball Fight بر روی گوشی موجود است.
در این قسمت پوشه های تصاویر و زنگ ها نیز وجود است که تا ۶۰۰ Kb حافظه را در خود پشتیبانی میکند.
● خدمات شبکه:
تمامی تنظیمات مربوط به شبکه در این بخش موجود است.
● تنظیمات:
در این منو تنظیمات مربوط به تمامی بخش ها جمع آوری گردیده است، شما در این قسمت قادر به تنظیم تصاویر پس زمینه، استفاده از تصاویر موجود در گوشی و تصاویری که خودتان بر روی گوشی می ریزید و همچنین تنظیم آزادانه نور و کنتراست گوشی و نور پس زمینه صفحه نمایش و صفحه کلید در این قسمت صورت می پذیرد همچنین شما بر خلاف مدل قبلی قادر به تنظیم صفحه ی شماره گیری نیز می باشدولی اندازه ی شماره های شما قابل تنظیم نیست همچنین می توانید تنظیم کنید که با باز نمودن گوشی به تماس پاسخ دهید یا خیر و یا اینکه یک کارایی و قابلیت گوشی اجرا گردد و یا با بسته شدن آن یک کارایی قطع و یا ادامه پیدا کند.
● در نهایت:
قابلیت آنتن دهی و پاسخ گویی گوشی مناسب و خوب می باشد و عملاً شما هیچگونه نویز و صدای اضافی را در گوشی نمی شنوید و شاید نبود دکمه های کنترل صدا در سمت چپ گوشی کاملاً مخصوص می باشد. صدای زنگ ۱۶ کاناله ی گوشی نیز کاملاً واضح است البته گوشی زنگ های MP۳ را پشتیبانی نمی کند و ویبره ی گوشی نیز از قدرت مناسب و خوبی بهره می برد نکته مهم نبود قابلیت قطع زنگ پس از یک بار زنگ خوردن می باشد و تنها در حالت ترکیب زنگ و ویبره چنین کاری امکان پذیر می باشد و گوشی C۳۰۰ از رقبای AL۲۱، AL۲۶، CF۱۱۰ زیمنس بوده و با برخی گوشی های کشویی آلکاتل نیز رقابت می کند.
منبع : سایت جی.اس.ام


همچنین مشاهده کنید