شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

چندپیشنهاد برای پیشگیری از چین و چروک پوست


چندپیشنهاد برای پیشگیری از چین و چروک پوست
پوست چروکیده معمولا دارای بافت خشن و زمخت بوده و پر از چین و چروک می باشد. اساسا علت آن در معرض قرار گرفتن مفرط پوست در برابر عوامل جوی همچون نور خورشید و یا سرمای شدید می باشد.
اگر پوست شما چین و چروک داشته و یا آنکه مایلید از ایجاد چین و چروک روی پوست تان جلوگیری به عمل آورید پیشنهاد می کنیم به نکاتی که در این مطلب برای شما مطرح می شود توجه کرده و تلاش کنید از آنها پیروی کنید.
۱) همواره هرگاه می خواهید از خانه خارج شوید از کرم ها و یا لوسیون های ضدآفتاب استفاده کنید.
۲) از صابون استفاده نکنید و بجای آن سعی کنید صورت خود را با کرم شیر بشویید.
۳) در شب از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.
۴) صبح پیش از آنکه حمام بگیرید سفیده تخم مرغ را جدا کرده و آن را با یک قاشق سوپخوری عسل و یک چهارم قاشق چایخوری آب هویج مخلوط کرده و به روی صورت خود قرار دهید.
۵) باقیمانده آرایش خود را توسط یک پنبه آغشته به آب گرم(که قدری نشاسته به آن افزوده شده است) پاک کنید. این کار زبری و چین وچروک پوست را رفع خواهد کرد.
۶) پیش از آنکه از وان حمام استفاده کنید ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون را به آب وان اضافه کنید.
۷) در تمام فصول از مواد آرایشی حاوی ترکیبات مواد مرطوب کننده استفاده کنید.
۸) مشتقات ویتامین A :
تریتنوئین(رتینA) دارویی است که از ویتامین A استخراج شده و برای درمان آکنه صورت بکار گرفته می شود. اما گاهی اوقات برای درمان چین و چروک صورت نیز تجویز می گردد. طریقه استفاده آن یک بار پیش از خواب بوده و تنها برای رفع چین و چروک های سطحی و کوچک کاربرد دارد.
۹) AHA(آلفاهیدروکسی اسید و یا اسیدمیوه):
مصرف منظم AHA بافت پوست را بهبود بخشیده و پوست های پیر را درخشنده تر نشان می دهد. همچنین سبب افزایش ساخت کلاژن و هیالورونیک اسید می گردد. برای حاصل شدن بهترین نتیجه، مصرف کنندگان AHA نباید صورتشان را با صابون های قلیایی بشویند.
۱۰) کلاژن:
کلاژن پروتئین موجود در پوست می باشد که به بسیاری از محصولات آرایشی افزوده می گردد. هرچند مصرف خوراکی آن زیاد سودمند نیست اما تزریق آن موثر می باشد. تزریق کلاژن به پوست قادر است چین وچروک و گودرفتگی های ظریف و ریز را اصلاح فوری کند.
پس از تزریق کلاژن نباید در مقابل آفتاب قرار گرفت. اما اگر شما از هرگونه بیماری خودایمنی رنج می برید از تزریق کلاژن خودداری ورزید.
۱۱) پیلینگ شیمیایی:
سایش پوست روش دیگری برای درمان پوست چروکیده می باشد.
۱۲) ماساژ:
هنگام استفاده از کرم های مرطوب کننده دستان خود را بصورت حرکات مدور به ملایمت از چانه تا میان پیشانی بالا آورده و سپس دستانتان را به دو سوی صورت تان به پایین سر دهید.
این کار را ۱۲ مرتبه تکرار کنید. برای جلوگیری از چین و چروک و خطوط صورت اطراف دهان، خنده اغراق آمیزی کرده و سپس دندان هایتان را محکم به هم بفشارید. این کار را ۲۴ مرتبه تکرار کنید. برای جلوگیری از چین و چروک گردن دست هایتان را از زیر چانه بطرف پایین و بالا ماساژ بدهید این کار را ۱۲ مرتبه تکرار کنید.
۱۳) نور خورشید علت شماره یک چین وچروک، تغییرات رنگدانه ها و سرطان پوست می باشد. تا حد امکان از در معرض قرار گرفتن مقابل نورخورشید پرهیز کنید. هرگاه از خانه خارج می گردید حتما از کرم ضدآفتاب استفاده کنید.
تحقیقات ثابت کرده که نوشیدن چای سبز تاثیر بسزایی بر فرآیند پیری دارد. چای منبع غنی از آنتی اکسیدان بوده که با رادیکال های آزاد بدن شما مبارزه می کند. حداقل چای کیسه ای را به مدت ۳ دقیقه در آب گرم قرار دهید تا بیشترین نتیجه را بدست آورید.
منبع : روزنامه ابتکار


همچنین مشاهده کنید