پنجشنبه, ۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 28 March, 2024
مجله ویستا

ترفندهای لاغری را بیاموزیم


ترفندهای لاغری را بیاموزیم
داشتن زندگی پر تحرک همراه با رفتارهای غذایی سالم، از مهم ترین دلایل چاق نشدن افراد لاغر است. پس از اینکه تصمیم گرفتید وزن خود را کم کنید، یک برنامه ی مناسب که شامل تغییر روش زندگی است برای خودتان طراحی کنید.
▪ بعد از بلند شدن از خواب یک راست به سراغ صبحانه نروید. همین که چشم هایتان را باز کردید، بدون استفاده از دست ها به آرامی بلند شوید. عضلات پاهایتان را صاف کنید و شکمتان را به داخل ببرید. پس از ۱۰ ثانیه رها کنید. تمرین مداوم این نرمش ۱۰ کالری را می سوزاند.
▪ صبح ها پروتئین بخورید. تحقیقات نشان می دهد هر چه بیشتر صبح ها شیر و پنیر بخورید، هنگام عصر تمایل کمتری به خوردن عصرانه خواهید داشت.
▪ تعادل برقرار کنید. به جای اینکه حین مسواک زدن بیکار باشید، پاهایتان را یک در میان جابجا کنید و تعادل ماهیچه ای برقرار سازید. این نرمش کمک می کند ۱۰ کالری بسوزانید.
▪ صبح ها پنیر کم چرب بخورید و به جای ریختن میزان زیادی شکر در چای یا قهوه ، از شیر برای متعادل ساختن آن استفاده کنید.
▪ در ترافیک ورزش کنید. زمانی که با ماشین جلویی سپر به سپر هستید، هر مرتبه که پا روی ترمز می گذارید، باسن خود را سفت کنید و برای ۱۰ ثانیه نگه دارید. اگر این کار را ۱۵-۱۰ بار انجام دهید، ۱۰ کالری می سوزانید.
▪ در هر لحظه نرمش کنید. هر وقت در یک صف منتظر ایستاده اید، دست هایتان را از پشت قفل کنید و شانه ها را به طرف هم و به سمت بالا بکشید تا قفسه سینه باز شود. این یک تقویت جهت تحریک سیستم عصبی بر پایه ی یوگا است.
شانه ها را برای ۲۰-۱۰ ثانیه نگه دارید و در حالی که آرام نفس می گیرید، بیرون دهید. این حرکت ۵ کالری می سوزاند.
▪ غذا را با سوپ شروع کنید. به جای سالادی که دو قاشق سس چرب دارد، سوپ سبک سفارش دهید.
▪ برای نوشابه جایگزین پیدا کنید. نوشیدن آب میوه یا نوشابه ی رژیمی، به جای نوشابه های گازدار به شما کمک می کند تا از رساندن ۶۰ کالری به بدنتان جلوگیری کنید.
▪ تا می توانید سیب بخورید. تحقیقات انجام شده در برزیل نشان می دهد افرادی که حداقل ۳ عدد سیب یا گلابی در روز مصرف می کنند، در مقایسه با سایرین از وزن کمتری برخوردار هستند. با خوردن ۲-۱ عدد سیب در روز می توانید ۶۰ کالری ذخیره کنید( البته به شرطی که پُرخوری نکنید).
▪ عادات غذایی خود را تغییر دهید. به جای یک شیر قهوه ی بزرگ، خامه و کیک خامه دار، از شیر قهوه ی کوچک و بدون چربی و یا کیک هویج و کشمش استفاده کنید.
▪ هنگام فیلم دیدن، به جای چیپس از کمی آجیل یا میوه استفاده کنید.
▪ روغن کمی هنگام پخت غذا به آن اضافه کنید.
▪ از هر ماده غذایی با نام یا پسوند سرخ کرده دوری کنید. با نخوردن یک وعده سیب زمینی سرخ کرده، ۵۰۰ -۴۰۰ کالری ذخیره کرده اید.
▪ اگر کارمند هستید، از ظرف غذای کوچک استفاده کنید.
▪ لباس راحت بپوشید. اگر لباس راحت مثل شلوار جین، شلوار خاکی، تی شرت اسپورت و کفش راحت بپوشید، تحرک بیشتری خواهید داشت.


همچنین مشاهده کنید