پنجشنبه, ۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 28 March, 2024
مجله ویستا


گامهای اساسی برای تاسیس شرکت


گامهای اساسی برای تاسیس شرکت
● برای تاسیس یک شرکت این الگوها ضروری است:
۱) با یک ایده ی خوب به میدان تجارت وارد شوید .
ایده خوب نقش بسیار مهم وارزنده دارد؛ و به عنوان یک گروه عملیاتی عمل می کند که فضا را برای ارائه توضیحات بعدی شما در مورد شرکت و تجارتتان آماده می کند.
اگر ایده شما برای شروع نا مناسب باشد سرمایه های بعدی شما هدر خواهد رفت . سعی کنید سفارشهایی که حتما" به آنها می توانید جامه عمل بپوشانید را بدهید والا اگر ایده شما در حد شعار باشد، مطمئن باشید تجارت شما دیری نخواهدپایید؛ که تنزل خواهد کرد . پس: ایده های قابل قبول و مورد نیاز جامعه را هرگز در شروع فراموش نکنید .
۲) یک طرح تجاری بنویسید .
نوشتن یک طرح تجاری جامع و استراتژیکی برای شما اولویتها را مشخص خواهد کرد و سبب می شود که، شما در کارتان دچار سردر گمی نشوید طبق اولویتها عمل کنید که چه کاری را باید اول و چه کاری را دوم و ... انجام دهید . این قسمت در واقع سرمایه گذاری زیادی را نمی طلبد و پیش فرض آن خود شما هستید؛ پس اگر بخواهید اقتصادی هم فکر کنید این مرحله در خدمت شما است یعنی : سرمایه کمتر ، سود بیشتر . یعنی فقط با ذهنتان در این قسمت کار می کنید و پول و امکانات لازم نیست .
۳) یک اسم پر بار و با معنی و مفهوم برای تجارت خود انتخاب می کنند .
اسم تجاری نباید کوتاه باشد؛ ولی نباید هم زیاد طولانی واز هم گسیخته باشد . سعی کنید اسم شرکت خود را موزون انتخاب کنید . یعنی طوری که حتی از لحاظ تلفظ عام هم ساده و روان باشد و همچنین اسم شرکت باید دارای پیشینه عالی و خوب باشد.
پیشینه اسم هم خیلی مهم است اگر،اسم مناسب باشد. نقش تبلیغاتی ییدا می کند ؛ و مشتریان زیادی را برای شرکت جلب خواهد کرد . که این همان منظور اصلی شماست .
۴) فرم شرکتهای خود را انتخاب کنید .
از فرمهای بسیار ساده یا بسیار پیچیده استفاده نکنید . سعی کنید فرمها و اطلاعاتی را که ،ا فقط نیاز دارید را به شما تهیه کنند؛ و اطلاعات اضافی را برایتان فراهم نکنند . سعی کنید فرمها از انسجام خاصی برخوردار باشند . ترتیب فرمها را رعایت کنید . سعی نکنید اطلاعات محرمانه شرکت را به راحتی در فرمها به افراد خارج از سازمان انتقال دهید .
و ازفرد بایگان مناسب و مورد اعتماد در این بخش استفاده کنید.اگر در این قسمت اطلاعات خاصی ندارید حتما" با یک مشاور، مشاوره کنید. چون سهل انگاری در این بخش می تواند هم باعث هدر رفتن وقت هم کارمند وهم مشتری شرکت خواهد شد؛ که بعدا" یک تبلیغات منفی محسوب می شود . مثلا" برای خرید یک دستگاه پرینتربه منزلتان ؛ دیگر در فرمهای شرکت دیگر نیازی نیست که فروشنده اسم و مشخصات خانواده شما را سوال کنید، این کارهم وقت فروشنده و هم خریدار را تلف خواهد کرد .
۵) تمامی فرمهای شرکت خود را و حتی اسم و آرم و.... شرکت را به ثبت برسانید.
این کار به فعالیت شما رسمیت خاصی را می بخشد و باعث می شود که بعد از شروع کار دوباره به اول چرخه تاسیس باز نگردید و دوباره نخواهید که کارثبت را انجام دهید . البته این کار یکی از الزامات قانونی در اکثر کشورها است.
تا مثلا" وقتی شرکت شما یک شرکت موفق شد؛ در اوج موفقیت شما، شرکت دیگری برای رقابت منفی کردن با شرکتتان، از از آرم وLOGO شرکت شما استفاده نکند . مثلا"جنس مشابه ، که دارای کیفیت پایین تری هم هست را به بازار با نام شرکت شما یا مشابه ، بیرون ندهد . این در واقع یک نوع انحصار گرایی مثبت است که حق طبیعی شماست است .
۶)شماره ثبت برای شرکت بگیرید .
نحوه ثبت شرکت در اکثر کشورها متفاوت است و بستگی به قوانین خاص هر کشور دارد . و شامل تشریفات خاصی است که ممکن است در جایی زیاد و در جایی دیگرکم باشد .این شماره ثبت یک هویت رسمی برای شما می دهد ومشخص می کند که شما به صورت قانونی وارد بازار کار شده اید .
در بازار رقابت عمده ای از افراد سودجو وجود دارند که، از اعتماد مردم سود جویی کرده و یک نوع دید منفی را برای مردم ایجاد کرده اند،چون شماره ثبت نداشته اند. پس به راحتی خود را از این گروه متمایز کرده و این کار مقدماتی شرکت را نیز انجام داده وبه مشتریان خود نیز یک اعتماد شرکتی ایجاد کنید تا به راحتی با شما وارد تجارت و معامله گردند .
● نتیجه گیری: گامهای ذکرشده در بالا مسیر پیمایشی شما را برای یک شروع موفق مشخص می کنند؛ و باعث می شوند مسیر را طولانی نکرده و کوتاهترین راه را که همان راه مستقیم است ؛ به شما نشان دهد. البته راههای اقتضائی دیگری نیز وجود دارد که بسته به هر منطقه متفاوتند و شما باید آنها را نیز به موارد بالا اضافه کنید. مثلا" نحوه ثبت شرکت در کانادا با اروپا متفاوت است و حتی نوع شرکتها نیز متفاوتند.
محمدرضا- نوروزی mr.noruzi@yahoo.com
۱.Thinking of Starting a Small Business?The Two Pa
منبع : پایگاه اطلاعات صنعتی ایران


همچنین مشاهده کنید