چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

بنام دموکراسی علیه دموکراسی


بنام دموکراسی علیه دموکراسی
تمدید مکرر اقامت نوسنده مرتد بنگلادشی تسلیمه نسرین در هند و اجازه سفر دیگر نوسنده مرتد سلمان رشدی و حتی اعلام اینکه هر زمان بخواهد به هند خواهد امد از سوی سلمان رشدی موجب جرحه دار شدن احساسات نزدیک به ۲۰۰میلیون مسلمان هندی شده که اعتراضاعا ت انان را در پی داشته لیکن تا کنون راه به جایی نبرده اند .حزب حاکم هند یعنی حزب کنگره در حالی احساسات مسلمانان هند را به بازی گرفته که سر دولت رای مسلمانان بعد از هشت سال دوری از قدرت به قدرت باز گشت و حزب رقیب خود یعنی حزب بهاراتیا جاناتا را شکست داد . و بخوبی نیز میداند علت شکست رقیب و پیروزی خود تنها و تنها رای مسلمانان بوده و است . لذا با وجود این با پذیرایی از دو دشمن قسم خورده عقاید مسلمانان در پی ماجراجویی جدید است . واقعیت این است که این حزب دشمنی که با مسلمانان در مدت کوتاه به قدرت رسیدن انجام داده به اندازه حکومت هشت ساله حزب بهاراتیا جاناتا نیست و حتی بیشتر از ان است . لذا ادامه سیاست منافقانه نگرانی هایی را برای مسلمانان هند بدنبال داشته . این اقدامات هند با حمایت مدعیان دفاع از ازادی و دموکراسی غربی در حالی است که هند را بعنوان جامعه سکولار و دومین جامعه دموکراسی بعد از مالزی نام میبرند . در حالی که تنها نام سکولار و دموکراسی را یدک میکشد و نه تنها مدافع ان نیست بلکه علیه دموکراسی و سکولاریزیم نیز قدم بر میدارد .
اکنون ادامه دشمنی احزاب کنگره و بی جی پی این سوال را در ذهن ایجاد میکند که قاتلان مهاتما گاندی و خاندان گاندی همانا از درون این دو حزب بوده اند زیرا که رهبران پیشین هرگز ظلم علیه مسلمانان را روا نمی داشتند و با ان مقابله میکردند . این مسله از زمانی که بنیان گذار استقلال هند مهاتما گاندی اقدام به گرفتن ماها روزه و خود سازی به طریق مسلمانان برای مقابله با استعمار انگلیس بر می گردد .
اکنون دور شدن هر اندازه بیشتر رهبران فعلی هند از اصول و تعالیم و سیاست گذشته گان خود پیام اور جنبش جدید در هند خواهد بود که همانا به تجزیه بیشتر هند خواهد انجامید . در شرایط کنونی کمترین اقدامی که میتوان در حمایت از مسلمان هندی کرد صدای اعتراض سازمان کنفرانس اسلامی است تا به این طریق مرحمی بر الام این قوم باشد مسلمان هندی همواره مظالم زیادی از جمله کنار گذاشتن از پستهای حساس دولتی نداشتن ریش مسلمان در ارتش هند وصدها مورد دیگر را تحمل کرده لیکن هرگز تحمل حضور دشمنان عقیاید واندیشه یک ونیم میلیارد مسلمان را در کنار خود ندارد .
منبع : روزنامه اردو تایمز ممبئی هند
سلیمان توده زارع


همچنین مشاهده کنید