چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

لیگ فوتبال امریکا، بهترین جولانگاه


لیگ فوتبال امریکا، بهترین جولانگاه
اظهارات اخیر زین الدین زیدان، اسطوره فوتبال فرانسه مبنی بر بازگشت به دنیای توپ گرد پس از یک سال و اندی می تواند دو علت داشته باشد، یکی خستگی ناشی از دوران بعد از بازنشستگی و یا علاقه وافر و تصمیم جدی مبنی بر ادامه کار حرفه ای. به هر حال علت هر کدام از موارد بالا که باشد، لیگ فوتبال امریکا (MLS) می تواند خیلی سریع چراغ سبز خود را به این ستاره نشان دهد.
منابع نزدیک به این فوتبالیست بازنشسته خبر داده اند اگر زیدان بخواهد در نقش بازیکن، مربی یا مدیر اجرایی به دنیای توپ گرد بازگردد قطعا فوتبال امریکای شمالی گزینه نخست وی خواهد بود.
دوستان نزدیک فوتبالیست سابق و برگزیده فیفا اعلام کرده اند که نیویورک مقصد نخست زی زو خواهد بود که در این صورت سران باشگاه ردبولز باید دست به کار شوند و از تعقیب زیدان دست برندارند.
اگر زیدان در آغاز تمایلی برای حضور در این باشگاه از خود نشان دهد، ردبولز ناچار است با مبالغ چشم گیر و پیشنهاد وسوسه انگیز او را در دام بیندازد. بقیه تصمیم گیری ها به خود زین الدین بستگی دارد. برای برخی ها جای سوال دارد که چرا ستاره سابق رئال مادرید قصد دارد راهی MLS شود. قطعا دلایل زیادی در پس پرده نهفته که بر این تصمیم اسطوره صحه می گذارد.
دلیل اول این است که او ذاتا نمی تواند به دور از میدان فوتبال باشد و از کنار زمین به تحسین ورزش مورد علاقه اش بپردازد و MLS می تواند عرصه را برای ادامه فعالیت وی فراهم کند.
دلیل دوم آن است که خداحافظی زی زو در فینال جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان با آن شیوه که شایسته وی نبوده، طی چند ماه اخیر بیش از پیش به او فشار وارد آورده و طبیعی است که او قصد دارد با روشی که در خور یک اسطوره می باشد، به فوتبالش پایان دهد. اگر زی زو تصمیم قطعی خود را مبنی بر بازگشت به فوتبال اتخاذ کند، حضور در یکی از باشگاه های ایتالیا، آلمان یا اسپانیا محال به نظر می رسد. در عوض عزیمت به یک باشگاه کوچک فرانسوی از احتمالات ضعیف است اما در کل باید گفت که این فرانسوی قصد دارد در راهی جدید گام بردارد.
انتقال به امریکا میدان وسیعی را پیش رویش قرار می دهد، گرچه نیویورک شهرتی را که او در اروپا کسب کرد برای وی فراهم نمی کند، اما جولانگاه بدی هم به نظر نمی رسد.
اگر MLS قصد دارد استانداردهای فوتبالش را بالا ببرد، پس لیگ امریکا ناچار است کار خود را با قرض گرفتن زیدان آغاز کند.
زی زو نه تنها می تواند تاثیرات مثبتی روی هم تیمی های آینده اش داشته باشد، بلکه تحسین فوتبال از سوی هواداران امریکایی را نیز بالا می برد.
البته زیدان با ۱۸ ماه دوری از میادین سبز حال دیگر به قدرت گذشته باقی نیست و سرعت گذشته را ندارد اما نمی توان منکر آن شد که زی زو هنوز هم تکنیک های خاص خود را به همراه دارد که او را فراموش نشدنی می سازد.
برای MLS فوق العاده است اگر بتواند زیدان را در بکام داشته باشد ، بهتر است از همین حالا اقدام کند، مبادا که دیر شود و نظر ستاره عوض گردد.
فراموش نکنیم که او جزو ۵ بازیکن برتر دنیا بود و اگر درگیری او با ماتراتزی پیش نمی آمد، می توانست یک افتخار شخصی دیگر از سوی فیفا دریافت کند و کلکسیون طلایی اش را زرین تر سازد. قطعا زیدان نه به اندازه بکام بلکه بیشتر از او می تواند باعث پیشرفت فوتبال امریکا شود. اوست که می تواند فوتبالی ناب و خالص را برای مشتاقانی که از آن سوی آب ها منتظر هنرنمایی ستارگانشان هستند، ارایه دهد.
البته تعداد کمی هم از حضور وی در امریکا ناراحت خواهند شد. با این حال نقش آفرینی ها و تلاش های این فرانسوی در قهرمانی جهان در سال ۹۸ و برتری فرانسه در یورو ۲۰۰۰ هیچ گاه از اذهان پاک نمی شود. با این حال خیلی هم جای امید نیست که مدیر برنامه های زیدان به محض دریافت پیشنهاد از امریکایی ها آن را بپذیرد اما به امتحانش می ارزد. MLS با خرید بکام نشان داد که ستارگان اروپایی را می توان جذب قاره کرد حال باید دید که آنها می توانند پس از به دام انداختن بکام، هم تیمی سابق در رئال را نیز شیفته فوتبال خود کنند؟
حورا شکیبی
منبع : روزنامه جوان


همچنین مشاهده کنید