شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

موج خواهندگی جامعه ورزش برای حضوری پررنگ در المپیک پکن


موج خواهندگی جامعه ورزش برای حضوری پررنگ در المپیک پکن
امسال و به جهت کسب سهمیه های المپیک ۲۰۰۸ پکن ، سال مهمی برای ورزش ایران به حساب می آید . تاکید سازمان نیز بر کسب حداکثر سهمیه برای حضور در این بازیها است تا با حضور تعداد بیشتری از ورزشکاران ایران در المپیک ، بخت کاروان ورزش در پکن نیز دو چندان شود .
تعیین پاداش های ویژه از سوی مهندس علی آبادی در رشته های تیمی و انفرادی نیز مزید بر علت شده است تا جامعه ورزش ایران با انگیزه ای دوچندان ، عزم و توانش را برای کسب سهمیه های المپیک پکن بکار گیرد . تاکنون یک سهمیه جودو و یک سهمیه دوومیدانی توسط احسان حدادی برای ورزش ایران بدست آمده است تا کسب این دو سهمیه آغاز خوبی باشد برای دریافت مجوزهای بعدی .
ورزش ایران که در دوره قبلی بازیها در آتن ۲۰۰۴ با ۶ مدال (دو طلا ، دونقره ودو برنز ) به کار خود پایان داده است ، این بار تلاش دارد حضور خود را در بازی های المپیک پررنگ تر سازد .
سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک نیز در تعامل با فدراسیون ها از مدت ها قبل ، جهت گیری ورزش را به سمت المپیک پکن سوق داده اند تا در سایه حمایت ها و تدارکات لازم ،تیم های ورزشی کشورمان با دست مایه بهتری در مسابقات انتخابی المپیک به میدان بروند .
موفقیت در بازیهای آسیایی دوحه قطرو صعود ۴ پله ای در جدول مدالی بازیها ، اعتماد به نفس لازم را در جهت نیل به سکوهای افتخار در بین جامعه ورزش ایران ایجاد کرده است تا با بهره برداری درست از نتایج این بازیها ، ورزش ایران برای حضوری بهتر در المپیک ۲۰۰۸ پکن دور خیز کند .
بدیهی است" میدن المپیک " عرصه رقابت بهترین ها در رشته های مختلف است و کسب مدال از این بازیها ، آمال هر ورزشکاری را تشکیل می دهد . بنابراین ملاحظه می شود که صرف حضور در این بازیها مورد توجه قرار ندارد و پیرو کسب مجوزهای لازم برای حضور در پکن ۲۰۰۸ ، باید برای بزرگی و کسب افتخار در این میدان با شکوه و بزرگترین همایش ورزشی دنیا ، تدارک ویژه دید ، بزرگ فکر و اندیشه کرد و با آنالیزی درست از وضعیت رقبا و حریفان با چشمانی باز مهیای حضوری پررنگ در این بازیها شد .
هر چند که ورزش ایران در جهت مدال آوری در المپیک ۲۰۰۸ روی مدال های رشته هایی چون تکواندو ،کشتی ، وزنه برداری و جودو حساب می کند ، اما با امواج مثبت بازیهای آسیایی دوحه ، امروز احسان حدادی در رشته پرتاب دیسک نیز برای خود در المپیک پکن ، خوابهای طلایی می بیند .
ورزشکاری که جوان است و با انگیزه وکسب مدال های طلا جوانان جهان ، بازیهای آسیایی و ... ذره ای باعث توقف اش نشده و همچنان افق های روشن تری را بویژه در المپیک چین برای خود جست و جو می کند .
خوشبختانه امروز ورزشکاران کلیه رشته ها با انگیزه ای وافر به دنبال اوجگیری و دستیابی به سکوهای افتخار هستند . که اگر خوب استعدادها و پتانسیل های موجود ورزش کشور مدیریت و رهبری شوند ، می توان آنان را در المپیک و مسابقات مهم بعدی به سر منزل مقصود رساند .
تاکید می کنم امروز فعل خواستن ، موج تازه ای در ورزش کشور ایجاد کرده که همه در قبال آن وظیفه داریم و بایستی با راهبردی ویژه ، نتایج لازم را از آن استخراج کرد . امروز سازمان تربیت بدنی با پشتیبانی و نظارت لازم بر برنامه های فدراسیون ها ، مسایل و مشکلات رشته های مختلف را مرتفع ساخته و حرکت برنامه ای و هدفمند آنان را با تهیه امکانات و تجهیزات لازم تسهیل می سازد تا جامعه ورزش از مسوولیت و رسالتی که برایش در بازیهای المپیک ۲۰۰۸ پکن تعریف شده ، سربلند و پیروز خارج شود .
منبع : پایگاه خبری ورزش ایران


همچنین مشاهده کنید