چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

روزی بهترین بازیکن جهان می شوم


روزی بهترین بازیکن جهان می شوم
۲۱ ساله است و چندان سن و سالی ندارد اما کسی نیست که او را در لیگ جزیره نشناسد و حتی حریفان تیم ملی انگلستان هم از او هراس دارند، وین رونی بازیکن اسبق اورتون بود و رویای پیوستن به شیاطین سرخ را از مدت ها قبل در سر داشت و خیلی زود توانست استعدادهایش را در سطح بین المللی نشان دهد. در سال ۲۰۰۳ جوان ترین بازیکن انگلیس معرفی شد و همچنین جوان ترین گلزن تیم ملی انگلستان شد که در سال ۲۰۰۳ در سن ۱۷ سالگی پایش به گلزنی باز شد، اما اوج شهرت او به جام ملت های اروپا ،۲۰۰۴ باز می گردد که آنچنان درخشید که حتی سرالکس فرگوسن سخت گیر را هم مجذوب خود کرد و همین امر کافی بود که فرگوسن به فکر امضای قرارداد با او بیافتد، رونی که طی سال های ۲۰۰۴-۲۰۰۲ در اورتون عضویت داشت در ۶۷ بار حضور در میدان ۱۵ گل به ثمر رساند.
به این ترتیب او به اولدترافورد آمد تا خیال فرگوسن از بابت خط حمله راحت شود.
در ادامه مصاحبه وین رونی مهاجم جوان منچستر یونایتد را با وب سایت رسمی این باشگاه می خوانید:
▪ فصل را چگونه آغاز کردی؟
ـ خب، فصل چندان جالبی را شروع نکردم. دراولین بازی فصل که پایم شکست و بعد از چند هفته استراحت دوباره به تیم بازگشتم. اما باز هم بدشانسی آوردم این بار از ناحیه قوزک پا دچار مصدومیت شدم و خوشبختانه سریع تر از دفعه قبل از بند مصدومیت رهایی یافتم و چند گل هم به ثمر رساندم. از آن جا که منچستر در ابتدای فصل نتایج مطلوبی نگرفت و همه و حتی خودمان هم نگران وضعیت تیم بودیم قدری استرس در بچه ها نفوذ کرده بود که باعث شد ما به آنچه که می خواستیم نرسیم. با این حال با تلاش و تجربه ایی که فرگوسن داشت خیلی سریع به خودمان آمدیم و جایگاه اصلی خود را در لیگ پیدا کردیم. مهم ترین نکته ایی که در موقعیت ما نقش داشت این بود که به این نتیجه رسیدیم اگر ما در چند بازی خوب ظاهر نشدیم و امتیاز از دست دادیم، دیگر تیم ها نیزهمین وضعیت را دارند و رقبای جدی ما از جمله آرسنال و لیورپول هم تا اینجای کار چندین بار امتیاز از دست دادند.
▪ تو در مدت ۷ بازی که در ماه های اکتبر و نوامبر انجام دادی ۸ گل به ثمر رساندی. با این وجود فکر می کنی که به شرایط ایده آل رسیدی؟
ـ حقیقتا زمان زیادی نیاز داشتم که به فرم اصلی ام برسم و هنوز هم فکر می کنم که با رونی سابق فاصله زیادی دارم. ولی از نظر گلزنی هم عقیده دارم که فوق العاده عمل کردم. به علاوه زمانی که در یک بازی گلزنی می کنی در مسابقه بعدی همین تب باز کردن دروازه حریف است که شمار گل های زده ات را بالا می برد.
▪ با انتقادهای تند چگونه کنار می آیی؟
ـ جو منچستر به گونه ایی است که همه انتظار پیروزی های پی درپی از مربی و از مهاجمان انتظار گل های بسیار دارند. اگراین اتفاق بیفتد که سکوت می کنند در غیر این صورت جو در مدت کوتاهی علیه تو می شود به طوری که تقریبا همه رسانه ها و مطبوعات شروع به انتقاد می کنند. به نظر من بهترین شیوه عادت کردن به این گونه انتقادها است چرا که طبیعت خبرنگاران چیزی جز انتقاد نیست.
▪ به عقیده بسیاری رونی و توز نمی توانند هر دو در یک تیم بازی کنند.
ـ نمی دانم چرا چنین صحبت هایی مطرح می شود. توز بازیکن بزرگی است و تا اینجای کار که همکاری خوبی با هم داشتیم و مشکلی هم پیش نیامده است. همین همکاری هم تا اندازه ایی توانسته دهان منتقدین را بسته نگه دارد.
▪ بازیکنان تازه وارد منچستر به نظر خیلی زود با محیط تازه کنار آمده اند.
ـ دقیقا همین طور است. مثلای نانی شوم ترین بازیکن تیم است که شوخی های او در رختکن روحیه همه را تغییر می دهد و از طرفی او در مدت کوتاهی توانسته انگلیسی بیاموزد و به راحتی با بقیه ارتباط برقرار کند. اندرسون هم پسر بانمکی است و توز کمی آرام تر از سایرین است و بیشتر به صحبت های دیگران گوش می دهد. از آن جا که اوون هارگریوز اکثر فوتبالیست های لیگ جزیره را می شناخت مشکلی از بابت پیوستن به منچستر پیدا نکرد و در کل تک تک بچه ها با تیم اخت شده اند و به راحتی در تمرینات و مسابقات شرکت می کنند.
▪ قبلا در جایی خواندم که گفته ایی منچستر در این فصل با بقیه فصول فرق می کند. هنوز هم روی حرفت هستی؟
ـ صدردرصد و این تنها یک شعار نیست و بازی هایی که انجام داده ایم این را ثابت کرده است. قدرت امسال ما را زمانی می توانید ببینید که بعد از مصدومیت یکی از بازیکنان کوچک ترین خللی در بازی ما دیده نمی شود و بقیه به راحتی جای او را پر می کنند. البته این که منچستر قهرمان است و در هر حالتی باشد همه انتظار قهرمانی دارند هم کمی به اعتمادبه نفس ما می افزاید و خود ما هم این را باور کردیم که تیمی قوی تر از منچستر وجود ندارد.
▪ این صحبت را قبول داری که فرگوسن بیش از حد روی تو و رونالدو حساب می کند؟
ـ نه به هیچ وجه. همه می دانند که فوتبال ورزشی دسته جمعی است که از عهده یک یا دو بازیکن خارج است و این تیم است که نتیجه می گیرد و به میدان می رود نه یک نفر.
▪ چه طور شد که شما تصمیم گرفتی پیراهن شماره ۱۰ را بر تن کنی؟ آیا مسوولان تیم این پیشنهاد را دادند؟
ـ وقتی نیستلروی اولدترافورد را ترک کرد دیگر کسی نبود که شماره ۱۰ را بپوشد و از آن جا که همیشه دوست داشتم این شماره را بر تن داشته باشم با سرمربی در این خصوص صحبت کردم که خوشبختانه مشکلی هم نداشت. البته یک فصل منتظر این پیراهن ماندم تا این که بالاخره از ابتدای این فصل پیراهن شماره ۱۰ را تصاحب کردم. به علاوه می دانم که چه بازیکنان بزرگی صاحب این پیراهن بودند و چه گل هایی برای منچستر به ثمر رساندند. اما این مساله ارزش این شماره را بیشتر کرده و غرور و اعتماد به نفس عجیبی به من داده است. همیشه عادت دارم که پیراهنی را که در اولین بازی فصل می پوشم را نگه دارم و در مقابل چلسی بود که برای نخستین بار با این شماره در میدان حضور یافتم.
▪ بازیکنان بزرگی از جمله پله، پلاتینی، باجو، مارادونا، زیدان و رونالدینیو هم شماره ۱۰ را داشتند، تو هم دوست داری با این شماره به شهرت آن ها دست پیدا کنی؟
ـ امیدوارم، قبلا هم گفتم پیراهن شماره ۱۰ در سراسر دنیا ارزش خاصی دارد به خصوص در امریکای جنوبی. خوب وقتی ببینید که چنین اعجوبه هایی این شماره را در اختیار داشتند قطعا آرزو می کنید که روزی شما هم مانند آن ها شوید. پیش از این که به منچستر بپیوندم عاشق بازی مایکل اوون بودم و با این که برای لیورپول توپ می زد اما شماره ۱۰ را می پوشید.
▪ اولین گل با پیراهن شماره ۱۰ را به رم زدی، درست است؟
ـ بله کاملا به خاطر دارم. این گل خیلی شبیه گلی بود که فصل گذشته به آث میلان زدم. توپ را خیلی خوب کنترل کردم و به گوشه دروازه چسباندم که دروازه بان به هیچ وجه نمی توانست آن رابگیرد. آن گل خیلی در روحیه من تاثیرگذار بود زیرا پس از رهایی از مصدومیت که چند بازی را از دست داده بودم به ثمر رساندن گلی به این زیبایی آن هم در چنین بازی مهمی اعتماد به نفس دوباره ایی به من داد.
▪ مارادونا در مصاحبه ایی گفت که وین رونی به زودی بهترین بازیکن دنیا می شود. خودت چه نظری داری؟
ـ باعث افتخار من است که اسطوره فوتبال این گونه از من حمایت می کند و هر کسی هم جای من بود خیلی خوشحال و با روحیه بهتری به آینده می نگریست. امیدوارم که به گونه ایی عمل کنم تا روزی عنوان بهترین بازیکن جهان را هم کسب کنم.
شیوا نوروزی
منبع : روزنامه جوان


همچنین مشاهده کنید