شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا


خاطرات پرستار بچه The Nanny Diaries


خاطرات پرستار بچه The Nanny Diaries
▪ کارگردان: شاری اسپرینگر برمن، رابرت پولچینی.
▪ فیلمنامه: شاری اسپرینگر برمن، رابرت پولچینی بر اساس رمانی از اما مک لافلین و نیکول کراوس.
▪ موسیقی: مارکو سوزو.
▪ مدیر فیلمبرداری: تری استیسی.
▪ تدوین: رارت پولچینی.
▪ طراح صحنه: مارک ریکر.
▪ بازیگران: اسکارلت جوهانسون[آنی براداک]، لورا لینی[خانم ایکس]، آلیسیا کیز[لاینت]، کریس اوانز[هوارد هوتی]، دانا مورفی[جودی براداک]، نیکلاس ریس ارت[گریر]، جودیت رابرتز[میلیسنت]، پل جیاماتی[آقای ایکس]، ناتان کوردری[کالوین]، جان هنری کاکس[دین]، مایک رد[دیود].
▪ ١٠٥ دقیقه.
▪ محصول ٢٠٠٧ آمریکا.
▪ ژانر: درام، عاشقانه، کمدی.
آنی که در نیوجرسی زندگی می کند، پس از فارغ التحصیل شدن برای یافتن شغل به نیویورک می رود. شغلی که نصیب اش می شود مراقبت از کودک یک خانواده مرفه منهتنی است.
او به زودی با سختی های کار و زندگی در میان طبقه مرفه این شهر آشنا می شود. اما زمانی که عشق به سراغش می رود، شرایط بیش از اندازه سخت و در هم ریخته می شود....
● چرا باید دید؟
شاری اسپرینگر برمن[متولد ١٩٦٤ نیویورک] و رابرت پولینچی[متولد ١٩٦٤ نیویورک] زن و شوهر نویسنده، کارگردان، تدوینگری هستند که فیلمسازی را به شکل مشترک با فیلم Off the Menu: The Last Days of Chasen&#۰۳۹;s در سال ١٩٩٧ آغاز کردند و تاکنون شش فیلم دیگر اعم از داستانی و مستند به کارنامه خود افزوده اند.
موفق ترین کار این زوج فیلم American Splendor با شرکت پل جیاماتی است که نامزدی اسکار بهترین فیلمنامه و دریافت ٢٨ جایزه معتبر بین المللی را برایشان به دنبال داشته است.
خاطرات پرستار بچه ثمره آخرین همکاری آنهاست که بر اساس تجارب نویسندگان رمان[اما مک لافلین و نیکول کراوس] از دورانی که پرستار بچه بوده اند، شکل گرفته و نکات جالبی در این زمینه با خود دارد. فیلم با سکانسی گیرا و طنزآلود آغاز شده و بعد به شکلی موشکافانه به روابط میان افراد مرفه جامعه و اختلافات طبقاتی می پردازد.
قابل توجه ترین جزء فیلم و شاید عامل اصلی آن بازیگر/ستاره اش اسکارلت جوهانسون است که تا این لحظه بیش از ٢٥ میلیون دلار برای تولید کنندگان فیلم به دست آورده است. اما نباید از روایت روان سازندگان فیلم غافل شد که در کنار نقد اجتماعی از خلق هیجان نیز چشم پوشی نکرده اند.
اگر به دنبال فیلمی جدی تر هستید، از تماشای این محصول نه چندان واقعگرایانه و روز آمد خودداری کنید. ولی اگر از کمدی های عاشقانه سبک خوش تان می آید، خاطرات پرستار بچه همه چیز برای شما دارد و نمونه ای کامل از ژانر خویش است. از دست ندهید!
امیر عزتی
منبع : موج نو


همچنین مشاهده کنید