سه شنبه, ۲۸ فروردین, ۱۴۰۳ / 16 April, 2024
مجله ویستا


دکور طراحی کنید


دکور طراحی کنید
به این نتیجه رسیده‌اید که خانه‌تان احتیاج به تغییر دکور دارد اما چطوری آن را طراحی می‌کنید؟ ممکن است در مغازه‌ها پارچه‌های شیک و مبلمان‌های زیبایی دیده باشید اما معمولاً به شما نمی‌گویند که دقیقاً چگونه تمامی این اجزا را ترکیب کنید تا به نتیجه‌ای که دوستت دارید برسید.
اگر روش‌های تزئین را از متخصصان یاد بگیرید هر اتاق را می‌توانید به طور حرفه‌ای طراحی کنید. بسیاری از افراد برای گرفتن ایده در آخر هفته از نمایشگاه‌ها دیدن می‌کنند و اکثراً قصد خرید ندارند. فقط می‌خواهند ببینند چگونه یک طراح دکوراسیون حرفه‌ای یک خانه ساده را به جای زیبایی برای زندگی تبدیل می‌کند. طراحان مثل تمامی افراد دیگر مشکلاتی در این راه دارند مثل ایجاد شکل آسمان در یک اتاق کوچک، تقسیم کردن یک اتاق بزرگ و اتاق‌های نشیمن مختلف و انتخاب طرح و رنگی که واقعاً مناسب باشد.
آنها ایده‌های مختلف در این زمینه و روش‌های عجیب و غریب را امتحان می‌کنند بنابراین اگر از نمایشگاهی دیدن می‌کنید دنبال ایده‌های عملی باشید که کمک می‌کند فضای خانه‌تان را تغییر دهید. مثلاً روش‌های مختلف تزئین دیوارها (بعضی از طراحان به جای رنگ یا کاغذ دیواری از پارچه استفاده می‌کنند) پرده‌ها و کف و انواع گوناگون مبلمان و ترکیبات رنگی که پیش از آن به آنها فکر نکرده‌اید.
در این مقاله پیشنهادات طراحان بزرگ را برای طراحی هر اتاق جمع کرده‌ایم تا به شما کمک کنیم از نظرات آنها برای تغییر خانه‌تان استفاده کنید.
۱) کف اتاق را به صورت شیشه‌ای و براق درآورید تا کمک کند اتاق‌های کوچک بزرگتر به نظر برسند و نور را منعکس کنند. جف بانکز می‌گوید اغلب از کفی‌های براق لافیت در اتاق خواب و اتاق‌های طبقه پایین استفاده کنید.
۲) تختخواب اضافی مهمان در یک اتاق اضافی (آن را با کوسن و پشتی بپوشانید به طوری که یک کاناپه به نظر برسد) را به محل اتاق استراحت روزانه تبدیل نمایید و از آن دو منظوره استفاده کنید. بدین ترتیب یک جای راحت ایجاد کرده‌اید که می‌توانید در طول روز برای نشستن یا درس خواندن از آن استفاده کنید.
۳) قفسه‌های شیشه‌ای را در شاه‌نشین بگذارم در حالی‌که میزهای شیشه‌ای کمک می‌کنند نور زیادی به داخل بتابد و اتاق روشن و هواگیر شود. هر جا لازم است نور را به حداکثر برسانید از انواع مختلف شیشه در درها استفاده کنید.
۴) آشپزخانه‌های مستقل منظره زیبا و جدیدی با فضایی در زیر خود دارند که برای ذخیره وسایل اضافه استفاده می‌شود. به این ترتیب اینطوری احساس می‌شود که کف آشپزخانه بزرگتر است و می‌توان بعداً از آن استفاده کرد.
۵) دقت کرده‌اید که اتاق‌هایی که در نمایشگاه‌ها آینه‌های زیادی دارند چطور به نظر می‌رسند؟ این آینه‌ها را برای برگرداندن نور دور اتاق می‌گذارند که باعث می‌شود اتاق بزرگتر به نظر برسد. آینه‌های بلند را در شاه‌نشین قرار دهید و در حمام برای احساس روشنی و نورگیری از آنها استفاده کنید.
۶) به مبلمان خودتان فکر کنید و طوری آن را بچینید که صندلی‌ها و میز در سر راه رفت و آمد قرار نگیرد.
۷) در طراحی از هر سبکی که با سلایق شما سازگار است بهره‌گیری کنید. از وسایل مجلل و پرزرق و برق استفاده کنید. طرح مطلوب خود را کم کم کامل کنید.
۸) از انواع مختلف طرح‌های کف برای جدا کردن فضا در همان اتاق استفاده کنید برای مثال یک آشپزخانه اتاق غذاخوری یا مطالعه و اتاق کار در اتاق نشیمن. این مساله وقتی که بخواهید خانه‌تان را بفروشید هم به نفعتان است. باعث می‌شود خریداران فکر کنند با پولی که می‌دهند فضایی دو برابر در اختیارشان قرار می‌گیرد.
۹) از اتاق‌هایی که طرحی باز و بزرگ دارند اجتناب کنید. مبلمان اتاق نشیمن را با دقت بچیند یک کاناپه یا میز در وسط اتاق قرار دهید تا احساس راحت‌تری به شما دست دهد، بهتر از این است که همه چیز را به دیوار تکیه دهید.
۱۰) وقتی طرح‌ها و مبلمان رنگی انتخاب می‌کنید نه فقط برای اتاق‌ها بلکه برای تمام خانه‌تان فکر کنید. بنابراین می‌توانید نتیجه آخر را تصور کنید که باید با بقیه اجزا هماهنگی داشته باشند.
۱۱) کارول تیومن مالک شرکت طراحان داخلی« New man Interiors » می‌گوید دوست دارم با طرحی قوی‌تر رنگ‌های کرم روشن و طلایی روشن را روی دیوار استفاده کنم.
۱۲) چرم و خز را با هم استفاده کنید از کاغذ دیواری‌های بافت‌دار نیز برای یک طرح خنثی استفاده کنید.
منبع : روزنامه تهران امروز


همچنین مشاهده کنید