پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا


امریکا بدون نقاب


امریکا بدون نقاب
سرتاسر تاریخ امریکا حاوی نکاتی است که باید به آن توجه نمود و مدنظر داشت. در طول تاریخ، سیاست امریکا که یک سیاست قتل عام، سلطه و چپاول است، تغییری ننموده است.
کشورهای اسلامی از آن چه که بر مردم هاوایی گذشت، باید درس عبرت بگیرند و در دامی که امریکا برای آنان گسترده گرفتار نشوند. امریکا بیش از ۳۰۰۰ جزیره را در سرتاسر دنیا به عناوین مختلف ـ نظیر مالکیت، تولیت، شراکت و غیره ـ در اختیار دارد ولی هنوز هم در صدد است تا مناطق و جزایر دیگری را به طرق مختلف در زیر سلطه خود قرار داده و چپاول نماید.
در مورد جنایات مهاجرین اروپایی که در طول چهار صد سال اقامت خود در امریکا مرتکب شده اند، چه باید گفت؟! از ظلم و جنایاتی که در داخل امریکا مرتکب شده اند و یا از کشت و کشتار و تصاحب کشورهای دیگر، در خارج از امریکا؟! از ظلم و جنایاتشان به سرخپوستان و یا از ظلم و جورشان به سیاهپوستانی که به عنوان برده به امریکا آورده اند؟! از کشتار مردم مکزیک و تصاحب سرزمین آنان و یا از جنگ و خونریزی علیه مردم ویتنام؟! از پرتاب بمب های اتمی بر ساکنین شهرهای هیروشیما و ناکازاکی و یا کشتار مردم عراق به وسیله گلوله های محتوی اورانیوم تخلیه شده از کشتار مردم سومالی و یا از قتل و عام مردم کشور گرنادا؟! بله امریکا بیش از چهارصد سال تاریخ درخشان؟! دارد.
سوزاندن پرچم امریکا به عنوان انزجار و تنفر از دولت و سیاست های امریکا امری نیست که فقط در ایران و یا بعضی از کشورهای ستمدیده و یا خود امریکا اتفاق بیفتد، بلکه بارها و بارها در کشورهای اروپایی نظیر آلمان و فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی نیز اتفاق افتاده و می افتد. حال اگر شهروندان کشورهای اروپایی دوست امریکا چنین نظری دارند، پس شهروندان کشورهایی نظیر ایران که دایما زیر ظلم و ستم امریکا قرار داشته اند چگونه باید فکر کنند؟ تلاش امریکا برای برقراری رابطه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با هر کشوری، فقط به منظور سلطه، چپاول و نابودی آن کشور است و یا نابود ساختن کشوری دیگر از طریق کشور مذکور می باشد ونه رابطه ای برای اساس انصاف و عدل و یا احترام متقابل و یا خدمتی انسان دوستانه به آن کشور.
امریکا کودتای ۲۸ مرداد را مانند دیگر جنایات خود انکار می کرد، ولی بعد از گذشت بیش از دو دهه به ارتکاب این جنایات اقرار نمود.
امریکا در طول مدت سلطه اش بر ایران جنایات زیادی مرتکب شد! سیاستمداران صهیونیست طرفدار حقوق بشر و دموکراسی امریکا، هر جنایاتی را که در توان داشتند ـ از چپاول ذخایر کشور تا کشتار مردم از طریق ساواک و غیره ـ در طول این مدت انجام دادند. هر زمان حرکتی برای سرنگونی مزدور امریکا ـ محمدرضا معدوم ـ آغاز گردید، به شدت سرکوب شد. امریکا دایما مزدور و عروسک خود را ستود و از جنایاتی که مرتکب می شد قدردانی می نمود.
سیاستمداران صهیونیست امریکا که دایما دم از حکومت دموکراسی و طرفداری از حقوق بشر می زنند، نه تنها مهر سکوت بر دهان زده بلکه از تمام جنایاتی که در ایران اتفاق می افتاد حمایت می کردند، چون خود طرق شکنجه و ترور را به ساواک آموخته بودند و تمام شکنجه ها، ترورها و قتل عام ها زیر نظر مستقیم آنان صورت می پذیرفت! اینگونه جنایات نه تنها در ایران، بلکه در کشورهای دیگر نیز توسط امریکا تحقق می یافت.
شما اگر تاریخ امریکا را به دقت بخوانید و در مورد جنایاتی که امریکا مرتکب شده است تحقیق نمایید، به این نتیجه خواهید رسید که هیچ دولتی جنایتکارتر از امریکا نیست.
اساسا سیاست خارجی امریکا، یک سیاست دوگانه و هدف غائی، قتل عام، سلطه و چپاول است و در این راستا، تنها معیار و شاخص سیاستمداران امریکا، گسترش و حفظ منافع آنهاست و نه ارزش ها، بلکه تمام ارزش ها نیز قربانی منافع می گردند.
امریکا سعی می نماید تا از طرق مختلف این سیاست را دنبال و اعمال نماید. حال بعضی مواقع در نقش یک قلدر ظاهر شده و رعب و وحشت ایجاد کرده و جنگ و ستیز و کشتار وحشیانه ای را مرتکب می شود و مواقعی دیگر به عنوان یک فرشته نجات ایفای نقش می کند. بعضی مواقع امریکا با تبلیغات و ساختن فیلم هایی از طریق هالیوود، اینطور وانمود می کند که امریکا از هر لحاظ، غولی است و امریکا بهشت برین است، چه از لحاظ صنعت و تکنولوژی و چه از لحاظ اقتصادی، نظامی و … و ملل دیگر بدون امریکا هیچ کاری نمی توانند بکنند و یا این که امریکا در هر زمینه، مشکل گشاست. به هر صورت، از اهرم های اقتصادی، نظامی، تبلیغاتی، فرهنگی و غیره استفاده می کند تا به هدف اصلی خود که سلطه و چپاول است، دست یابد.
اصولا اولین حرکت امریکا در ارتباط با نفوذ و پیاده نمودن سیاست سلطه و چپاول در یک کشور، تهاجم فرهنگی و اشاعه فساد در آن کشور است. به این منظور، تاسیس و بر پایی شعبه ای از رستوران های مک دونالد در کشور مورد نظر، یکی از این ابزار به شمار می رود. شاید قبول این موضوع، برای بعضی از افراد بسیار مشکل باشد، ولی این یک واقعیت است و امریکا می داند، به جهت تبلیغات دروغینی که در مورد ماهیت خود نموده است، وقتی فردی به این رستوران ها رفته و همبرگری را سفارش داده و آن را می چشد، او به دنبال این خواهد بود تا فرهنگ منحط و فساد صادر شده از امریکا را که برای آنان هدیه کرده اند، نیز در مراحل بعدی بچشد و قضیه فقط به خوردن یک وعده غذا ختم نمی گردد.
امریکا شعبه ای از رستوران مک دونالد را در مسکو افتتاح نمود. بعد از مدت کوتاهی، تلویزیون های امریکا نشان می دادند که مردم شوروی در صف های طولانی ایستاده اند تا همبرگری را از این رستوران بخرند. با رییس کمپانی پپسی کولا مصاحبه می کردند و او می گفت: روسیه تشنه می شود و تشنگی خود را با پپسی کولا برطرف می کند.
استفاده از اهرم های اقتصادی، یکی از ابزارهایی است که امریکا از اول انقلاب علیه ایران استفاده نموده است تا شاید جمهوری اسلامی را از این طریق، از پای درآورد، ولی بحمداله موفق نبوده است. زمانی که امریکا محاصره اقتصادی را بر ایران تحمیل نمود، امام خمینی رحمه الله علیه فرمودند ما روزه می گیریم و این سخن امام، سیلی محکمی بر گونه کریه امریکا بود و در طول جنگ تحمیلی و بعد از آن، این محاصره موثر واقع نگردید.
امریکا از اهرم های تبلیغاتی خود نیز در سطح وسیعی، علیه جمهوری اسلامی استفاده نموده است. گذشته از تهیه فیلم های متعدد علیه جمهوری اسلامی و اسلام و مسلمین، محور عناوین تبلیغاتی امریکا علیه ایران را می توان، حمایت از تروریسم، تولید سلاح های کشتار جمعی و هسته ای و نقض حقوق بشر نام برد.
مواقعی نیز راجع به آزاد نبودن اقلیت های مذهبی برای اجرای مراسم دینی خود و یا قلع و قمع بهائیان و جهودان، مخالفت و ایجاد وقفه در روند صلح در خاورمیانه و بنیادگرایی اسلامی، مطالبی را اظهار می دارند.
جنگی که برای مدت هشت سال، توسط امریکا بر ایران اسلامی تحمیل شد و نیز حملات مستقیم و متعددی که دولت صهیونیست امریکا به ایران نمود، ملت مسلمان ایرانی را از پای درنیاورد و آنان با اتکای به خداوند، در مقابل تمام این جنایات ایستادگی نمودند و جوانان با آغوش باز به استقبال شهادت در راه خدا شتافتند و حتی پیرزن فقیری که در نهایت فقیری به سر می برد یک وعده از غذای خود را تقدیم به جبهه می نمود و …
اینها چیزی بود که امریکا به هیچ وجه تصور آن را نمی کرد و این بار باید از اهرم دیگری استفاده می نمود تا شک و شبهه ای در اعتقادات مردم ایجاد نماید و عقاید دینی و مذهبی آنان را متزلزل سازد و به گونه ای دیگر، آنان را به اسارت خود در آورد و یک پرده تمام عیار از وجود آنان بسازد تا به جای پیروی از قوانین و احکام الهی، برده شیطان باشند و آنان را نیز مانند خود، به جهنم سرازیر سازند و…
لذا امریکا، تهاجم فرهنگی و اسلام زدایی را در سطح وسیعی آغاز نمود تا نه تنها خدشه، بلکه ایمان مردم را کاملا نابود سازد، تا در مقابل امریکا و صهیونیست بین الملل نایستند و اگر جنگی را صهیونیست ها بر ایران اسلامی تحمیل نمودند، نه تنها به استقبال شهادت نرفته، بلکه به گونه ای عدم شرکت خود در جنگ را توجیه کرده و فرار نمایند و ندای اسلام را در این ام القرای مسلمانان دنیا، خاموش کنند. برای اجرای این طرح، از روش و مدخل های مختلفی استفاده نموده و وارد شده اند.
ایران تنها کشوری نیست که برای اعمال سیاست های امریکا و در نهایت سلطه و چپاول آنها، مورد تهاجم فرهنگی قرار گرفته باشد، بلکه در کشورهای اسلامی دیگر نظیر لبنان و تونس و غیره، این مورد تحقق یافته است.
امریکا سیستم حکومتی خود را، حکومت از مردم، برای مردم و به وسیله مردم می خواند و نیز معتقد است که دموکراسی، یک سیستم حکومتی است که مردم ـ و نه یک گروه خاص ـ در اداره امور کشور سهیم شوند.
قضیه حقوق بشر نیز از شعارهای دیگر امریکا است که خود دایما آن را نقض می نماید. مانند جنایاتی که امریکا در کشورهای دیگر به طور غیرمستقیم توسط عمال و مزدوران خود و یا خود مستقیما مرتکب شده است . امریکا خود دایما مردم بیگناه را در داخل اراضی خودش قتل عام می کند، ولی کشورهای دیگری نظیر چین و غیره را، در ارتباط با رعایت ننمودن موضوع حقوق بشر، مورد سرزنش قرار می دهد و نیز از جنایاتی که توسط صهیونیست های اسراییل، هر روزه در فلسطین اشغالی و لبنان صورت می پذیرد ، تقدیر و حمایت می کند.
پلیس امریکا، مردم را دشمن خود می داند و این موضوعی است که آنها خود اظهار می دارند. در ضمن، پلیس نیرویی است که دولت امریکا برای سرکوبی مردم و نابودی حرکت ها از آن استفاده می نماید. البته در زمانی که نیروهای پلیس برای سرکوب مردم کافی نباشند، دولت امریکا از نیروهای گارد ملی استفاده می کند. حملات ددمنشانه پلیس، موردی است که بر کسی پوشیده نیست و دایما شهروندان امریکایی آن را نظاره گر می باشند.
دولت امریکا از آگاهی سیاسی مردم خشنود نیست و هر زمان که در امریکا، تعدادی از مردم برای احقاق حق خود و نیز نابودی ظلم و ستم که توسط دولت امریکا اعمال می شود، به پا خواسته اند به طریقی توسط دولت قلع و قمع شده اند.
رسانه های گروهی در امریکا تاثیر بسیار زیادی بر افکار عمومی مردم می گذارند. سیاستمداران امریکا به خوبی می دانند که از طریق رسانه های گروهی، جو را چگونه برای اجرای سیاست های خود آماده سازند. آنها از طریق رسانه های گروهی چنان موقعیت را برای پیاده نمودن خط مشی خود آماده می نمایند که کمتر موردی پیش آمده که با مخالفت مردم روبه رو شوند.
کتاب امریکا بدون نقاب به قلم سیدهاشم میرلوحی توسط انتشارات کیهان منتشر شد.
فاطمه دمیرچی
منبع : روزنامه جوان


همچنین مشاهده کنید