پنجشنبه, ۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 28 March, 2024
مجله ویستا


شرکت بیمه ملت


شرکت بیمه ملت
شرکت بیمهء ملت بزرگ‌ترین شرکت بیمهء خصوصی ایران در آذر ماه سال ۱۳۸۲ با سرمایه‌ای معادل ۲۰۰ میلیارد ریال با مجوز شمارهء ۲۳۸۶۳ مورخ ۴/۹/۸۲ بیمهء مرکزی ایران تاسیس شد و بر اساس مصوبهء مجمع عمومی‌مورخ ۲۴/۴/۸۳ سرمایهء این شرکت در تاریخ ۱۲/۱۱/۸۳ به ۱۲۰۰ میلیارد ریال افزایش یافت.
بیمهء ملت، با سرمایه‌ای بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد ریال بزرگ‌ترین شرکت بیمهء خصوصی و اولین دارندهء مجوز بیمهء اتکایی در این بخش است. بیمهء ملت با اتکا بر توانمندی‌های علمی‌‌و تجربی کادر مدیریت و کارشناسان حرفه‌ای خود در سطح ملی،‌ نمادی مقتدر در ارایهء خدمات بیمه‌ای در صنعت بیمه کشور به شمار می‌رود.
ارایهء محصولات و خدمات نوین بیمه‌ای به همراه مشاورهء ریسک در قالب پکیج عملیاتی به بیمه‌گذاران حقوقی (نهادهای متعدد اجرایی) و نیز بیمه‌گذاران حقیقی، از طبقات مختلف اجتماعی از جمله سرویس‌های قابل عرضه در بیمهء ملت است.
بیمهء ملت ضمن دسترسی به بازارهای جهانی، امکان سازگار کردن روش‌های اجرایی مدیریت در تصمیم‌سازی استراتژیک مبتنی بر دانش روز با هدف توسعهء راهبردی را داشته تا با ارایهء بهترین سرویس بنا بر استانداردهای خاص بین‌المللی در صنعت بیمه، پیوندی جهانی را به ارمغان آورد. سهام‌داران بیمهء ملت متشکل از مجموعه‌های معظم مالی و سرمایه‌گذاری کشور همچون شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری،‌ شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین، شرکت رایان سایپا، شرکت گروه بهمن و شرکت سرمایه‌گذاری تدبیر است. تشکیل چنین هیات مدیره‌ای، پشتوانهء مالی مطمئن، برای تامین سرمایهء لازم در قبول حداقل ریسک‌های کلان داخلی است. از سویی دیگر سهام‌داران حقیقی نیز گلچینی از فرهیختگان و عاملان مجرب در عرصهء مدیریت و اقتصاد هستند. با ترکیبی از دانش و تجربهء نیروهای انسانی کارآمد و نیز با وجود توان مالی مجموعه، بیمهء ملت اولین دارندهء مجوز اتکایی در بخش خصوصی آمادگی پذیرش هر نوع ریسک و قبول اتکایی در بازارهای داخلی و خارجی را دارا است.
واحد اتکایی بیمهء ملت یکی از بخش‌های مهم، دارای حساسیت با ویژگی‌های خاص است. توزیع ریسک‌های بزرگ پرتفوی بیمهء ملت توانایی این شرکت را در پذیرش بیمه‌نامه‌ها افزایش می‌دهد. هنگام بروز خسارات احتمالی با جمع‌آوری میزان ریسک توزیع شده توان مالی شرکت افزایش یافته و در عملیات فنی ثبات ایجاد می‌کند.
واحد اتکایی بیمهء ملت ریسک‌های پرمخاطره از قبیل زلزله یا سیل را نیز مدیریت می‌کند. با اخذ پوشش‌های مناسب در مقابل بروز بلایای طبیعی که همواره ایران را تهدید می‌کند، هنگامی ‌که شرکت‌های بیمه با بحران‌های مالی مواجه می‌شوند بیمهء ملت از این حیث با دریافت هزینهء خسارات بابت سهم بیمه‌گران ذی‌ربط ثبات مالی را تضمین می‌کند.
حضور موثر در بازارهای بین‌المللی امکان انتخاب کارگزاران و بیمه‌گران حرفه‌ای در حوزهء اتکایی را فراهم می‌کند و متعاقب آن پوشش‌های اتکایی مناسب از بیمه‌گران معتبر با رتبه‌بندی استاندارد‌های جهانی ابتیاع می‌شود. بیمهء ملت تمرکز ویژهء خویش را در به کارگماری کارگزاران تراز اول و بیمه‌گران اتکایی رتبه‌بندی شده در قراردادهای عمدهء بیمه‌ای خود قرار داده و هم اکنون از همکاری نقش‌آفرینان اصلی بازارهای بین‌المللی بهره‌مند است.
واحد اتکایی بیمهء ملت علاوه بر توزیع ریسک در بازارهای معتبر بین‌المللی و استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های داخلی در نظر دارد نسبت به تبادل روابط تجاری و حرفه‌ای با کارگزاران بین‌المللی و بیمه‌گران معتبر خارجی بپردازد و با گسترش دامنهء فعالیت در بخش قبولی اتکایی به تامین منبع ارزی شرکت کمک کند.
بیمهء ملت با عنایت به سرمایهء قابل توجه و ذخایر فنی حق بیمه‌ای که تاکنون کسب کرده است در آینده‌ای نزدیک و پس از اخذ مجوزهای لازم می‌تواند تا سقف ظرفیت نگهداری خویش در ریسک‌های صادره توسط شرکت‌های بین‌المللی مشارکت کند و به این وسیله به عنوان یک شرکت توانمند در فهرست بیمه‌گران سایر کشورها نیز قرار گیرد.
محصولات بیمه‌ای قابل ارایه توسط بیمهء ملت در حوزه‌های اموال،‌ اشخاص، مسوولیت و مهندسی، هواپیما، کشتی و انرژی و نیز عرضهء محصولات نوین بیمه‌ای همچون بیمه‌های اعتباری و بیمهء گواهی سپرده است.
بیمهء ملت از اعضای فعال سندیکای بیمه‌گران ایران است که بنا بر عضویت در این مجموعه، همهء تلاش خود را در فراهم‌سازی شرایط مناسب برای ایجاد زیرساخت‌های اجرایی در فرهنگ‌سازی عمومی ‌‌جامعه برای پوشش همه‌جانبه و بهره‌مندی همه اقشار از خدمات بیمه‌ای و به دنبال آن کاهش ریسک، منوط و متمرکز ساخته است.
واحد مهندسی و ایمنی در بخش بیمه‌های اموال از تشکیلات نوین در عرصهء خدمات بیمه‌ای، بیمهء ملت محسوب می‌‌شود که در واقع نقش مشاورهء امین در کاهش ریسک و افزایش بهره‌وری برای واحدهای تولیدی، صنعتی و انبارهای عمومی‌ ‌و خصوصی را عهده‌دار است.
واحد بازرگانی از جمله تشکیلات نوین بیمه‌ای دیگر در بیمهء ملت است که با هدف بازارگردی، بازاریابی و بازارسازی و در نهایت انعکاس صدای مشتریان و تبدیل ایشان به بیمه‌گذاران بالفعل در داخل بیمهء ملت، تشکیل شده است تا شرایط را اولا برای توسعهء بازار بیمه فراهم ساخته و ثانیا سهم عمده‌ای از بازار بالقوه بیمه را جذب و تحت پوشش خدمات بیمه‌ای خود قرار دهد.
واحد خدمات پس از فروش از جمله بخش‌هایی است که برای اولین بار در صنعت بیمهء ایران در بیمهء ملت تشکیل و راه‌اندازی شده است. این بخش با اتکا بر توانایی کارشناسان مجرب خود همواره می‌کوشد تا پس از صدور بیمه‌نامه در کنار بیمه‌گذار به ارایهء مشاوره برای کاهش ریسک و هدایت عملکرد بیمه‌گذاران، متناسب با شرایط، به نگهداری و مراقبت از مورد بیمه مبادرت کند.
منبع : روزنامه سرمایه


همچنین مشاهده کنید