چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

آرسنال همچنان یکه تاز لیگ برتر


آرسنال همچنان یکه تاز لیگ برتر
خیلی زود به نیم فصل رقابت های فوتبال باشگاهی در نقاط مختلف دنیا و به خصوص اروپا رسیدیم و اکثر تیم ها چند روزی را به استراحت اختصاص می دهند و گروهی نیز به برگزاری تمرینات ریکاوری می پردازند و سعی می کنند بازیکنان مصدوم را به ادامه بازی ها برسانند. اما بعضا دیده می شود که آنقدر برنامه بازی ها فشرده و برنامه ریزی شده است که فقط چند روز به تعطیلات تیم ها اختصاص می یابد که به سرعت سپری می شوند و باشگاه ها فرصت چندانی ندارند. بدون شک لیگ برتر انگلیس کمترین تعطیلات را به خود می بیند و حتی شاید در سرتاسر اروپاهم از این حیث رکورددار باشد چرا که هنگامی که اکثر لیگ های اروپایی تعطیل هستند آنها همچنان رقابت های خود را منظم و برنامه ِیزی شده پیگیری می کنند. با این حال لیگ جزیره به ندرت دستخوش تغییرات می شود .به عنوان مثال کمتر دیده می شود که مسابقه ای لغو یا زمان برگزاری آن تغییر کند. این یک حسن است که لیگ انگلیس از آن بهره می برد و کشورهای زیادی نیز در تلاش اند از شیوه برنامه ریزی این کشور استفاده کنند.
در انگلیس چند باشگاه مطرح وجود دارد که همواره مدعی محسوب می شوند و رقابت های آنها واقعا جذاب ودیدنی است. در این فصل هم آرسنال، منچستریونایتد، چلسی و لیورپول رقابت تنگاتنگی دارند و رده های نخست جدول رده بندی را تصاحب کردند آرسنال همچنان به صدرنشینی اش ادامه می دهد چرا که از آرسن ونگر و شاگردانش بعید است که به این راحتی صدر جدول را تقدیم منچستر یونایتد کنند. منچستر به مصاف ساندرلند رفت و از پیش می شد حدس زد که میزبانی موفق خواهد بود. از طرفی ساندرلند سرمربی روی نیمکت می دید که سال ها در خدمت منچستر یونایتد بوده و در اصل در این تیم بود که روی کین به چهره شناخته شده ای در فوتبال انگلیس تبدیل شد. کاپیتان سابق منچستر امیدهای زیادی برای این دیدار داشت چرا که موفقیت او به خیلی ها ثابت می کرد ستاره سابق شیاطین سرخ در عرصه مربیگری هم می تواند ستاره باشد. اما این چنین نشد و برنامه های روی کین نقش بر آب شد چرا که او انتظار چنین شکست پرگلی را نداشت. سرالکس فرگوسن برای این مسابقه ترکیب یک دست و قدرتمندی را راهی میدان کرده بود تا هر ۳ امتیاز بازی را به دست آورد و در صورت لغزش آرسنال قهرمانی نیم فصل را از چنگ این تیم درآورد. شاگردان فرگوسن هم اشتیاق به گلزنی خود را به معرض نمایش گذاشتند و ۴ گل به ثمر رساندند تا جای هیچ حرف و سخنی باقی نماند. لوئیس ساها ۲ گل و وین رونی و کریستیانو رونالدو هم هر کدام یک گل به نام خود ثبت کردند. فرگوسن نیز دیگر اعتقاد و اعتماد کامل به شاگردانش دارد زیرا آنها در لحظات بسیار حساس قابلیت های خود را نشان داده اند: گمان نکنم تیمی به مانند منچستر یونایتد وجود داشته باشد و چنین با زیکنان ارزنده ای داشته باشد. کمتر تیمی می تواند در دقایق پایانی به گل دست یابد و تساوی را با پیروزی و کسب ۳ امتیاز عوض کند. اما ما این کار را کردیم و در حالی که تنها ۲ دقیقه از وقت های قانونی باقی مانده بود که گل دوم را هم به ثمر رساندیم و ۲ بر یک اورتون را شکست دادیم. البته این اولین بار نبود که دیر به گل می رسیدیم و ما بارها و با رها تجربه گلزنی در دقایق پایانی را داشتیم. به علاوه الکس فرگوسن هم بر این باور است که جدال ۴ تیمی که در ابتدا ذکر شد، فرمول لیگ برتر جزیره است و فرمولی که بدون حضور هر یک از طرفین از جذابیت های رقابت ها می کاهد: من هم مانند سایر مربیان نگران وضعیت تیم خود هستم و هنوز کار تمام نشده است و هنوز ۳ تیم آرسنال، لیورپول و چلسی در تعقیب ما هستند و کوچک ترین غفلتی از سوی هر تیم منجر به اتفاقاتی می شود که جبران آن خیلی دشوار یا به نوعی غیرممکن خواهد بود . فاصله خیلی کمی بین ما و آرسنال است و از طرفی می بایست مراقب چلسی و لیورپول هم باشیم.
● رونالدو، برگ برنده فرگوسن
کریستیانو رونالدو آنقدر محبوب و مشهور است که نیازی به معرفی ندارد و در هرکجا که باشد مهره ای کلیدی خواهد بود تا جایی که در پایان نیم فصل این مهاجم پرتغالی با ۱۲ گل زده در صدر جدول گلزنان لیگ برتر قرار گرفت تا فرگوسن نیز مجبور به تمجید و تقدیر از او شود: جوان با انگیزه ای است و من هم همیشه از او انتظار گل های بسیار را دارم. ولی خیلی متعجب شدم که چرا عنوان بازیکن سال جهان به او تعلق نگرفت زیرا کریس خیلی از کاکا و مسی سرتر است.رونالدو آقای گل نیم فصل شدن را هدیه ای از سوی بابانوئل می داند: خیلی خوشحالم که در اولدترافورد تا به امروز موفق بودم. مهم ترین مساله برای من موفقیت تیمی است و نه گل زدن و اگر من به اینجا رسیدم تمامی هم تیمی هایم در آن سهیم هستند. بازی های سخت تری در پیش داریم و مجبوریم که روند پیروزی هایمان را ادامه دهیم به ویژه اگر در خانه بازی می کنیم چرا که باید هواداران را هم راضی نگه داریم.
● اولدترافورد سکوی پرتاب اندرسون
بازیکن خط میانی برزیلی حال در باشگاهی توپ می زند که بسیاری از فوتبالیست های هموطن او آرزوی پوشیدن پیراهن آن را دارند و روز و شب را با رویای این باشگاه سپری می کنند. اندرسون ۱۹ ساله هم امیدوار بود که روزی به این مهم برسد که البته چنین هم شد و سال گذشته در ازای قراردادی ۱۷ میلیون یورویی از پورتو به منچستر یونایتد پیوست. او خیلی زود با زندگی در انگلیس اخت گرفت و به بازی های فشرده و تعطیلات کوتاه عادت کرد. اندرسون از این که کریسمس را در سرمای انگلیس سپری می کند در حالی که می توانست در سواحل گرم برزیل باشد، احساس خوشحالی می کند: تجربه جدید و جالبی است و اگر در تیم دیگری بودم قطعا الان به کشورم بازگشته بودم و تعطیلات گرمی را سپری می کردم. زمانی که با منچستر در حال مذاکره بودم به این موضوع واقف بودم که روزهای سختی در انتظارم است و به تیمی می پیوندم که انتظارات فراوانی را از بازیکنان دارند. از طرفی با یک بازی راجع به هیچ بازیکنی اظهارنظر نمی شود و مطمئنم که هواداران به زودی بازی های زیباتری را از من خواهند دید. به عبارت دیگر اگر در لیگ جزیره ستاره شوی، به هر کجا که نقل مکان کنی موفق خواهی بود زیرا بعید می دانم که لیگ دشوارتری از لیگ انگلستان وجود داشته باشد. در ضمن با هر بار حضور در میدان به اعتماد به نفس بیشتری می رسم و با اطمینان می گویم که در شرایط روحی و فیزیکی ایده آلی قرار دارم.
شیوا نوروزی
منبع : روزنامه جوان


همچنین مشاهده کنید