پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا
مدیریت زمان
● اصول مدیریت زمان
▪ چشم اندازها و رویا های ما، بیانیه ماموریت شخصی
▪ هدف گذاری
▪ تعیین اولویت
▪ رعایت اولویت
● عمر ما چگونه می گذرد؟
▪ بیست و پنج سال صرف خوابیدن می شود.
▪ هشت سال برای درس خواندن سپری می شود.
▪ شش سال دراستراحت کردن می گذرد.
▪ هفت سال صرف تعطیلات وتفریح می شود.
▪ پنج سال با حرف زدن و مذاکره با دیگران می گذرد.
▪ چهارسال برای صرف غذا وقت می گذرد.
▪ سه سال به رفت وآمد کردن می گذرد.
● به نظر شما ارزش زمان چقدر است؟
▪ برای دانستن ارزش یک سال ، از دانش آموزی که در امتحانات آخر سال از درسی نمره نیاورده است بپرسید.
▪ برای دانستن ارزش یک ماه ، از مادری که نوزادی نارس به دنیا آورده است بپرسید.
▪ برای دانستن ارزش یک هفته ، از سردبیر یک هفته نامه بپرسید.
▪ برای دانستن ارزش یک ساعت ، از عشاقی ! که در انتظار دیدن یکدیگر هستند بپرسید.
▪ برای دانستن ارزش یک دقیقه ، از کسی که از قطار جا مانده ا ست بپرسید.
▪ برای دانستن ارزش یک ثانیه ، از کسی که درست در لحظه آخر از خطر یک تصادف جان سالم به در می برد بپرسید.
▪ برای دانستن ارزش یک میلی ثانیه ، از کسی که در مسابقات المپیک به مدال نقره دست یافته است بپرسید.
● دزدان زمان کدامند؟
▪ تلفن زدن
▪ مراجعات شخصی (منظور اربابرجوع نیست بلکه دوستان و همکاران)
▪ جلسات
▪ کارهایی که میبایست به دیگران محول شوند.
▪ طفرهرفتن و تردید در تصمیمگیری Procrastination and Indecision ) )
▪ شروع کار آنهم وقتی اطلاعات شما دربارهی آن ناقص است.
▪ بحران زدگی Fire Fighting) )
▪ ارتباطات مبهم
▪ اطلاعات تکنیکی ناقص
▪ اهداف و اولویتهای مبهم
▪ فقدان برنامهریزی
▪ استرس و خستگی
▪ ناتوانی در گفتن واژهی "نه"
▪ عدم وجود نظم و ترتیب
● عوامل اتلاف وقت کدامند؟
▪ تلاش بیش از حد در یک کار
▪ تعلل کردن و پشت گوش انداختن
▪ وقفه ایجاد کردن در میان یک کار
▪ گوش ندادن
▪ ناتوان بودن در گفتن "نه"
▪ ناتوان بودن در نتظیم اولویتها
▪ همه را در یک کار سهیم کردن
▪ زیاد از حد به جزئیات توجه کردن
▪ کم توجهی به مطالب اصلی
▪ بی برنامگی
▪ کم توجهی به کل کار و اهداف آن
▪ انجام دادن یک کار جزء جزء شده
▪ کم توجهی به استراحت و آرامش که سبب ایجاد اشتباه و خستگی مفرط میشود
▪ اطلاعات (فقدان، ناکافی، نا واضح)
▪ مطالب خواندنی بسیار زیاد
▪ جلسات (خیلی زیاد، خیلی طولانی)
▪ تلفن (ناتوانی در برقراری ارتباط موقع نیاز (مشترک مورد نظر در دسترس نمیباشد!)، مزاحمهایی که میان تلفن شما وارد میشوند، زیاد صحیت کردن با تلفن)
▪ کمبود نیروی حمایتی
▪ سیستمهای فایل بندی و طبقه بندی (ضعیف، پیچیده)
▪ نقصهای فنی (ماشین، کامپیوتر، آسانسور)
▪ افراد دیگر (تنبل، غایب، متاخر)
نوشته شده توسط بهرام جلیلخانی
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
ایران توماج صالحی پاکستان سریلانکا حجاب دولت کارگران رهبر انقلاب مجلس شورای اسلامی رئیسی سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور
کنکور هواشناسی سیل تهران سازمان سنجش زنان شهرداری تهران پلیس اصفهان فراجا قتل سازمان هواشناسی
قیمت خودرو قیمت دلار قیمت طلا خودرو دلار بانک مرکزی بازار خودرو ارز قیمت سکه ایران خودرو تورم سایپا
ترانه علیدوستی تلویزیون فیلم سینمای ایران گردشگری سحر دولتشاهی مهران مدیری کتاب بازیگر تئاتر سینما شعر
کنکور ۱۴۰۳ علوم انسانی
اسرائیل غزه فلسطین رژیم صهیونیستی آمریکا روسیه جنگ غزه اوکراین حماس طوفان الاقصی اتحادیه اروپا ترکیه
فوتبال پرسپولیس استقلال بارسلونا بازی ژاوی باشگاه استقلال باشگاه پرسپولیس تراکتور فوتسال تیم ملی فوتسال ایران والیبال
هوش مصنوعی همراه اول تسلا فیلترینگ فناوری تبلیغات ایلان ماسک اپل
استرس سلامت روان افسردگی داروخانه پیری هندوانه دوش گرفتن