پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

آقای الهام! واقعا نباید بدانید تورم چیست؟!


آقای الهام! واقعا نباید بدانید تورم چیست؟!
<نمی‌دانم مقصود از تورم چیست؟> این جمله ساده اما بی‌نهایت عجیب بخشی از جدیدترین اظهارات سخنگوی دولت است که علا‌وه بر سخنگویی دولت در مشاغل دیگری همچون وزارت دادگستری، ریاست ستاد مبارزه با قاچاق کالا‌ و ارز، عضویت شورای نگهبان و تدریس در دانشگاه نیز دستی بر آتش دارد. اینکه یک مقام در دولت مهرورزی که اساس شعارهایش توجه ویژه به معیشت مردم بوده و محور عمده سفرهای رئیس دولت نیز به ادعای دولتی‌ها رسیدگی به وضع معاش و سطح زندگی ملت است، نداند مقصود از تورم چیست، یقینا برای عامه مردم جای تعجب و سوال‌های فراوانی دارد.
اینکه جناب الهام ندانند در یک ماه گذشته اقلا‌م اصلی سبد خانوار از مرغ و تخم‌مرغ گرفته تا میوه و از مواد شوینده تا اقلا‌م بهداشتی با چه رشد قیمتی مواجه بوده‌اند، امری طبیعی است؛ زیرا ظاهرا ایشان علا‌وه بر اینکه چهره‌ای ویژه و دولتی هستند، به دلیل مشغله‌های فراوان و گرفتاری‌های ریز و درشت ناشی از تعدد مشاغل نه فرصت خرید ارزاق منزل را دارند و نه اساسا اگر فرصتی هم دست دهد، گرانی‌ها به چشمشان می‌آید.
قطعا اگر یک کارگر، یک کارمند حقوق‌بگیر و... هم چند منبع درآمد قابل توجه داشته باشد، <تورم> به نظرش سخنی بیهوده و از سر سیری می‌آید! ممکن است جناب آقای سخنگو مدعی شوند که برخی از فعالیت‌های ایشان شغل به حساب نمی‌آید اما یقینا دریافتی ایشان آن‌قدر مکفی هست که افزایش ۳۵ درصدی تخم‌مرغ، ۶ درصدی روغن‌نباتی، ۱۴ درصدی میوه‌های تازه، ۹ درصدی گوشت مرغ و... *در یک ماه گذشته که بسیاری خانواده‌ها را از استفاده این اقلا‌م منصرف کرده، به چشم ایشان تورم نیاید.
ضمن اینکه بر اساس اخبار بازار همیشه داغ شنیده‌ها در مملکت ما ظاهرا پست‌های جدیدی - متفاوت از آنچه تاکنون بوده- نیز برای جناب الهام پیش‌بینی شده است. اینکه فردی به این سطح از توانمندی رسیده باشد که در چند پست و مقام مشغول خدمت‌رسانی باشد، فی‌نفسه مشکلی نیست؛ اما اینکه چنین فردی چشم و گوش را بر واقعیت‌ها و صدای واحسرتای بسیاری اقشار متوسط به پایین جامعه ببندد، جای تعجب دارد، آن‌هم مقامی که در یکی از مشاغلش بر مسند وزارت دادگستری تکیه زده و وظیفه گسترش عدل و داد را در سطح جامعه دارد.
آزاده محمدحسین
منبع : روزنامه اعتماد ملی


همچنین مشاهده کنید