پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

کاهش وزن و حفظ وزن ایده آل


کاهش وزن و حفظ وزن ایده آل
احتمالا شما محصولات فراوان لاغری که برای کمک کردن به شما در زمینه کم کردن وزنتان به بازار عرضه شده است را تا بحال دیده ایدمحصولاتی از قبیل قرص های لاغری، رژیمهای مختلف یا وسایل ورزشی مختلف.اما به هر حال راه واقعی کم کردن وزن همان راه از مدافتاده قدیمی است.
اگر شما اضافه وزن دارید این به آن معناست که شما کالری بیشتری نسبت به مقداری که در بدنتان می سوزانیدمی گیرید.پس برای وزن کم کردن باید کالری کمتر از آنچه می سوزانید دریافت کنید این ساده ترین راه است .
● حذف کالری های پوچ
در ابتدا نگاهی به عادات خوردن و نوشیدن خود بیاندازید. بسیاری از افراد بیشترین کالری را از نوشیدنی های قنددار دریافت می کنند.آب میوه ها و نوشیدنی های گازدار دارای ارزش غذایی بسیار کم اما قندفراوان و کالری پوچ هستند.
در حقیقت مقدار قند موجود در یک قوطی نوشیدنی گاز دار بیشتر از یک بار شکلات شیرین است! پس حذف کردن نوشیدنی های گازدار و شیرین می تواند اولین و بهترین راه برای کم کردن وزن باشند.
● توجه به میزان هر وعده غذایی
قدم بعدی توجه به میزان هر وعده غذاییتان است. خیلی از ما بیشتر از آنچه نیاز داریم در هر وعده غذایی می خوریم.مقدار طبیعی از غذای خود را بردارید و آنرا به دو قسمت تقسیم کنید، بعد از اینکه این قسمت کوچک از غذایتان را خوردید چند لحظه صبر کنید و بعد به سراغ قسمت دوم بروید، وقتی که احساس سیری کردید بلافاصله دست از غذا خوردن بکشید.شما بعدا میتوانید در صورت گرسنه شدن یک میان وعده میل کنید اما خوردن زیاد در هر وعده غذایی یکی از راه های اضافه وزن است نه کم کردن وزن.
در حقیقت اگر شما برای وزن کم کردن جدی هستید بهترین کاری که میتوانید انجام دهید افزایش وعده های غذا و کم خوردن در هر وعده غذایی است. سه وعده ی معمول غذایی خود را در هر روز سلامت تر و مقدار آنرا کمتر کنید ولی در عوض دو میان وعده سالم و سبک به آن اضافه کنید.این باعث میشود که گرسنگی شما تسکین پیدا کند و سر غذا احساس قحطی زدگی نکنید و احساس پر خوری کنید.
برای بسیاری از افراد فهمیدن اینکه کدام غذا سلامت است و یا معین کردن صحیح میزان غذا سخت است.اگر شما با این مشکل روبرو هستید و یا واقعا زمان کافی برای محاسبه و رفتن به سوپر مارکت و تهیه غذای سلامت، کم کالری و رژیمی را ندارید می توانید از رژیمهایی ساده و راحت که دارای دستور های غذایی ساده هستند استفاده کنید به این ترتیب خودتان در منزل می توانید یک غذای ساده و رژیمی با کمترین اتلاف وقت تهیه کنید(سعی کنید از رژیم هایی که دارای دستورهای غذایی پیچیده و وقت گیر هستند استفاده نکنید) .
● اضافه کردن تمرینات ورزشی به کارهای روزانه
خوب شما عادتهای غذاییتان را کنترل کردید و حالا نوبت به اضافه کردن تمرینات ورزشی به کارهای روزانه تان رسیده است. شما به ۳۰ دقیقه تمرین ورزشی بطور منظم نیاز دارید.حداقل ۵بار در هفته باید ورزش کنید.اگر گذراندن چندین ساعت در باشگاه ورزشی برایتان شکنجه آور است این را به خاطر داشته باشید که ورزش کردن نباید لزوما خیلی سخت و شدید باشد.
● تمرینات کششی
و در نهایت تمرینات کششی را به تمرینات عادی روزمره تان اضافه کنید و به یاد داشته باشید عضلات خیلی بیشتر کالری می سوزانند تا اینکه چربی بسوزانند. این به آن معنی است که اگر حرکات کششی را در تمریناتتان جا دهید حجم عضلات بدن را افزایش می دهید، سوخت و ساز بدن را زیاد می کنید و بدن را ،حتی در حال استراحت به سوی سوزاندن کالری بیشتر سوق می دهید.
ورزش شما می تواند براحتی یه تمرین ورزشی ساده با چند دمبل باشد یا به پیچیدگی یک ساعت ورزش پیچیده در باشگاه. هدف این است که شما برای ساختن عضلات تلاش کنید. به سادگی می توانید روزی ۳۰ دقیقه پیاده روی کنید، از این طریق می توانید مقدار زیادی کالری بسوزانید و هنگامی که شما تمرینات ورزشی و بهبودعادتهای غذاییتان را به هم پیوند دهید خواهید دید که چندین کیلوگرم وزن کم کرده اید.
نکاتی که در بالا ذکر شد تنها برای کم کردن وزن کاربرد ندارد بلکه می تواند شما را در حفظ کردن وزن دلخواهتان نیزکمک کند.
smartdiets.info
منبع : سایت فریا


همچنین مشاهده کنید