جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

در جست و جوی بایرن!


در جست و جوی بایرن!
نیم فصل اول بوندس لیگا هم تمام شد و بایرن مونیخ در صدر ایستاد و عنوان تشریفاتی قهرمانی این نیم فصل یا به قول اروپایی ها عنوان قهرمانی زمستان را مال خود کرد اما کیست که نداند بایرن، بایرن ابتدای فصل نیست؟
شنبه شب در هفته پایانی از نیم فصل اول بایرن به نتیجه ای بهتر از تساوی بدون گل در زمین هرتابرلین نرسید و وردربرمن که با نتیجه جالب ۲-۵ بر بایرلورکوزن چیره شد، امتیازاتی برابر با تیم باواریایی در صدر جدول یافت و بنابراین بایرن فقط با تفاضل گل برتر نسبت به تیم توماس شاف عنوان اول نیم فصل را به دست آورد. پس از تساوی خانگی بدون گل با تیم قعرنشین دویسبورگ در مسابقات هفته گذشته بوندس لیگا این دومین تساوی متوالی از این دست برای بایرنی ها بود و اندک هواداران آنان که همراه با بایرن به برلین سفر کرده و سرمای یخ زننده آنجا را نیز به جان خریده بودند، چیز زیادی برای شادی نیافتند و بیشتر حرص خوردند.
● امیدواری رقبا
این بایرن، نشانی از بایرن اوایل فصل ندارد که جولان می داد و گل می زد و رقبا از آن به شدت هراس داشتند و خیلی ها قهرمانی اش را از ابتدای فصل قطعی می دانستند اما حالا امیدهای برخی از رقبای بایرن به حدی رسیده که حتی نزد خود به امکان ساقط کردن این تیم و در آوردن عنوان اول از دست بایرن می اندیشند. به واقع در ۷ بازی آخر بایرن در بوندس لیگا فقط ۲ مسابقه با پیروزی این تیم تمام شده است، حال آن که وقتی در هفته دوم از فصل جاری همین تیم برمن را صفر - ۴ در هم کوبید عده ای این فصل از بوندس لیگا را یک فرمالیته توصیف کردند ولی امروز باید در جستجوی چنان بایرنی باشند و آن را کمتر بیابند.
● بدون توجیه
اوتمار هیتسفلد هم توجیه دقیق و روشنی بر مسائل فعلی تیمش و تغییر ماهیت آن ندارد و نمی داند آتشبار ۷۱ میلیون یورویی متشکل از تونی، ریبه ری و کلوزه چرا یک دفعه خاموش شده است: «ما واقعاً به دنبال پیروزی در این مسابقه و ۳ امتیاز حاصله بودیم تا در پایان نیم فصل به تنهایی و بدون شریک در صدر بنشینیم اما نشد البته عنوان اولی نیم فصل مال ما شد و با چنین دلخوشی به تعطیلات نیم فصل و ایام کریسمس قدم می گذاریم. گزارش های خبری و مطالب روزنامه ها پیرامون ما در یک هفته اخیر طوری بود که اگر ما را نمی شناختید یا از وضعیت جدول خبر نداشتید، گمان می کردید که ما از تیم های قعر جدول هستیم.»
● مسائل اولیورکان
اشاره هیتسفلد به مسائلی بود که اولیور کان آفریده است. دروازه بان و کاپیتان معروف بایرن با انتقاد از تونی و ریبه ری و متهم کردن آنها به ارایه نمایش هایی پر نوسان موجب بروز حاشیه های متعدد در تیم شده بود و مدیریت بایرن نیز وی را از حضور در مسابقه شنبه شب با هرتابرلین محروم و وی را جریمه نقدی هم کرده بود. بازتاب این قضیه در رسانه های آلمان و اروپا به حد و شکلی بود که بر تدارکات تیم برای مسابقه با هرتا هم اثر گذاشته بود.
همان مدیران با ارتکاب اشتباهی بچه گانه تر از دروازه بان نامداری که در ۳۹ سالگی هنوز مثل کودکان رفتار می کند، از هفته پیش خبر قطعیت جدایی هیتسفلد از بایرن را نیز منتشر کرده و متذکر شده اند که این مربی سوییسی تبار به میل و اصرار خودش از تابستان سال آینده و به واقع پس از اتمام رقابت های یورو ۲۰۰۸ مربی تیم ملی کشورش خواهد شد و جای کوبی کان را در آن سمت خواهد گرفت و بدیهی است که همسو با آن تلاش سران بایرن برای یافتن جانشین هیتسفلد از حالا شروع شده باشد و این نیز یک اثر بد و منفی بر باشگاه داشته است.
● امیدهای مرد خشمگین
هیتسفلد با تمامی بداخلاقی ها و قیافه خشمگینی که نزدیکانش را از وی فراری می دهد، دوست دارد حرف هایش در شروع تعطیلی ۷ هفته ای زمستانی بیشتر امیدبخش باشد تا نگران کننده: «قهرمان شدن در نیم فصل پس از حرف و حدیث های اخیر در بایرن و با احتساب زحمات زیادی که از ابتدای فصل کشیده ایم دستاورد بزرگی است و مطمئنم این مسأله مردان ما را به کوششی بزرگتر و بیشتر برای نیم فصل دوم وا خواهد داشت.»
● ضعف حریفان
شاید هم باید حرف های هیتسفلد را تا حدی پذیرفت زیرا به رغم نزول آشکار بایرن از هفته نهم به بعد، این تیم در کل نیم فصل اول فقط یک بار شکست خورد و آن هم در شرایطی که تنها ۴۸ ساعت پیشتر در یک بازی جام یوفا به لحاظ جسمانی خرد و خمیر شده بود! از رقبای بزرگ بایرن نیز فقط برمن تا حدی مثل خودش نشان داده و اشتوتگارت به رغم احیای نسبی اش در هفته های اخیر نشانی از قهرمان فصل پیش ندارد و نزول شالکه هم محسوس بوده است و هامبورگ به رغم رنسانس طراحی شده توسط هاب استیونس هلندی جوهره قهرمانی ندارد.
● در غیاب تونی
در دیدار با هرتا نیز تونی به دلیل ناراحتی ران اصلاً بازی نکرد و هیتسفلد، کلوزه را در نوک حمله قرار داده و پودولسکی و ریبه ری را در دو سوی او کاشته بود. با این حال بایرن در هفته های اخیر و حتی در زمان های حضور تونی غول پیکر در شکستن خط دفاعی حریفان مشکلات لاینحلی داشته است و نمونه های روشن و مشخص آن در دیدار با هرتا نیز به شدت به چشم می خورد.
بر این اساس نیم فصل دوم هم می تواند برای مردان هیتسفلد دردسرهای متعددی را در بر داشته باشد.
وصال روحانی
منبع: AFP
منبع : روزنامه ایران ورزشی


همچنین مشاهده کنید