جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

چگونه می توان هیلاری را شکست داد


چگونه می توان هیلاری را شکست داد
کارل راو مشاور سابق جرج بوش است که چندی پیش استعفایش در صدر اخبار رسانه ها قرار گرفت. به عقیده بسیاری از تحلیلگران بوش پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۴ راک به رغم پایین بودن میزان محبوبیتشک مدیون هوش و ذکاوت او است. کارل راو به معمار سیاست های بوش و مغز متفکر بوش شهرت داشت. آنچه می خوانید مقاله یی است که او در هفته نامه نیوزویک در توصیه به جمهوریخواهان نوشته است.
من کلینتون ها را خوب می شناسم. بیل کلینتون همیشه خندان و بسیار جذاب است. هیلاری اما بسیار انعطاف ناپذیر، شکننده و خشک است. به خاطر دارم در سال ۲۰۰۱، پس از پیروزی جرج بوش در انتخابات ریاست جمهوری در یکی از دفاتر سابق هیلاری کلینتون مستقر شدم. هنگام افتتاح این دفتر سخنرانی کوتاهی ایراد کردم و گفتم من از اینکه این دفتر به من رسیده بسیار خوشحالم چراکه آینه تمام قدی در آنجا قرار دارد که این شانس را به من می دهد تا قیافه درب و داغان و مچاله شده ام را کمی بهتر کنم. هیلاری اما پس از مدت کوتاهی پاسخم را داد و گفت که او آن آینه را در آنجا نگذاشته است. من نگفته بودم آینه را آنجا گذاشته فقط گفته بودم آن آینه آنجا بود. چند هفته بعد در یکی دیگر از سخنرانی هایم باز هم قضیه آینه را تعریف کردم. چند روز بعد از سخنان من هیلاری مرا دید و با صدایی خشن و سرد به موضوع آینه اشاره کرد و گفت؛« من... آن آینه را... در دفتر...نگذاشته ام.»
این داستان کوتاه اما قابل توجه است. این داستان نشان می دهد که هیلاری تا چه اندازه سرسخت و مبارزه طلب است و هرگز چیزی را فراموش نمی کند. اینها دقیقاً همان دلایلی است که باعث می شود او رقیبی سرسخت باشد و جمهوریخواهانی که فکر می کنند شکست هیلاری کلینتون آسان است، در اشتباه اند. در این دوره، نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری غیرقابل پیش بینی ترین و متغیر ترین نامزد در طول دهه های اخیر است اما در مورد دموکرات ها قضیه فرق می کند چراکه مطمئناً نامزد برتر دموکرات ها هیلاری کلینتون است. هیلاری برای به دست آوردن نامزدی دموکرات ها نیازی ندارد خیلی به خودش سخت بگیرد.
اما جمهوریخواهان چگونه می توانند از پس هیلاری برآیند؟ در حال حاضر نامزدهای جمهوریخواهان تمام قوای خود را روی هیلاری کلینتون گذاشته اند. انتقاد تمامی نامزدهای جمهوریخواهان از هیلاری کلینتون، حزب جمهوریخواهان را متحد می کند. در حال حاضر چنین تلاشی کافی به نظر می رسد اما زمانی که نامزد برتر جمهوریخواهان انتخاب شد باید به یاد داشته باشد که هیچ یک از جمهوریخواهان به اندازه هیلاری کلینتون مشهور نیستند. بنابراین نامزد جمهوریخواهان پس از انتخاب شدن باید چند برنامه را در اولویت کاری خود قرار دهد.
نخست اینکه بلافاصله پس از انتخاب شدن خود را به مردم معرفی کند. فکر نکند همه او را می شناسند. خیلی ها حتی نمی دانند شما در زندگی واقعی خود چه کارهایی انجام داده اید. بهتر است خلاصه یی از زندگی و تعهدات خود را به مردم ارائه کنید. آنچه در انتخابات ریاست جمهوری مهم است تغییر و تحول و آینده است. گذشته چندان اهمیتی ندارد. امریکایی ها دوست دارند رئیس جمهورشان قوی و قابل اعتماد باشد. در برابر دموکراتی که همه چیز را محاسبه می کند و حتی حساب لهجه و خنده هایش را هم دارد، بیان صریح عقاید می تواند کمک بسیاری برای محبوبیت بکند. نامزد جمهوریخواهان باید در خصوص مسائلی که مردم به آنها اهمیت می دهند، برنامه هایی در خور توجه داشته باشد. اشتغال، اقتصاد و مالیات از جمله مسائل مهم در این دوره مبارزات انتخابات ریاست جمهوری امریکا هستند. البته نباید مسائلی نظیر جرم و جنایت و رفاه عمومی را نیز فراموش کرد. مسائلی نظیر بهداشت عمومی و هزینه تحصیلات دانشگاهی از اهمیت بسیار بیشتری برخوردارند. نامزد جمهوریخواهان باید به هنگام صحبت درباره این مسائل اعتماد به نفس داشته و بسیار قاطع باشد. در خصوص رویکرد ها و معرفی برنامه هایتان صریح باشید.
مردمی را که جمهوریخواه سنتی نیستند فراموش نکنید. اتفاقاً شما باید برای بردن رای اقلیت های امریکا تلاش کنید، به میان شان بروید، به آنها گوش کنید و از آنها بیاموزید. نامزد جمهوریخواهان باید روی رای همه بخش های جامعه حساب کند. او باید عملکرد بهتری در خصوص بردن رای اقلیت ها داشته باشد.
درخصوص عراق باید قاطع و قوی بود. دموکرات ها روی باخت جمهوریخواهان در عراق شرط بسته اند. البته با توجه به پیشرفت های خوبی که اخیراً در عراق رخ داده، به نظر می رسد دموکرات ها شرط بندی بدی کرده اند. جمهوریخواهان باید این سوال را مطرح کنند که چه کسی قدرت بیشتری دارد تا امریکا را در جنگ علیه تروریسم به مقصد پیروزی هدایت کند؟ مطمئناً پس از انتخاب شدن نامزد های برتر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات مباحث ستیزه جویانه یی در خصوص لزوم حمایت مالی از سربازان امریکایی مطرح خواهد شد. این مباحث به جمهوریخواهان کمک می کند تا ثابت کنند چه کسی شایسته رهبری امریکا در جنگ علیه تروریسم است.
خرد متعارف و قراردادی می گوید که هیلاری کلینتون رئیس جمهور آینده امریکا است. اما واقعیت این است که او شکست ناپذیر نیست. گذشته او خاطرات بدی را به ذهن متبادر می کند. شکست مفتضحانه او در جریان طرح بیمه همگانی او در بخش بهداشت که در زمان ریاست جمهوری کلینتون رخ داد می تواند نشان دهنده روش و ایدئولوژی او باشد. جمهوریخواهان می توانند با استفاده از این سوابق نشان دهند که گذشته حرفه یی کلینتون تا چه اندازه منفی است. نامزد برتر جمهوریخواهان ضمن اینکه شرح می دهد که چرا او بهترین شخص برای ریاست جمهوری امریکا است، باید تصریح کند که چرا ریاست جمهوری امریکا نباید به شخص دیگری که نامش کلینتون است، سپرده شود.
منبع : روزنامه اعتماد


همچنین مشاهده کنید