پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

اسب‌سواری دیگر محبوب نیست


اسب‌سواری دیگر محبوب نیست
شرط‌بندی روی مسابقات اسب‌سواری در سال‌های اخیر حالت نزولی داشته است. مدیر اجرایی شرکت شرط‌بندی مشهور «لدبروکس» با اعلام این خبر گفت: «کاهش میزان شرط‌بندی کلی و تعداد افرادی که روی مسابقات اسب‌سواری شرط‌بندی می‌کنند مهم‌ترین علت کاهش ۴/۹ درصدی قیمت سهام این شرکت است.»
کریس بل گفت که سیاست جدید این موسسه تمرکز بیش‌تر بر شرط‌بندی روی مسابقات فوتبال است. وی گفت: «دو اتفاق مهم این است که حالا میزان شرط‌بندی روی فوتبال بیش‌تر از اسب‌سواری شده و سن افرادی که روی این مسابقات شرط‌بندی می‌کنند هم پایین‌تر آمده است.»
موسسهء هیلتون - لدبروکس یکی از مشهورترین موسسه‌های شرط‌بندی در جهان بود که عمدهء فعالیتش بر شرط‌بندی‌های چندبخشی بر مسابقات اسب‌سواری در سرتاسر جهان قرار داشت اما پس از سقوط ارزش سهام این شرکت این دو موسسه از هم جدا شدند. این موسسه اخیرا پس از یک دورهء نزول ارزش سهام در حالت تعادلی قرار گرفته است و امیدوار است که بتواند وضعیت بهتری را پیدا کند. طرح شرط‌بندی‌های گوناگون بر مسابقات لیگ برتر انگلستان و اسکاتلند باعث شده که میزان کلی شرط‌بندی این شرکت چهار درصد افزایش پیدا کند. در حال حاضر این شرکت هشت‌هزار و ۲۰۰ ماشین شرط‌بندی در سرتاسر انگلستان دارد که میزان شرط‌بندی روی مسابقات فوتبال در آن‌ها نبست به سال قبل حدود ۲۵/۰ افزایش داشته است.
در حالی که میزان شرط‌بندی در مورد فوتبال افزایش یافته میزان شرط‌بندی در اسب‌سواری به شدت کاهش یافته است، البته بخش زیادی از این مساله ناشی از برهم خوردن بسیاری از مسابقات اسب‌سواری ناشی از شرایط بد آب و هوایی و هراس از شیوع بیماری‌های مشترک میان دام و انسان و مسایل این گونه است.
براساس اظهارنظر کارشناسان لدبروکس امسال بیش از پنج میلیون پوند ۱۰۰ میلیون دلار) روی تبلیغ‌های تلویزیونی موسسهء خود هزینه کرده و اگر چه میزان کلی شرط‌بندی‌ها در این موسسه افزایش یافته اما نتایج غیرمنتظره و نه چندان مناسب تیم‌های بزرگ و مدعی مثل چلسی، آرسنال، منچستر یونایتد و سلتیک به همراه هزینهء سنگین پخش آگهی‌های تلویزیونی می‌تواند این شرکت را با مشکلات مالی روبه‌رو کند.
کریس بل می‌‌گوید: «شرایط موسسات شرط‌بندی در حال حاضر شرایط تثبیت‌شده‌ا‌ی نیست، در برخی از شاخه‌ها رشد شدیدی در میزان شرط‌بندی‌ها دیده می‌شود اما در هیچ کدام از این حیطه‌ها نمی‌توان با قاطعیت در مورد آینده حرف زد.»
براساس آمار سالانه ارایه شده در سال گذشته بیش‌ترین رشد در حیطهء شرط‌بندی‌های تلفنی بوده که با یک رشد ۸۴ درصدی به میزان کلی ۹۱ میلیون پوند (بیش از ۱۸۰ میلیون دلار) رسیده است اما این نوع از شرط‌بندی‌ها کم‌ترین سود را برای موسسه به همراه دارد.
شرط‌بندی‌های اینترنتی این موسسه نسبت به سال قبل یک رشد پنج درصدی را نشان می‌دهد که عمدهء افزایش آن در مورد مسابقات فوتبال و اتومبیلرانی بوده و در مورد مسابقات اسب‌سواری این حیطه با کاهش آمار مراجعه‌کنندگان روبه‌رو بوده است.
تیل پاترسون از اعضای اجرایی لدبروکس می‌گوید که یکی از مشکلات این موسسه آسیب‌رساندن به ماشین‌های مخصوص نصب شده در نقاط مختلف توسط سازمان یا افرادی بی‌اطلاع و نیز مراجعه‌های بی‌پشتوانهء مالی به صورت تلفنی یا اینترنتی به موسسه است که باعث ایجاد اختلالات زیادی در روند کاری هفتگی موسسه می‌شود.
با وجود تمام مسایل ذکر شده در بالا به نظر می‌رسد که لدبروکس حتی با وجود کاهش قیمت سهام خود به فکر فتح بازارهای جدید است، اولین هدف موسسه هم ایتالیاست. این شرکت در حال حاضر ۱۷ شعبه در نقاط مختلف ایتالیا دایر کرده و ۳۵ دستگاه ماشین مخصوص شرط‌بندی هم در نقاط مختلف این کشور قرار داده است. مسوولان شرکت امیدوارند که در سال بعد در نقاط مختلف اسپانیا هم شعبه‌هایی را تاسیس کنند.
فایننشال تایمز
ترجمه: امیر صدری
منبع : روزنامه سرمایه


همچنین مشاهده کنید