پنجشنبه, ۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 28 March, 2024
مجله ویستا


مکانهای مخفی در خانه برای انبار کردن وسایل


مکانهای مخفی در خانه برای انبار کردن وسایل
هر خانه ای ظرفیت هایی برای انبار کردن وسایل خارج از انباری رسمی و شناخته شده دارد که معمولاً به طور کامل و بهینه مورد استفاده قرار نمی گیرند.
این فضاها را در خانه خود کشف کنید واز آنها استفاده کنید. مثلاً :
۱) از اختلاف سطح های باریک میان دو دیوار یا فاصله بین دیوارها برای ساختن یک رخت آویز زیبا استفاده کنید و لباس هایی را که کمتر مورد استفاده قرار می گیرند در آنها انبار کنید.
۲) در فاصله بین کف اتاق ها و کمدها، کشوهای باریکی بسازید که برای قرار دادن اشیای شکستنی و با ارزش مانند سینی ها و دیس های چینی مناسب باشند. حوله ها و ملافه ها و نیز لباس های زیر را نیز می توانید در این کشوهای باریک بگذارید. این کشوها را می توانید به سادگی با فشار پا ببندید.
۳) فضای خالی بالای کابینت آشپزخانه را تا سقف ادامه دهید. در بسیاری از آشپزخانه ها بخش بالای کابینت ها بدون استفاده رها می شود. می توانید بخشی از وسایل آشپزخانه را که به ندرت مورد استفاده قرار می گیرند در این کابینت اضافی جای دهید.
۴) تعداد زیاد کتاب ها و مجلات بخصوص در خانه ها و آپارتمان ها می تواند مشکل آفرین باشد. اگر کمدهایی در خانه دارید که از عمق مناسبی برخوردارند می توانید قسمت عقبی آنها را با یک دیوار کاذب جدا کنید و به عنوان کتابخانه یا محل قرار دادن مجلات مورد استفاده قرار دهید.
۵) فضاهای خالی ما بین کابینت ها و نیز داخل آنها را با استفاده از وسایل مناسب تجهیز کنید تا از فضای موجود بیشترین استفاده عملی را کرده باشید. مثلاً به جای این که ادویه را در ظروف تزیینی بریزید که باید آنها را در کنار هم چید و در معرض نمایش گذاشت، می توانید از ظروفی استفاده کنید که بتوانید آنها را روی هم بچینید. یا در مورد کابینتی که در آن بشقاب ها و چنگال ها را قرار می دهید می توانید به جای چیدن آنها، از سبدهای تقریباً مسطح و نیز طبقه های کشویی استفاده کنید.
در مورد گوشه ها که در اغلب موارد بلا استفاده رها می شوند می توانید از تجهیزات مثلثی شکل استفاده کنید و وسایل مورد استفاده روزمره مانند نمک پاش را در آنها بچینید.
۶) از فضای زیر پله ها غافل نشوید و با استفاده از پرده های رنگین یا یک در ِ مناسب از آنها برای انبار کردن وسایل بخصوص مواد غذایی خشک مانند روغن و برنج استفاده کنید.
۷) در باره شیوه بهره برداری فعلی خود از فضاهای موجود تجدید نظر کنید. آیا واقعاً نحوه چیدن مبلمان و اثاثیه و وسایل بخصوص در آشپزخانه به بهترین شکل انتخاب شده است؟ در بسیاری از موارد با یک تجدید نظر ساده فضای بیشتری برای قرار دادن وسایل اضافی خود در سرتاسر منزل خواهید یافت.
۸) کمدهای لباس را به عنوان مهمترین عنصر انبار کردن در خانه ها در نظر می گیرند. به جای این که در اتاق ها کمدهای کوچک بسازید سعی کنید کمدهایی بسازید که تا سقف ادامه داشته باشند و صد البته درهای آنها نیز به همان میزان مرتفع باشند. جاسازی کشوهای متعدد در سایزهای مختلف، ظرفیت کمدها را افزایش می دهد و نظم و ترتیب بیشتری ایجاد می کند. همچنین تمهیداتی بیندیشید که بتوانید در کمدها وسایل بزرگ و حجیم مانند بالش ها را نیز جای دهید.
۹) حالا دیگر نوبت پارکینگ است. وسایل و تجهیزات اتومبیل ها معمولاً جای زیادی می گیرند با این حال حتماً خواهید توانست فضایی برای انبار کردن ابزار آلات ایجاد کنید.
از کابینت های دست دوم می توانید برای این منظور استفاده کنید اما هنگام نصب کردن توجه داشته باشید که ارتفاع اتومبیلی که در جوار آن پارک خواهد شد چقدر است. کابینت های دَردار مطلوب تر هستند چون به این ترتیب وسایل آن بر روی اتومبیل سقوط نخواهد کرد.
۱۰) در بسیاری از خانه ها در انتهای راه پله ها یا در ابتدای آنها اتاق کوچکی تعبیه شده است که برای انباری استفاده می شوند. اگر اشیای اضافی را به داخل آنها پرتاب کنید و آنها بدون نظم و ترتیب و روی هم انباشته شوند(مثل کمد آقای ووپی) یقیناً به زودی فضای داخل آن با وسایل شما که به احتمال زیاد دیگر قابل استفاده نخواهند بود اشغال خواهد شد.
اگر قفسه های کوچک در آنها تعبیه کنید و در کار انبار کردن وسایل، از نظم و ترتیب پیروی کنید احتمالاً همین فضای کوچک برای مدت های طولانی خواهد توانست نگرانی شما برای یافتن مکان مناسب برای انبار کردن وسایل اضافی را از بین ببرد.
۱۱) سعی کنید به هنگام تهیه مبلمان و وسایل چوبی منزل از مواردی استفاده کنید که دارای کشو یا کمدهای کوچک باشند. مثلاً اگر تختخواب فرزند شما دارای یک کشو در زیر و یک کمد کوچک در بالای آن باشد دیگر مشکل «ملافه ها را کجا بگذارم» نخواهید داشت.
منبع : سایت سیمرغ


همچنین مشاهده کنید