جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

۵۴ بازیکن برای همه لیگ


۵۴ بازیکن برای همه لیگ
به جز ۴ بازی عقب افتاده سپاهان با حریفان لیگی اش، تا امروز سیزده هفته از لیگ هفتم فوتبال ایران گذشته است، لیگی که به لحاظ تنوع بازیکن نسبت به سال های گذشته از رشد کمی خوبی برخوردار بوده است. نگاهی به ۱۸ تیم لیگی و ترکیب آنها نشان می دهد که تیم هایی که شناخت کافی از بازیکنان خود داشته و به برخی از بازیکنان خود اعتماد بیشتری کرده اند، نسبت به تیم های دیگر بهتر نتیجه گرفته اند.نگاهی به آمار لیگ هفتم نشان می دهد که تا امروز و پس از گذشت ۱۳ هفته از رقابت های لیگ، تنها ۵۴ بازیکن بوده اند که در همه بازی ها برای تیم های خود به میدان رفته اند. در بین تیم های لیگی، ملوان بیشترین تعداد بازیکن ثابت را در جمع بازیکنان خود دارد.
ملوانان که ۱۳ بازی خود را انجام داده اند تا امروز از ۷ بازیکن خود به نام های هادی تأمینی، رضا نیک نظر، مازیار زارع، جلال رافخایی، سعید یوسف زاده، امیر خدامرادی و علیرضا رمضانی در تمامی بازی های خود استفاده کرده اند. بازیکنانی که در موفقیت های ملوان تأثیرگذار بوده و توانسته اند جواب اعتماد محمد احمدزاده سرمربی خود را بدهند. بعد از ملوان، مقاومت سپاسی با استفاده از ۵ بازیکن تا حد بسیاری ترکیب ثابت خود را شناخته است.
بازیکنانی چون میثم امیری، محمود محمدی، محمدصادق کرمی، بهمن طهماسبی و رضا خالقی فر ۵ بازیکنی هستند که در تمامی بازی های فجرسپاسی برای تیم خود به میدان رفته اند. پرسپولیس، صباباتری و استقلال اهواز در این رده بندی هر کدام با استفاده از ۴ بازیکن رده بندی را در استفاده از بازیکنان تأثیرگذار در تیم هایشان دارند. سپهر حیدری، پژمان نوری، حسین بادامکی و محسن خلیلی ۴ بازیکن پرسپولیس هستند که در هر ۱۳ بازی لیگ برای قرمزپوشان به میدان رفته اند. در صباباتری هم بازیکنانی چون المیر تولیا، مرتضی اسدی، عادل کلاه کج و غلامرضا رضایی در تمامی بازی های تیمشان بازی کرده اند.
در استقلال اهواز هم مجتبی شیری، علی حمودی، داود حقی و روح الله بیگدلی در تمامی بازی های این تیم به میدان رفته اند. استقلال تهران، پگاه گیلان، راه آهن، سایپا، سپاهان، شیرین فراز و صنعت نفت تیم هایی هستند که تا امروز تنها در تیم هایشان ۳ بازیکن این فرصت را پیدا کرده اند که در تمامی بازی ها همراه تیم هایشان باشند. پیروز قربانی، میثم منیعی و پژمان منتظری بازیکنان استقلال در تمامی بازی ها حضور داشته اند. ساشا ایلیچ، علیرضا نظیف کار و مصطفی حاجتی ۳ بازیکنی هستند که در تمامی بازی های پگاه نامشان در فهرست بازیکنان داخل زمین این تیم قرار گرفته است. محمد آقامحمدی، رامین محمدپور ومحمدباقر زعفرانی چنین وضعیتی را در تیم شیرین فراز کرمانشاه دارند.
در صنعت نفت حسن هوری، حسین سلامی و امیرحسین یوسفی بازیکنانی بوده و هستند که به عنوان بازیکنان تأثیرگذار در تمامی بازی های این تیم در لیگ حضور داشته اند. ایوان پترویچ و عرفان اولروم از ابومسلم، مهدی کریمیان و مهدی شیری از برق، محمدرضا طهماسبی و داریوش یزدانی از پیکان هم بازیکنانی هستند که در همه بازی های تیمشان به میدان رفته اند، تا تأثیر خود را به نوعی در تیم هایشان نشان داده باشند.
پاس همدان و مس کرمان ۲ تیم لیگ برتری فوتبال ایران هستند که تا امروز تنها یک بازیکن در تیم هایشان این فرصت را پیدا کرده اند که در تمامی بازی های تیمشان حضور داشته باشند. مصطفی چترآبگون در پاس و سیدمهدی رحمتی در مس تنها بازیکنان حاضر در تمامی بازی های تیمشان بوده اند اما در بین تیم های لیگ برتری فوتبال ایران تنها تیم ذوب آهن اصفهان است که در هر بازی تقریباً با چهره ای متفاوت به دیدار حریفانش رفته است بطوری که در جمع بازیکنان این تیم هیچ بازیکنی پیدا نمی شود که برای تیمش در همه بازی ها به میدان رفته باشد.
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید