جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

لیپوساکشن آخرین درمان چاقی


لیپوساکشن آخرین درمان چاقی
گاهی اوقات بیماران در مراجعه می‌پرسند که می‌خواهند جراحی شکم یا ساکشن کنند و از پزشکان می‌خواهند که نظرشان را در این باره ارائه بدهند. در پاسخ باید گفت جراحی و ساکشن چربی‌های شکم و نقاط دیگر بدن، آخرین روش درمان چاقی است.
کسانی که تمام راههای مختلف را امتحان کرده ولی به نتیجه نرسیده‌اند این روش را برمی‌گزینند البته شاید با روش‌های غیر غذایی نتیجه نگیرید اما مسلم است کسی که تغذیه صحیحی داشته باشد بدون شک به نتیجه‌ مطلوبی خواهد رسید.
بنابراین باید توجه داشته باشید اولا جراحی را اولین درمان در نظر نگیرید ثانیا اگر جراحی کردید فکر نکنید دیگر چاق نخواهید شد مطمئن باشید بعد از مدتی دوباره چاق خواهید شد منتهی چاقی کنونی با چاقی قبل از جراحی متفاوت است و تفاوت آن این است که اثرات جراحی روی شکم شما باقی می‌ماند و برگشت آن، چاقی نامتعادل را بوجود خواهد آورد که شما را رنج خواهد داد.
به یاد داشته هر وقت انرژی مازاد نیاز بدن مصرف کنید به صورت چربی در بدن ذخیره می‌شود و به شکل چاقی در می‌آید بنابراین هیچ روشی بدون برگشت‌ نخواهد بود پس از این به بعد هر جا خواندید یا به شما قول دادند که روش لاغر کننده، برگشت‌ناپذیر است هرگز قبول نکنید و به آن اعتماد نکنید.
● سال نو را این‌گونه آغاز کنید
▪ از خورشید و آفتاب به عنوان نور و انرژی الهام بگیرید و سعی کنید صبح زود تماشاگر طلوع خورشید باشید، چرا که به شادابی پوست شما کمک می‌‌کند.
▪ هر روز صبح پس از بیدار شدن از خواب، پنج تا ده دقیقه ورزش صبحگاهی کنید.
▪ در هوای پاک آزاد بهاری به مدت سه دقیقه نفس عمیق بکشید، به هیچ چیز فکر نکنید و بگذارید خون در تمام بدنتان جریان پیدا کند.
▪ صبحگانه خودتان را کامل بخورید.
▪ هرچه که تاکنون درباره تناسب اندامتان یاد گرفته‌اید را در سال جدید به مرحله اجرا بگذارید.
● چگونه وزن خود را ثابت نگه داریم؟
معمولا در روشهای غیررژیمی با قطع دارو وزن برگشت خواهد کرد بنابراین صحبت ما روی افرادی است که از طریق رژیم غذایی به وزن ایده‌آل رسیده‌اند. رژیم غذایی به انواع مختلف تقسیم می‌شود.
رژیم غذایی کم‌خوری، رژیم غذایی تک‌ غذایی، رژیم غذایی حذفی، رژیم غذایی خیلی سخت و... مهم این است رژیم غذایی از طرف چه کسی برنامه‌ریزی می‌شود.متاسفانه اکثر رژیم‌های غذایی نادرست و غیر علمی می‌باشند.
بنابراین اثرات رژیم‌های غذایی غیرعلمی چندان تفاوتی با روش غیر عملی دیگر مانند دارویی و... ندارد یعنی موقتی خواهد بود.رژیم غذایی به آن معنی نیست که کم بخوریم بلکه به این معناست که درست بخوریم بنابراین کسانی که این روش را انتخاب می‌کنند همه نوع مواد غذایی مورد نیاز بدن را مصرف می‌کنند و تغییر عمده‌ای در عادت غذایی خود ایجاد می‌کنند و این تغییر عمده باعث کاهش وزن می‌شود تا زمانی که افراد این عادت غذایی صحیح را ادامه دهند وزنشان ایده‌آل خواهد ماند پس رژیم غذایی یعنی درست خوردن نه نخوردن یا کم خوردن، همچنین خیلی‌ها به‌خاطر سردرد و سرگیجه در هنگام رژیم نمی‌توانند آن را ادامه دهند.
بعضی افراد دچار افت فشار خون یا کاهش قند خون می‌شوند و این باعث آزار رژیم گیرنده می‌شود و او را از گرفتن رژیم منصرف می‌‌کند.جهت جلوگیری از آن حداقل دو حبه قند در بین وعده صبح و سه حبه قند در بین وعده عصر به فاصله با یک لیوان چای مصرف کنید.
● چگونه پیاده روی صحیح انجام دهیم؟
پیاده‌روی بین حالت قدم زدن و تند راه رفتن مناسب می‌باشد البته لزومی ندارد که در پیاده‌روی حتما عرق کنید. عرق کردن همیشه معیار سوخت‌وساز بدن نمی‌باشد مهم این است که پیاده‌روی کنید تا این عمل باعث افزایش سوخت و ساز بدن شما شده و از چربی اضافه به عنوان سوخت استفاده ‌شود. پیاده‌روی را در هر ساعتی که دوست دارید انجام دهید.
کسانی که وقت زیادی برای پیاده روی ندارند می‌توانند نصفی از پیاده‌روی را در صبح و نصف دیگر آن را در عصر یا شب انجام دهند.
به جای پیاده‌روی می توان از دوچرخه ثابت یا از تردمیل استفاده کنید. افرادی که کار می‌کنند می‌توانند هنگام رفتن به سرکار دو ایستگاه قبل از محل کار از ماشین پیاده شوند و مابقی را پیاده‌روی کنند و هنگام برگشت نیز از ایستگاه قبل از منزل پیاده شوند و تا منزل را پیاده‌روی کنند این عمل باعث می‌شود هم پیاده‌روی کنند و هم از نظر زمان وقت زیادی را صرف آن نکنند (برای آن کسانی که بهانه می‌آورند وقت ندارند)
منبع : ایرانیان انگلستان


همچنین مشاهده کنید