جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

روزی روزگاری «دپور»


روزی روزگاری «دپور»
در رقابت های لالیگا تیم های بزرگ و کوچک زیادی حضور دارند. که سعی می کنند در زمره بهترین ها قرار بگیرند و بتوانند راهی رقابت های اروپایی شوند.
در این بین لاکرونیا در چند سال اخیر به لطف انسجام تیمی و انگیزه فراوان نتایج خوب و قابل قبولی گرفته و در رقابت های اروپایی نیز حضور موفقی داشته است و تنها ۳ سال، لاکرونیا از پای ثابت مراحل پایانی لیگ قهرمانان اروپا به رتبه های نازل لالیگا تغییر موقعیت داد. هواداران فوتبال به یاد دارند این تیم در خلال سال های ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۴ جزو فاتحان لالیگا و بالانشینان جدول بود؛ ضمن اینکه توانست در سال ۲۰۰۴ نیز تا نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا بالا بیاید اما شکست در نیمه نهایی مقابل پورتو باعث کوچ دسته جمعی بازیکنان این تیم و پاشیده شدن شیرازه بنای مستحکم آبی و سفیدها شد. والرون از جمله همان بازیکنانی است که از نیمه نهایی مقابل پورتو حضور داشته است اما اکنون اکثر اوقات مشغول درمان مصدومیت دیده می شود. بازگشت او به ترکیب تیم، بارها و بارها به تأخیر افتاده که تأثیری عظیم بر عملکرد باشگاه و تیم داشته است.
دیگر بازیکن حاضر در تیم «سرجیو» است این بازیکن که در بازی مقابل رئال مادرید در برنابئو گلزنی کرد دیگر مرد محبوب ریازور محسوب می شود. بازیکن خط میانی لاکرونیا چند سال بعد اکثراً در خانه بود و کمتر در باشگاه و انظار عمومی ظاهر شد. عدم حضور بازیکنان تأثیرگذار در تیم همچنین باعث شده هواداران نیز انتظارات خود را با شرایط تیم هماهنگ کنند.
این تغییرات همچنین باعث خالی شدن ورزشگاه همیشه پر دپور شد. در دوران اوج لاکرونیا چیزی حدود ۲۷ هزار بلیت به فروش می رفت اما در دوران اخیر و پس از تحولات باشگاه تعداد هواداران حاضر به کمتر از نصف کاهش پیدا کرده که این موضوع باعث شده باشگاه ۱۵۰ میلیون یورو سرمایه را از دست بدهد و برای جبران این زیان باید تلاش های زیادی انجام دهد. بازیکنان بزرگ و ارزنده ای همچون کاپدویلا آندراده و دوشر در تابستان از باشگاه جدا شدند تا مشکلات تیم به حداکثر ممکن برسد. این بازیکنان با انگیزه می خواستند در تیم هایی بزرگ تر به ادامه فوتبال بپردازند. خروج آنها در آمیخته با مشکلات مالی، زمینه سقوط آزاد دپور را فراهم آورد. باشگاه در پی این اتفاقات تصمیم گرفت سرمایه گذاری خوبی روی تیم های پایه و جوانان باشگاه انجام دهد تا به این ترتیب جای خالی بازیکنان را پر کند.
جوانگرایی آنها باعث شد تیم استادیوم ریازور را «بچه دبیرستانی» خطاب کنند. فصل گذشته تیم متحول و جوان شده لاکرونیا با درخشش «لوپز» جوان بازی های خوبی به نمایش گذاشت. همچنین باشگاه در صدد است که گوآر دادو بازیکن ۲۱ ساله تیم ملی مکزیک را که در رقابت های کوپا آمه ریکا جزو بهترین ها بود به اسپانیا بیاورد. لاکرونیا در دروازه از استحکام و قدرت خوبی برخوردار است و همچنین در خط دفاعی بازیکنان خوب و با تجربه نظیر مانوئل پابلو، لوپو (بازیکن سابق اسپانیول) و کلوچینی حضور دارند که وزنه ای مؤثر و قابل اعتماد تلقی می شوند.
از طرفی حضور همزمان بازیکنان با تجربه و جوان سبب شده تیم به جایگاه واقعی خود به عنوان مدعی قهرمانی لالیگا نزدیک شود، هر چند این موضوع در نتایج باشگاه نمود چندانی ندارد. «لندویرو» رئیس فعلی لاکرونیا سعی زیادی به خرج داده تا بتواند انسجام قهرمان سابق لالیگا را حفظ کند. وی اعتقاد دارد که توقعات نسبت به قبل کمی کاهش یافته که به نوبه خود موضوع مهمی است. گالیسیایی ها در آرامش بهتر نتیجه می گیرند. در تابستان گذشته رودریگز کونچارو وکیل آلمانی باشگاه نیز از سمت خود استعفا کرد تا مشکلات تیم بیش از قبل شود. از او به عنوان دست راست رئیس باشگاه یاد می شد.
به هر حال لاکرونیا می تواند با پشت سر گذاشتن مشکلات پیش رو و دادن بهای بیشتر به تیم های پایه به جایگاه پر افتخار گذشته باز گردد و این بار نه در سطح اسپانیا بلکه در لیگ قهرمانان اروپا بهترین و پر مخاطب ترین رقابت باشگاهی و جهان بدرخشد و صاحب عنوان شود.
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید