جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

رکوردهای روز دهم


رکوردهای روز دهم
در هفته دهم لیگ برتر پرسپولیس و فرهاد کاظمی به سیصدمین امتیاز خود دست یافتند، ضمن آنکه شمار گل های لیگ برتر نیز از رقم ۲۰۰ گذشت و ابومسلم نیز دویستمین گل لیگ برتری خود را به ثمر رساند. همچنین استقلال با به ثمر رساندن یک گل عنوان بهترین خط حمله تاریخ لیگ برتر را از آن خود کرد.
● استقلال، گلزن ترین تیم لیگ برتر
تک گل میثم منیعی مقابل پگاه علاوه بر اینکه استقلال را پس از هفته ها به ۳ امتیاز رساند، رکورد بهترین خط حمله تاریخ لیگ برتر را نیز به نام استقلال کرد.در حال حاضر استقلال با ۲۶۴ گل، بیشترین گل را در تاریخ هفت ساله لیگ برتر به ثمر رسانده است و رکورد پاس را با ۲۶۳ گل پشت سر گذاشت. البته پرسپولیس با ۲۶۰ گل پشت سر استقلال قرار دارد و با توجه به قوای تهاجمی این تیم، طی چند هفته آینده این رکورد را از استقلال خواهد گرفت.
● پرسپولیس ۳۰۰ امتیازی
سرخپوشان پایتخت با شکست استقلال اهواز به سیصدمین امتیاز خود در لیگ برتر دست یافتند و دومین تیم لیگ برتر شدند که به این حد امتیاز رسیده اند. استقلال در فصل قبل اولین تیمی بود که به ۳۰۰ امتیاز رسید و قبل از آغاز فصل جدید، ۲۲ امتیاز با پرسپولیس فاصله داشت که در هفته دهم این اختلاف امتیاز به ۱۱ رسیده است. در حال حاضر استقلال ۳۱۳ امتیاز و پرسپولیس ۳۰۲ امتیاز از لیگ برتر در کارنامه خود دارند.
● دویستمین گل ابومسلم
سومین گل ابومسلم مقابل ذوب آهن که منجر به پیروزی این تیم نیز شد، دویستمین گل سیاه جامگان مشهدی در لیگ برتر بود. این گل توسط مصطفی شهرکی به ثمر رسید. ابومسلم این تعداد گل را در طی ۱۷۸ بازی وارد دروازه حریفان کرده است که در واقع میانگین ۱/۱ گل به ازای هر بازی است که بسیار کمتر از میانگین لیگ برتر می باشد.
● لیگ برتر ازمرز ۲۰۰ گل گذشت
در هفته دهم آمار گل های به ثمر رسیده در لیگ برتر فصل جاری از رقم ۲۰۰ گذشت. در ۸۷ بازی که تاکنون انجام شده است، ۲۰۸ گل به ثمر رسیده است که با میانگین ۳۹/۲ گل دارای معدلی بیش از کل ادوار لیگ برتر است. همچون گل شماره صد، دویستمین گل را نیز یک بازیکن از ابومسلم به ثمر رساند : داود دانش دوست. گل صدم را سید محمد حسینی مدافع ابومسلم در بازی مقابل نفت به ثمر رسانده بود.
● برق ۲۰۰ امتیازی شد
برق شیراز که بهترین روزهای خود را در لیگ برتر سپری می کند، این هفته از مرز ۲۰۰ امتیاز گذشت. برق که تا قبل از فصل جاری ۱۸۷ امتیاز از لیگ برتر کسب کرده بود، در هفته دهم مجموع امتیازات خود در این فصل را به ۱۴ و در کل تاریخ لیگ برتر به ۲۰۱ رساند. برق در لیگ برتر ۴۸ پیروزی و ۵۷ تساوی به دست آورده است.
● اولین شکست درصدمین بازی
مس کرمان با شکست صبا باتری، جشن صدمین حضور این تیم در لیگ برتر را خراب کرد. صبا که این هفته برای صدمین بار در لیگ برتر به میدان رفت، برای اولین بار در این فصل شکست را تجربه کرد. در ۱۰۰ بازی صبا در لیگ برتر ۳۲ برد، ۳۸ تساوی و ۳۰ شکست در کارنامه این تیم ثبت شده است.
● کاظمی ۳۰۰ امتیازی شد
فرهاد کاظمی سرمربی فعلی مس کرمان با شکست صبا باتری مجموع امتیازات کارنامه مربیگری خود درتاریخ لیگ را به ۳۰۲ رساند. کاظمی از سال ۷۴ مربیگری را از بهمن آغاز کرد و پس از آن هدایت تیمهای پاس، ابومسلم، سپاهان، پیکان و صبا باتری را برعهده داشته است. این مربی در ۲۰۹ بازی لیگ ۷۹ برد و ۶۵ شکست داشته است و ششمین مربی در تاریخ لیگ است که از مرز ۳۰۰ امتیاز می گذرد.
● چهلمین اخراجی پرسپولیس
محمد نصرتی با کارت قرمزی که مقابل استقلال اهواز دریافت کرد، چهلمین بازیکن تاریخ پرسپولیس شد که در یک بازی لیگ اخراج شده است. در طول حضور پرسپولیس در لیگ، ۴۰ بازیکن این تیم ۵۷ کارت قرمز دریافت کرده اند که در این میان علی انصاریان مدافع اسبق سرخپوشان با دریافت ۴ کارت قرمز رکورددار است.
● هشتادمین پیروزی حرفه ای سرخپوشان
پیروزی پرسپولیس مقابل استقلال اهواز که در دقایق پایانی حاصل شد، هشتادمین برد این تیم در لیگ برتر بود. اولین برد سرخپوشان در لیگ برتر در هفته دوم فصل ۸۰ مقابل تراکتورسازی تبریز رقم خورد و بیشترین تعداد برد این تیم نیز در فصل ۸۳ بود که ۱۴ برد به دست آورد. پرسپولیس برای ثبت صدمین برد خود در لیگ برتر حداقل تا فصل آینده باید منتظر بماند!
منبع : روزنامه ایران ورزشی


همچنین مشاهده کنید