پنجشنبه, ۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 28 March, 2024
مجله ویستا

رکوردهای روز نهم


رکوردهای روز نهم
● سرهنگ ۴۰۰ امتیازی شد
محمود یاوری با بردی که مقابل برق به دست آورد، مجموع امتیازات خود در لیگ را به ۴۰۰ رساند و اولین مربی تاریخ لیگ شد که به این امتیاز رسید. یاوری که قدیمی ترین و باسابقه ترین مربی لیگ است، طی ۳۴۹ بازی در لیگ به عنوان سرمربی ۹۷ برد و ۱۳۹ تساوی و در مجموع ۴۰۰ امتیاز کسب کرده است.
● برترین مربی تاریخ برق
علاوه بر اینکه یاوری در این هفته از مرز ۴۰۰ امتیاز گذشت، پرامتیازترین و بهترین سرمربی تاریخ برق شیراز در لیگ نیز شد. یاوری در شصتمین باری که هدایت برق را در لیگ بر عهده داشت، ۷۶ امتیازی شد و رکورد غلامحسین پیروانی را با ۷۴ امتیاز پشت سر گذاشت. یاوری در ۶۰ بازی با برق در لیگ ۲۱ برد و ۲۱ تساوی به دست آورده است.
● صدمین گل پگاه
سعید پیرسراندلیب مهاجم جنوبی پگاه در بازی مقابل ذوب آهن با به ثمر رساندن اولین گل خود، شمار گل های این تیم را درتاریخ لیگ به ۱۰۰ رساند. این تیم که از سال ۷۰ با نام استقلال رشت وارد لیگ شد، طی ۱۳۵ بازی ۱۰۱ گل به ثمر رسانده است. پگاه در این فصل به ۳ گل زده ضعیف ترین خط حمله لیگ برتر را دارد.
● هشتمین مربی کروات لیگ
دارکو دراژیچ در این هفته برای اولین بار به عنوان سرمربی روی نیمکت پگاه نشست و بدین ترتیب او هشتمین سرمربی کروات تاریخ لیگ است که رهبری تیم های ایرانی را بر عهده گرفته است. استانکو سرمربی پرسپولیس در اواسط دهه هفتاد اولین مربی از کشور کرواسی بود که در لیگ ایران مربیگری کرد.
● شکست ناپذیری خوزستانی ها
دو تیم استقلال اهواز و نفت در مقابل سپاهان و راه آهن رکورد شکست ناپذیری خود را حفظ کردند.
استقلال اهواز با پیروزی مقابل سپاهان همچنان در اهواز مقابل این تیم اصفهانی شکست ناپذیر باقی ماند. از سال ۷۰ تاکنون سپاهان در اهواز موفق به شکست آبی های این شهر نشده است.
نفت نیز که برای نهمین بار در لیگ با راه آهن روبرو می شد، همچون بازیهای قبلی بدون شکست به کار خود پایان داد. در ۸ بازی قبلی نفت ۸ برد مقابل راه آهن به دست آورده بود.
● سنگین ترین شکست خانگی مس
مس در هفته نهم سنگین ترین شکست خانگی خود را مقابل برق شیراز تجربه کرد. این تیم که برای دومین بار پیاپی با شکست خانگی مواجه شد، تا قبل از این بازی هیچ گاه در کرمان با اختلاف بیش از یک گل مغلوب نشده بود. مس در لیگ برتر ۱۳ بار مغلوب حریفان شده است.
● پیکان رکورددار جدید تساوی های متوالی
انگار روح دکتر بیژن ذوالفقارنسب بر پیکان غالب شده است. تعداد تساوی های متوالی پیکان در این هفته به ۵ رسید تا این تیم رکورددار جدید تساویهای پیاپی در لیگ برتر باشد. پیکان از هفته پنجم تاکنون مقابل پگاه، ابومسلم، نفت، راه آهن و سپاسی با مساوی به کار خود پایان داده است . در ادوار قبلی لیگ برتر تیم های ابومسلم، فولاد و سایپا نیز در ۵ بازی پیاپی به تساوی دست یافته بودند:
ابومسلم در فصل ۸۴ (از هفته ۹ تا ۱۳)، فولاد در فصل ۸۵ (از هفته ۶ تا ۱۰)، سایپا در فصل ۸۵ (از هفته ۱۹ تا ۲۳)
● کریمی بهترین گلزن دهه سپاهان
محمود کریمی که از اواخر فصل قبل گلزنی های متوالی خود را برای سپاهان آغاز کرده است در این هفته از مرز ۵۰ گل گذشت و بهترین گلزن یک دهه اخیر سپاهان شد. کریمی ۳۰ گل در لیگ، ۱۰ گل در لیگ قهرمانان آسیا و ۱۲ گل در جام حذفی برای سپاهان در ۷ سال اخیر به ثمر رسانده است و یکی از ۳ گلزن برتر تاریخ سپاهان به شمار می رود.
● ۲ گلزن جدید خارجی لیگ برتر
در هفته نهم، لیگ برتر نام دو گلزن خارجی جدید را در تاریخ خود به ثبت رساند. ابراهیم توره مهاجم سنگالی پیکان و محمد ناصر مهاجم عراقی برق شیراز اولین گل های خود را برای تیم شان به ثمر رساندند. تاکنون در لیگ برتر ۴۵ بازیکن خارجی موفق به گلزنی شده اند و آدریانو آلوز برترین گلزن خارجی لیگ برتر است.
● فراز بیستمین سرخابی دربی
فراز فاطمی با حضور ۲۴ دقیقه ای خود مقابل استقلال بیستمین بازیکن تاریخ دربی شد که با پیراهن هر دو تیم در این بازی به میدان رفته است. فراز دو بار با استقلال و یک بار نیز با پرسپولیس در دربی حاضر شده ولی موفق به گلزنی نشده است.
اصغر زارعی
منبع : روزنامه ایران ورزشی


همچنین مشاهده کنید