جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا


حـال و هـوای مـنـزل شـمـا


حـال و هـوای مـنـزل شـمـا
خیلی از شما خانم‌های خانه‌دار دلتان می‌خواهد دکور منزلتان را تغییر دهید اما گاهی می‌بینید که برای این ‌کار باید هزینه زیادی را متقبل شوید در حالی که شما دوست دارید با حداقل امکانات، اقدام به چنین کاری کنید اما واقعیت این است که این کار هزینه زیادی دربرخواهد داشت.
شاید گاهی اوقات به فکر جیبتان باشید و نتوانید آنچه را که می‌خواهید برای منزلتان تهیه کنید، از این رو چند ایده به شما خانم‌های ایرانی می‌دهیم تا با توجه به مقتضیات، دکور منزلتان را تغییر دهید...
▪ لامپ‌ها و لوسترها از جمله وسایلی هستند که خیلی زود شما را خسته و چیدمان خانه‌تان را قدیمی می‌کند، پس بهتر است، هر دو سال یکبار لوسترها به ویژه لوسترهای پذیرایی را تغییر دهید.
▪ از کوسن‌های تزیینی استفاده کنید، بالش‌های کوچک و کوسن‌های تزیینی به‌خاطر رنگ پارچه‌شان، اگر هر چند وقت یکبار عوض شوند، اتاق پذیرایی‌تان را زیباتر جلوه می‌دهند.
▪ مجسمه‌ها را در یک جا جمع کنید، مجسمه‌ها و وسایل تزیینی که با یکدیگر ارتباط دارند را در گوشه‌ای از منزلتان که مورد توجه است، یکجا جمع کنید.
▪ تابلو‌ها را آویزان کنید، سعی کنید از قالب‌های تزیینی‌ و زیبا استفاده کنید، به یاد داشته باشید هنگام آویزان کردن تابلو‌ها، آنها را در گوشه‌ای از خانه جای دهید که از هر قسمت خانه قابل دیدن باشند.
▪ گل و گیاه می‌تواند به خوبی حال و هوای خانه را تغییر دهد، اگر حوصله‌ای برای رسیدگی به گل و گیاه ندارید، می‌توانید از انواع مصنوعی آن استفاده کنید، چرا که کیفیت گل‌های مصنوعی در چند سال اخیر بسیار خوب شده و به سختی می‌توان آنها را از گل‌های طبیعی تشخیص داد، به ‌ویژه برگ‌های مصنوعی...
▪ قالیچه‌های محلی وسیله‌ای بسیار خوب برای اتاق‌های شما هستند، حتی اگر ماشینی و ارزان ‌قیمت یا حتی گلیم باشند. در انتخاب رنگ آن‌ها دقت کنید که با اسباب و لوازم اتاقتان همخوانی داشته باشند.
▪ لحاف‌ها و رو ‌اندازها مانند کوسن‌ها، به اتاق‌های خواب زیبایی دو چندانی می‌دهند، رو تختی‌ها در انواع جنس‌ها و رنگ‌های مختلف در بازار به وفور یافت می‌شوند، سالی یکبار اگر آنها را عوض کنید، بد نیست.
▪ اگر از لحاظ مالی فشاری متحمل نمی‌شوید، بهتر است یکی از دیوارها را رنگ کنید، یکی از آنها را که در معرض توجه هستند به رنگ دلخواهتان درآورید و تابلو و آینه و لوازم هنری را به آن نصب کنید.
▪ چیدمان وسایل را تغییر دهید، مبلمان را از کنار دیوار برداشته و سعی کنید آنها را در زوایای جدید‌تری بچینید، برای مثال قرار دادن کاناپه به صورت کج در یک اتاق نشیمن کوچک باعث می‌شود که اتاق وسیع‌تر به نظر بیاید.
● اتاق خواب بچه‌ها
▪ وسایل اتاق خواب فرزندتان را طوری بچینید که زمانی که کودک شما روی تختش است، به راحتی آنها را ببیند، به‌ویژه اسباب‌بازی‌‌هایش را... چرا که این وسایل به او، احساس آرامش و امنیت می‌دهد. رنگ وسایل اتاق خواب بچه از جمله دوچرخه، اسباب‌بازی، روتختی، روبالشی، رنگ کمدها و پرده‌اتاق را از رنگ‌های صورتی و آبی‌رنگ، لیمویی و دیگر رنگ‌های شاد انتخاب کنید.
▪ از تخت‌خواب‌های طبقه‌ای خودداری کنید؛ چرا که یک کودک خیلی به سقف نزدیک می‌شود و دیگری در فضایی تنگ قرار می‌گیرد.
▪ اتاق‌ بچه‌ها، باید ساده، راحت و مملو از نشانه‌ها و امکاناتی برای خیالپردازی باشد، بچه‌ها در جریان رشد به سرعت تغییر می‌کنند، ماه به ماه عوض می‌شوند، بنابراین روشن است که آنها نیاز دارند این روند در محیط اطرافشان نیز بازتاب پیدا کند. حداقل بهتر است دو سال یکبار اثاثیه را تغییر دهید یا چیدمان آن را عوض کنید.
▪ به اتاق خواب کودکتان توجه کنید. رنگ آبی ممکن است خیلی سرد باشد، به‌ویژه اگر اتاق رو به شمال بوده و نور کمی دریافت ‌کند، رنگ‌ آبی ممکن است، کودک را درون‌گرا کند، رنگ دیوار و پارچه‌های به کار رفته که ترکیبی است از آبی سرد با رنگ‌های گرم‌تر، به‌خاطر احتیاج کودک به ثبات و نظم مناسب‌تر است.
▪ آباژور یا چراغ مطالعه را در نزدیکی تخت قرار دهید، تا کودک هر وقت بخواهد بتواند به راحتی آن را روشن کند.
▪ خیلی از کودکان از چادرهای بزرگی که در اتاق‌شان می‌گذارند، احساس ترس می‌کنند، از‌این‌رو است اسباب‌بازی‌هایشان را داخل چادر بگذارید تا او با دیدن چادر به خصوص در شب هراسی به دل راه ندهد در این صورت اگرکودک در تاریکی با چادر مواجه شود، این تصویر ذهنی را دارد که داخل آن چادر اسباب‌بازی‌هایش است نه چیز دیگر.
▪ اگر فرزندتان دختر است، رنگ لباس‌ عروسک‌های او بهتر است صورتی یا آبی کمرنگ باشد.
▪ اگر فرزندتان پسر است، بهتر است، ماشینی که برای او می‌خرید، رنگ‌های تیره داشته باشد، در این صورت کودک شما با آن ارتباط بیشتری برقرار می‌کند، رنگ‌هایی از جمله قرمز تیره، نارنجی پررنگ، سرمه‌ای و سبز سیر... اما از رنگ مشکی استفاده نکنید.
منبع : ایرانیان انگلستان


همچنین مشاهده کنید