جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

ترین های هفته دوم لیگ قهرمانان اروپا


ترین های هفته دوم لیگ قهرمانان اروپا
با آغاز رقابت های لیگ قهرمانان حساسیت فوتبال در اروپا به اوج خود رسید و هر کدام از باشگاه های بزرگ برای پیروزی در این رقابت ها تمرینات سخت خود را آغاز کرده اند. در اینجا قصد داریم تا پایان سری دوم بازی ها، مهمترین های لیگ را معرفی کنیم.
● بهترین بازی
▪ لیون صفر- گلاسکو رنجرز ۳
پیروزی نفسگیر سلتیک مقابل میلان، اولین برد خارج از خانه المپیاکو مقابل وردربرمن و همچنین پیروزی چلسی مقابل والنسیا در لیگ قهرمانان به نوعی قابل پیش بینی بودند اما موفقیت گلاسکو رنجرز مقابل لیون حتی با داشتن جونینیوی برزیلی در ورزشگاه ژرلان به نوعی غیرمترقبه بود. گل های این دیدار توسط لی مک کولاچ، دانیل کوزان و دامارکوس بیزلی زده شدند که برای والتر اسمیت ۳ امتیاز به ارمغان آورد.
● بهترین بازیکن
▪ جوکول
هرچند جان تری در بازی منجر به پیروزی چلسی مقابل والنسیا با ماسک مخصوص محافظ بسیار خوب ظاهر شد اما ستاره این دیدار کسی جز کول نبود. این هافبک انگلیسی روی پاس مالودا گل تساوی آبی ها را به ثمر رساند و سپس با سانتر عالی ای که به دیدیه دروگبا داد زمینه ساز گل پیروزی چلسی شد.
● بهترین گل
▪ متیو والبوئنا
شکست خانگی لیورپول مقابل مارسی با پاس محمد سیسوکو و شوت از فاصله ۲۰ یاردی والبوئنا شکل گرفت.
● بهترین تیم : ( با سیستم ۳-۴-۳)
▪ مک گرگور ( گلاسکو رنجرز)، مک مانوس ( سلتیک)، توره ( آرسنال)، فرناندینیو ( شاختار)، تری ( چلسی)، ده روسی ( رم)، کول ( چلسی)، رونی (منچستریونایتد)، ابراهیموویچ ( اینتر)، کانوته ( سویا)، آلکس ( فنرباغچه)
● جلوه زیبا
شالکه توانست در ۱۰ دقیقه اول شروع بازی مقابل روزنبرگ خود را در زمین پیدا کرده و بر بازی تسلط پیدا کند. در طول بازی هایکو وسترمان بازیکن روزنبرگ با یک ضربه سر دروازه نویر را تهدید کرد اما این دروازه بان با یک عکس العمل تماشایی مانع شکل گیری گلی عجیب شد.
● بهترین پاس
▪ جوکول
کول با یک پاس طلایی پیروزی چلسی را در دقیقه ۷۱ بازی مقابل والنسیا رقم زد. بازیکن سابق وستهام از زمین خودی با یک پاس ۵۰ یاردی توپ را به زیر پای دروگبا انداخت و دروگبا نیز بدون کوچکترین اشتباهی ضربه نهایی گل را زد.
● ناکام دیدارها
▪ ریکاردو کارسما
زننده گل دقایق پایانی پورتو مقابل بشیکتاش، موقعیت گل صد درصد را در دقیقه ۶۱ بازی از دست داد. این بازیساز بعد از آنکه در محوطه ۶ قدم توسط لیساندرو لوپز و لوچیو گونزالز صاحب توپ شد با ناباوری یک فرصت طلایی را از دست داد.
● تمشک طلایی
▪ دیدا
اگرچه نمی توان حرکات طرفدار سلتیک بعد از پیروزی تیمش مقابل میلان را نادیده گرفت اما عکس العمل دیدا نیز که تظاهر به مصدوم شدن کرد نیز عجیب به نظر می رسید. در ابتدا دروازه بان برزیلی سعی کرد به تعقیب آن هوادار بپردازد، با این حال هنگامی که دید نمی تواند این کار را انجام دهد کاملاً تصنعی خود را به زمین انداخت.
● بهترین پیروزی
▪ سلتیک و گلاسکورنجرز
۲ تیم برتر لیگ اسکاتلند رقبای بزرگ خود را شکست دادند. گلاسکو رنجرز در فرانسه با ۳ گل لیون را مغلوب کرد و سلتیک در همپدن پارک، مدافع عنوان قهرمانی اروپا را با نتیجه ۲ بر یک از سر راه برداشت.کدام یک برتر بودند؟ قضاوت واقعاً مشکل است!
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید