سه شنبه, ۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 23 April, 2024
مجله ویستا

جدال خاص بدون آقای خاص


جدال خاص بدون آقای خاص
منچستریونایتد در حالی میزبان چلسی است که نه تنها آبی ها بلکه تمام فوتبال دوستان دنیا در شوک اخراج- استعفای خوزه مورینیو بسر می برند. به هر حال منچستر یونایتد در دومین جدال امسال ۴ تیم اول فصل گذشته، به پنجمین پیروزی پیاپی در تمام مسابقات و چهارمین پیروزی در فصل جاری لیگ برتر انگلستان می اندیشد. آنها امیدوارند برای اولین بار طی سال جاری با اختلاف بیش از یک گل بر حریف خود غلبه کنند.
در سوی مقابل، چلسی به دومین پیروزی در ۶ مسابقه اخیر و اولین گل در ۳ بازی گذشته لیگ برتر فکر می کند. اولین پیروزی «آورام گرانت» در سمت مربیگری آبی ها، هزاروپانصدمین برد پایتخت نشینان در تاریخ لیگ خواهد بود. سرآلکس فرگوسن تنها در یکی از ۶ جدال رودررو با مورینیو صاحب یک پیروزی شده بود که این اتفاق در جدال روز ۶ نوامبر ۲۰۰۵ شکل گرفت. تک گل «فلچر» در آن دیدار به ۴۰ بازی بدون باخت قهرمان ۳ دوره لیگ انگلستان خاتمه داد.
● ۱۵ نکته ای که نمی دانید
۱) منچستریونایتد ۴ پیروزی پیاپی یک بر صفر به دست آورده است.
۲) شیاطین سرخ از تاریخ ۳۱ مارس نتوانسته اند طی ۱۳ بازی اخیر در لیگ برتر ۴ برد پیاپی کسب کنند.
۳) فقط ردینگ نسبت به تیم فرگوسن گل های کمتری زده است.
۴) منچستریونایتد میانگین یک گل در هر بازی را رقم زده است. آنها ۴ گل زده اند و ۲ گل خورده اند.
۵) ۹ بازی از آخرین بازی که منچستریونایتد در یک بازی ۲ گل یا بیشتر به ثمر رسانده، می گذرد.
۶) مردان اولدترافورد در یکی از ۱۱ بازی اخیر بیش از یک گل درون دروازه رقیب جای داده اند. آنها در ۱۲ بازی اخیر هرگز با ۲ گل خورده میدان را ترک نکرده اند.
۷) قهرمان فصل گذشته لیگ برتر انگلستان آخرین بار در جدال روز ۲۹آوریل ۲۰۰۶ مقابل چلسی، با بیش از یک گل خورده شکست را پذیرا شد.
۸) گل جیووانی از منچسترسیتی در بازی روز ۱۹ آگوست، آخرین گل خورده در ۳۲۹ دقیقه گذشته و سومین گل خورده آبی ها را در ۹ جدال گذشته رقم زد.
۹) ۳ تساوی، حاصل ۳ بازی اخیر چلسی بوده است.
۱۰) لندنی ها تنها در یکی از ۴ بازی گذشته در لیگ برتر پیروز شده اند.
۱۱) تیم آبراموویچ در ۴ بازی از ۶ رقابت گذشته، گل اول را از رقیبان دریافت کرده است.
۱۲) چلسی در فصل جدید ۷ امتیاز از دست داده است.
۱۳) لمپارد آخرین گل آبی ها را طی ۲۳۹ دقیقه بازی در لیگ جزیره به ثمر رساند.
۱۴) چلسی تحت نظر مورینیو در ۱۲۰ بازی لیگ برتر، تنها ۱۰ بار متحمل شکست شد.
۱۵) شکست در رویارویی اخیر مقابل آستون ویلا نخستین باخت خارج از خانه چلسی در ۱۰ بازی گذشته لیگ برتر محسوب می شود.
● نام ها
اسکولز، ساها، نانی و ویدیچ، گلزنان منچستریونایتد در فصل جاری لیگ برتر هستند. گیگز و رونالدو با گلزنی در سایر عرصه ها، به جمع گلزنان فوق پیوسته اند. ستاره ولزی منچستریونایتد در صورت زدن ۲ گل دیگر، رکورد ۱۰۰ گل زده در لیگ برتر را به نام خود ثبت می کند.رونی برای صدوپنجاهمین بار، لباس منچستریونایتد را می پوشد و ساها نیز دویستمین حضور در فوتبال انگلستان را تجربه خواهد کرد؛ درست مانند جان اوشی که البته فقط با منچستریونایتد همین تعداد بازی را تجربه خواهد کرد.
کریس ایگلز برای پنجاهمین بار در یک بازی، در لیگ برتر حاضر می شود. گری نویل هممی تواند سیصدوپنجاهمین بازی در پیراهن شیاطین سرخ را به ثبت برساند. لمپارد با ۳ گل زده، آقای گل فصل جاری چلسی به حساب می آید. جان اوبی میکل برای پنجاهمین بار فرصت پوشیدن پیراهن آبی های لندن را به دست می آورد.بالاک ۳ روز پس از جشن تولد ۳۱ سالگی خود، وارد تئاتر رؤیاها می شود.
● آمار بازی های رودررو
۲ تیم در دوران امپراتوری مورینیو، ۱۰ بار مقابل هم قرار گرفتند. چلسی ۵ بار پیروز شد و منچستریونایتد ۲ بار با دست پر از زمین بیرون آمد و ۳ بازی دیگر به تساوی انجامید. گل های تیاگو، گودیانسن و جوکول در تاریخ ۱۰ می ،۲۰۰۵ تنها پیروزی چلسی در ۵ بازی اخیر رقبا را در اولدترافورد رقم زد.
به طورکلی منچستریونایتد طی بازی های رودررو در تاریخ لیگ صاحب ۵۴ برد، ۳۶ باخت و ۴۰ تساوی شده و در لیگ برتر ۸ برد، ۹ باخت و ۱۳ تساوی به دست آورده است. این آمار در اولدترافورد شامل ۲۵ برد، ۱۷ باخت و ۲۳ تساوی برای منچستریونایتد می شود. در لیگ برتر هم فوتبال دوستان شاهد ۴ پیروزی منچستریونایتد میزبان، ۴ برد چلسی میهمان و ۷ تساوی بوده اند.
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید