جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

ضعیف ترین بارسلونای فصل


ضعیف ترین بارسلونای فصل
هفته سوم مسابقات فوتبال باشگاه های اسپانیا (لالیگا) با تداوم صدرنشینی رئال مادرید و توقف بارسلونا دنبال شد. سفیدپوشان رئال پس از روی کار آمدن شوستر بیش از هر زمان دیگری بازی تهاجمی را در دستور کار خود قرار می دهند و حاصل این کار چیزی نیست جز بردهایی رویایی و شیرین. در یکی از بازی های این هفته که شنبه شب برگزار شد رئالی ها در حضور بیش از ۸۰ هزار تماشاگر پرشور که برای دیدن بازی این تیم به سانتیاگو برنابئو آمده بودند، تیم تازه وارد آلمریا را با سه گل در هم کوبیدند. در این بازی ابتدا ساویولا که برای نخستین بار در این فصل فرصت حضور در میدان را پیدا کرده بود در دقیقه ۳۶ رئال را از حریفش پیش انداخت.
نیمه نخست با همین تک گل به پایان رسید. در نیمه دوم حملات رئال نتیجه یی نداشت جز افزودن بر بار فشار عصبی که حاصل آن اخراج کروسات در دقیقه ۶۳ بود. آلمریا پس از ده نفره شدن در لاک دفاعی فرو رفت، اما ۵ دقیقه پس از این اخراج پدیده این فصل رئال مادرید یعنی اشنایدر هلندی حساب کار را دو بر صفر کرد. اگرچه آلمریا پس از دریافت این گل توانست در دقیقه ۷۳ یکی از گل ها را جبران کند، اما مردان شوستر در دقیقه ۸۷ توسط هیگواین به گل سوم رسیدند تا ثابت شود این رئال با رئال سال قبل تفاوت های اساسی دارد. شوستر پس از پایان این دیدار در جمع خبرنگاران گفت؛«از بازی تیمم فقط تا حدودی راضی هستم چرا که آنها نباید از تیم ده نفره یی چون آلمریا یک گل می خوردند.
در هر صورت ما سه امتیاز این بازی را از آن خود کردیم و این از هر چیز دیگری مهمتر است.»در بازی دوم شنبه شب، والنسیا توانست در مستایا با حساب دو بر یک از سد وایادولید بگذرد تا با این برد به ساحل آرامش رسیده باشد. مردان کیکه فلورس با گل های مورینتس و سیلوا، تک گل کومه را که در دقیقه ۱۰ به ثمر رسیده بود بی اثر کردند. والنسیا برای زدن گل دوم تا دقیقه ۹۰ صبر کرد و سرانجام سیلوا این مهم را انجام داد.
کیکه فلورس پس از پایان این دیدار، وایادولید را تیمی سختکوش خواند که تا آخرین لحظه دست از تلاش برنداشت. او «داوید ویا» را بهترین بازیکن زمین نامید و تاکید کرد تمام بازیکنان تیمش بازی قابل قبولی ارائه کردند. جالب اینجا است که «ویا» از طرف کارشناسان فوتبال سایت معتبر «گل» نیز به عنوان بازیکن برتر میدان انتخاب شد چرا که در به ثمر رسیدن هر دو گل نقش مهمی داشت.در آخرین بازی شنبه شب دوئل تیم های بیلبائو و ساراگوسا با جشنواره یی از کارت زرد به پایان رسید.داور این دیدار ۸ بار از کارت زردش استفاده کرد تا سهم هر تیم ۴ کارت باشد. در این بازی ابتدا «لاسکورین» بیلبائو را در دقیقه ۱۰ پیش انداخت، اما ۶ دقیقه بعد بیلیتو بازی را به تساوی کشاند تا بازیکنان با خیالی آسوده تا پایان بازی نسبت به زدن ساق پای حریف اهتمام ورزند.
● بارسلونا مثل لیون
بارسلونای این فصل یکی از ضعیف ترین بازی ها را ارائه می کند. آنها گویی به سرنوشت لیون فرانسه دچار شده اند که این روزها در لاشامپیونا حال و روز چندان مساعدی ندارد. در مهمترین بازی یکشنبه شب مردان رایکارد دومین تساوی این فصل را در کارنامه بارسلونا ثبت کردند تا انتقادها از مربی هلندی تیم افزایش یابد. رایکارد ۲۲ ساعت قبل از شروع بازی گفت؛ «ما آماده هستیم و جو ورزشگاه تیم حریف را خوب می شناسیم.
این بازی چندان مشکل نیست و فقط به انگیزه برای پیروزی نیاز دارد. باید بازیکنان ما به توانایی بالای خود ایمان داشته باشند.» او تاکید کرده بود که در غیاب اتوئو و مسی می خواهد روی ستاره جوان تیمش بیشتر حساب کند، اما دوس سانتوس هم نتوانست این خواسته را محقق کند. بارسا در شرایطی به میدان رفت که روزنامه های اسپانیایی، آماده نبودن آنری را در خط حمله عامل اصلی ناکامی بارسا می دانستند.
در این بازی حملات گسترده بارسلونا به دلیل بی توجهی در زدن ضربات آخر از سوی مهاجمان این تیم بی ثمر ماند تا بارسا از سه بازی فقط ۵ امتیاز کسب کرده باشد. رایکارد پس از پایان این دیدار از بازی بازیکنانش ابراز رضایت کرد و ناکام ماندن آنها را در گلزنی نتیجه دفاع لایه به لایه تیم حریف خواند.هر چند بارسلونا در گلزنی به توفیقی دست نیافت اما این تیم سویا بود که با یک بازی روان و منطقی در ورزشگاه خود با حساب چهار بر یک از سد رکرتیو اوئلوا گذشت. در این بازی کرژاکوف (۷۵ و ۱۲) و کانوته (۵۴ و ۳۴) برای سویا گلزنی کردند.
ضمن آنکه کرژاکوف می توانست در دقیقه ۶۹ خود را در این بازی سه گله کند، اما پنالتی اش را به هدر داد. در این بازی نسبتاً پربرخورد آیتور تنها گل رکرتیو را به ثمر رساند و یوما نیز از همین تیم در دقیقه ۸۶ از زمین بازی اخراج شد.
«خوانده راموس» سرمربی سویا پس از پایان این دیدار بازیکنانش را مردانی خواند که برای قهرمانی در لالیگا و اروپا لحظه شماری می کنند.رسینگ سانتاندر در دیگر بازی شب گذشته با تک گل پدرو مونیتس مهاجم سال های نه چندان دور رئال برابر لوانته به پیروزی رسید. مورسیا و اتلتیکو مادرید به تساوی یک- یک رضایت دادند. گایاردو برای مورسیا و آگوئرو برای اتلتیکو گلزنی کردند. مایورکا در زمین خود مقابل ویارئال تن به شکست یک بر صفر داد. تنها گل این دیدار را «ینهات» به ثمر رساند.
تیم دوم شهر بارسلون یعنی اسپانیول با تک گل سوریانو شکست دیگری را در پرونده ختافه ثبت کرد. در این بازی نیز اسپانیول ۷ کارت زرد از داور دریافت کرد و بازیکنان لادروپ نیز یک کارت زرد و یک کارت قرمز. گراندو در دقیقه ۶۱ از زمین بازی اخراج شد تا سریال ناکامی های ختافه کماکان ادامه داشته باشد.دپورتیوو لاکرونیا در ریازور توانست با گل دقیقه ۷ گواردادو رئال بتیس را با شکست مواجه سازد تا فعلاً از بحران دور شود.
منبع : روزنامه اعتماد


همچنین مشاهده کنید