پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

دودوتا چند تا؟


دودوتا چند تا؟
با برگزاری دیدارهای این هفته رقابت های مقدماتی یورو ،۲۰۰۸ برخی تیم ها از صعود ناامید شدند اما برای همه مدعیان، بازی های ۲ ماه آینده همچنان تعیین کننده است. در دایره آمار واحتمالات کدام تیم ها شانس بیشتری دارند؟
● گروه اول
لهستان در خانه پرتغال یک تساوی ارزشمند گرفت وفنلاند با وجود از دست دادن ۲ امتیاز حساس، صدر نشین باقی ماند. پرتغال هم سرنوشت مشابهی داشت. آنهادر آخرین دقایق بازی خانگی چهارشنبه شب مقابل صربستان، گل تساوی را دریافت کردند رقابت در این گروه ۸ تیمی جذاب است. لهستان و پرتغال ۴ بازی دیگر در پیش دارند. لهستان روز ۱۳ اکتبر میزبان قزاقستان خواهد بود، پرتغال در خانه تیم انتهای جدولی جمهوری آذربایجان بازی می کند در ۲ دیدار دیگر فنلاند با بلژیک (تیم پنجم جدول) و صربستان با ارمنستان به مصاف هم می روند.
● گروه دوم
پیروزی یک برصفر اسکاتلند در پاریس«ارتش تارتان» را با یک امتیاز برتری نسبت به ایتالیا( که ۲ بر یک اوکراین را مغلوب کرد) در صدر جدول جای داد. خروس های آبی در این گروه تا کنون تنها ۲ بار مغلوب اسکاتلند شده اند وبه نظر می آید کار سختی برای صعود در پیش داشته باشند. اوکراین هم یک بازی و ۶ امتیاز کمتر از تیم صدر جدول دارد. آنها روز ۱۳ اکتبر رویاروی صدرنشین گروه قرار می گیرند . ایتالیا مقابل گرجستان صف آرایی می کند و فرانسه با جزایر فارو روبه رو می شود. در ادامه طی تنها بازی باقی مانده بین مدعیان گروه، ایتالیا و اسکاتلند روز ۱۷ نوامبر مقابل هم می ایستند.
● گروه سوم
یونان، مدافع عنوان قهرمانی، مقابل نروژ به تساوی ۲ بر ۲ رضایت داد تا با یک امتیاز اختلاف و یک بازی کمتر به صدر نشینی خود ادامه دهد. ترکیه پس از پیروزی ۳ بر صفر مقابل مجارستان ۱۷ امتیازی شد و در رتبه دوم جای نروژ را گرفت؛ در حالی که ۲ بازی دشوار با مدعیان صعود در پیش دارد.
شکست حیرت انگیز بوسنی مقابل مولداوی باعث شد این تیم با ۴ امتیاز اختلاف نسبت به صدرنشین، امیدهای خود را در بازی های آتی جست وجو کند . ترکیه روز ۱۳ اکتبر مقابل مولداوی صف آرایی می کند، یونان با بوسنی روبرو می شود و ۴ روز بعد موعد نبرد یونان مقابل ترکیه و نروژ مقابل بوسنی فرا می رسد .
● گروه چهارم
پیروزی یک برصفر جمهوری چک مقابل ایرلند جنوبی صدرنشینی آلمان را به خطر انداخت . ژرمن ها بیش از سایر تیم های این گروه به میدان می روند و ۲ امتیاز از جمهوری چک و ۶ امتیاز از ایرلند جنوبی پیش هستند. تساوی در رقابت بعدی حکم صعود قهرمان یورو ۹۶ را امضا می کند؛ همانطور که جمهوری چک در صورت پیروزی در بازی خارج از خانه، بار سفر به اتریش و سوئیس را خواهد بست . اگر این اتفاقات رخ دهد، ۲ مدعی ۴ روز بعد با خیالی آسوده مقابل هم به هنرنمایی می پردازند.
● گروه پنجم
کرواسی در بالای جدول شکست ناپذیرباقی ماند . تسلیم کردن تیم های نه چندان مطرحی مانند استونی و آندورا این تیم را با اختلاف ۳ امتیاز نسبت به انگلستان در صدر نگه داشت . شیرهای جزیره با ۲ پیروزی ۳ بر صفر مقابل اسرائیل و روسیه در رتبه دوم قرار گرفتند .مردان مک کلارن روز ۱۳ اکتبر به مصاف استونی می روند و شاید جدال ۴ روز بعد مقابل کرواسی تکلیف این گروه را مشخص کند. البته انگلستان اگر در مسکو نبازد با پیروزی در بازی خانگی مقابل اسرائیل مجوز صعود را دریافت خواهد کرد .
● گروه ششم
اسپانیا از عدم حضور سوئد در بازی های چهارشنبه استفاده کرد و با پیروزی ۲ برصفر مقابل بوستونی خود را به مردان اسکاندیناوی رساند . اکنون هر ۲ تیم صدر جدول ۱۹ امتیازی هستند؛ هر چند اسپانیا یک بازی بیشتر انجام داده است . گل به خودی بازیکنان ایرلند شمالی در بازی مقابل لتونی وایسلند باعث شد مستعمره انگلستان در فاصله ۳ امتیازی تیم های صدر نشین جای بگیرد . دانمارک و اسپانیا یکی از ۴ بازی باقی مانده خود را مقابل هم برگزار می کنند ودر دیگر بازی مهم روز ۱۳ اکتبر، سوئد به مصاف لیختن اشتاین می رود .
● گروه هفتم
گل دیر هنگام نیستلروی برتری یک بر صفر هلند را مقابل آلبانی ضعیف رقم زد تا لاله های نارنجی نیز مانند رومانی ۲۰ امتیازی شوند . نبرد ۲ تیم بالای جدول در روز ۱۳ اکتبر جذابیت خاص خواهد داشت . از سوی دیگر بلغارستان که ۳ برصفر لوکزامبورگ را مغلوب کرد و یک بازی بیشتر و ۳ امتیاز کمتر از ۲ تیم صدر جدول دارد، در دور بعدی رقابت ها به میدان نخواهد رفت.
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید