جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

نقشه های گروه ۵ در هفته پنجم


نقشه های گروه ۵ در هفته پنجم
اگرچه سپاهان با پیروزی ۲ بر صفر در زمین مقاومت سپاسی دست کم تا روز یکشنبه که بازی پرسپولیس و راه آهن برگزار می شود صدرنشین لیگ برتر فوتبال خواهد بود اما تیم لوکا در بالای جدول احساس آرامش ندارد.
تعقیب کننده های زیادی هستند که می خواهند خود را به یک قدمی صدر جدول برسانند. ملوان، صباباتری و حتی استقلال، برق و پاس همدان در این باره نقشه ها در سر دارند. از یاد نبریم که پرسپولیس در آخرین مسابقه هفته پنجم این شانس را دارد با شکست راه آهن بار دیگر به تنهایی صدرنشین شود. البته قرمزها فرداشب با آرامش کافی سایر بازی ها را نگاه می کنند تا ۴۸ ساعت بعد با استراتژی خاص خود پای به میدان بگذارند.
فرداشب در حساس ترین بازی استقلال و سایپا رودرروی هم می ایستند. این دیدار از جهاتی جذابیت های زیادی پیدا کرده است. فصل گذشته در ۲ مقطع سایپا تیم استقلال را شکست داد و قهرمانی را از این تیم گرفت. آبی ها علاوه بر انتقام باخت های سال قبل در پی نزدیک شدن به صدر جدول هستند و همین حساسیت کار را برای شاگردان حجازی دوچندان می کند. این در حالی است که سایپا هم برای رسیدن به ثبات تلاش می کند و نمی خواهد بار دیگر به حریفان امتیاز بدهد. علی دایی پیش از این دیدار گفته است که مدیون حجازی، مربی سابق اش است اما وی را شکست خواهد داد. استقلال در این بازی امیرحسین صادقی را به دلیل محرومیت و بیاتی نیا، یوسفی و احتمالاً منصوریان را به سبب مصدومیتی که دارند به همراه نخواهد داشت اما وحید طالبلو پس از پایان محرومیت یک جلسه ای اش با پرداخت جریمه نقدی می تواند به درون دروازه استقلال بازگردد. این مسابقه از ساعت ۲۰ شروع می شود.
● مشکل گلزنی
از دیگر بازی های مهمی که همزمان در سایر شهرها برگزار می شود باید به تقابل صباباتری ۸ امتیازی و پاس ۷ امتیازی در ورزشگاه قدس همدان اشاره کرد. صباباتری در این دیدار غلامرضا رضایی را در اختیار ندارد تا مشکلات گلزنی این تیم دوچندان شود. مرتضی کاشی دفاع این تیم نیز محروم است. شاگردان ضیایی در ۴ مسابقه قبل تنها ۳ گل زده اند. از طرفی دیگر تیم همدانی به دنبال اخراج بختیاری زاده و طالب نسب و نیز اختلاف نظرهای بگوویچ و پورحیدری گرفتار مسائل حاشیه ای است. با این حال پاسی ها قصد دارند با حمایت های طرفدارانشان همه امتیازات این بازی خانگی را به دست آورند. تیم برنده این مصاف شرایط خوبی برای روزهای آینده پیدا می کند.
در ورزشگاه ثامن مشهد تیم ابومسلم به جنگ صنعت نفت آبادان می رود. ابومسلم سال گذشته در بازی های حذفی به تیم آبادانی باخت ولی حالا تنها یک راه پیش روی خود می بیند: شکست صنعت نفت. امتیاز نگرفتن در این بازی وضعیت خداداد و تیمش را بحرانی می کند. در عین حال نفتی ها که هفته قبل باخت ناباورانه خانگی به ملوان را متحمل شدند با اتکا به یاران خارجی خود در پی کسب امتیاز هستند.
شاید فردا شب طلسم گلزنی های اولروم، بهترین گلزن فصل قبل شکسته شود. پیکان و پگاه برای سر و سامان دادن به وضعیت خود در پیکانشهر با یکدیگر پیکار می کنند. مجید جهانپور سرمربی تیم پگاه چند روز پیش گفت در نخستین فرصت به تیمش سر و سامان می دهد. این هم نخستین فرصت! اما پیکان که تنها ۴ امتیاز از هفته های قبل اندوخته است دیگر نمی خواهد روند ناکامی هایش تداوم یابد. مشخص نیست دارابینیان در این بازی از «تاریبو وست» نیجریه ای در خط دفاعی استفاده خواهد کرد یا همچنان به انتظار آماده شدن او می نشیند. بازی در زمین خودی انگیزه های پیکان را برای شکست حریف بیشتر می کند.
● جوان و تاکتیک پذیر
ملوان انزلی و مس کرمان، ۲ تیم موفق روز چهارم در انزلی می توانند هیجان زیادی به تماشاگران حاضر در ورزشگاه بدهند.
۲ تیم بازیکنان جوان و تاکتیک پذیر خوبی دارند که پرتلاشند. در این میان مس کرمان حق استفاده از علی مولایی یار تکنیکی خود را ندارد. او ۳ اخطاره است. اگر ملوان این بازی را ببرد می تواند به ماندن در رده سوم جدول امیدوار شود.
جدال استقلال اهواز و شیرین فراز کرمانشاه هم برای هر ۲ گروه حساس شده است. نایب قهرمان فصل گذشته با جوانگرایی تا اینجای کار نتیجه نگرفته است و طرح های فیروز کریمی هم به بار ننشسته است. اهوازی ها درصددند از کم تجربگی اکثر بازیکنان شیرین فراز بهره لازم را ببرند. کرمانشاهی ها اگر به مانند دیدار هفته گذشته مقابل استقلال تهران ظاهر شوند هیچ بعید نیست یک باخت دیگر را متحمل شوند.
در ورزشگاه فولادشهر اصفهان فرداشب تیم ذوب آهن از برق شیراز پذیرایی می کند. ذوب آهن هرچند حمید پروانه، که هفته گذشته مقابل سایپا اخراج شد را نمی تواند در ترکیب خود قرار دهد ولی نشان داده است هماهنگ تر و پخته تر از روزهای اول کار می کند. از سویی شاگردان یاوری هم تا پایان روز چهارم خوب ظاهر شده اند. شیرازی ها با پیروزی بر ذوب آهن در نیمه بالایی جدول باقی خواهند ماند البته اگر انگیزه بالای میزبان و جوان هایش آنها را متوقف نکند.
علی رضایی
منبع : روزنامه ایران


همچنین مشاهده کنید