شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا
نخوردن میوه زیان دیگر آگهی های تلویزیونی برای کودکان
براساس مطالعاتی كودكان هر چه بیشتر تلویزیون تماشا كنند ، كمتر میوه و سبزی می خورند و این امر شاید به علت تاثیر آگهی های مربوط به تنقلات غیرضروری است كه از تلویزیون پخش می شود.
كودكان مورد مطالعه هر چه بیشتر تلویزیون تماشا می كردند كمتر میوه می خوردند.
تاكنون خوردن بیشتر تنقلات بی فایده ، كمتر ورزش كردن و چاقی به تماشای تلویزیون ربط داده شده بود اما این نخستین مطالعه درباره تاثیر تلویزیون بر مصرف سبزی ها و میوه ها به وسیله كودكان است.
در ابتدای این بررسی در سال ۱۹۹۵ ، كودكان كه میانگین سنی آنان ۱۲ سال بود ، در روز بیش از ۴ بار میوه می خوردند كه كمتر از ۵ مورد توصیه شده از طرف دولت بود.
چاقی روزافزون كودكان در امریكا و انگلیس و سایر كشورهای صنعتی ، علت پیدایی بیماری های قلبی و عروقی در نوجوانان – و مجموعه ای از بیماری های مراحل بعدی زندگی – معرفی شده است.
كودكان امریكایی وقت خود را بیشتر از هر فعالیت دیگری – غیر از خواب – صرف تماشای تلویزیون می كنند و هر هفته به طور متوسط ۲۲ ساعت پای تلویزیون می نشینند.
آنان هر سال ۲۰ هزار مورد – یا ۱۵۰ تا ۲۰۰ ساعت – آگهی تلویزیونی تماشا می كنند.
«رنی بوینتون جارت» از دانشكده بهداشت عمومی هاروارد نویسنده و تهیه كننده این بررسی ، گفت: بیشتر آگهی های غذایی كه در طول برنامه های كودكان پخش می شوند ، با عادات تغذیه سالم تضاد دارند و هدف كمتر تبلیغاتی ، بازاریابی برای میوه و سبزی ها است.
كودكان مورد مطالعه هر چه بیشتر تلویزیون تماشا می كردند كمتر میوه می خوردند.
تاكنون خوردن بیشتر تنقلات بی فایده ، كمتر ورزش كردن و چاقی به تماشای تلویزیون ربط داده شده بود اما این نخستین مطالعه درباره تاثیر تلویزیون بر مصرف سبزی ها و میوه ها به وسیله كودكان است.
در ابتدای این بررسی در سال ۱۹۹۵ ، كودكان كه میانگین سنی آنان ۱۲ سال بود ، در روز بیش از ۴ بار میوه می خوردند كه كمتر از ۵ مورد توصیه شده از طرف دولت بود.
چاقی روزافزون كودكان در امریكا و انگلیس و سایر كشورهای صنعتی ، علت پیدایی بیماری های قلبی و عروقی در نوجوانان – و مجموعه ای از بیماری های مراحل بعدی زندگی – معرفی شده است.
كودكان امریكایی وقت خود را بیشتر از هر فعالیت دیگری – غیر از خواب – صرف تماشای تلویزیون می كنند و هر هفته به طور متوسط ۲۲ ساعت پای تلویزیون می نشینند.
آنان هر سال ۲۰ هزار مورد – یا ۱۵۰ تا ۲۰۰ ساعت – آگهی تلویزیونی تماشا می كنند.
«رنی بوینتون جارت» از دانشكده بهداشت عمومی هاروارد نویسنده و تهیه كننده این بررسی ، گفت: بیشتر آگهی های غذایی كه در طول برنامه های كودكان پخش می شوند ، با عادات تغذیه سالم تضاد دارند و هدف كمتر تبلیغاتی ، بازاریابی برای میوه و سبزی ها است.
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
اسرائیل ایران اصفهان ایران و اسرائیل انفجار استان اصفهان حمله ایران به اسرائیل گشت ارشاد حجاب ارتش جمهوری اسلامی ایران دولت وعده صادق
فراجا فضای مجازی سیل تهران زلزله هواشناسی قتل قوه قضاییه سازمان هواشناسی سیلاب شهرداری تهران دبی
قیمت خودرو قیمت طلا ایران خودرو فرودگاه بانک مرکزی بازار خودرو خودرو قیمت دلار تورم حقوق بازنشستگان قیمت سکه دلار
تلویزیون سینمای ایران احسان علیخانی کتاب تئاتر موسیقی دفاع مقدس
سرطان اینترنت
رژیم صهیونیستی فلسطین غزه آمریکا سازمان ملل جنگ غزه روسیه امیرعبداللهیان شورای امنیت عملیات وعده صادق چین حماس
فوتبال پرسپولیس شمس آذر قزوین علی دایی لیگ برتر باشگاه استقلال لیگ قهرمانان اروپا صنعت نفت آبادان رئال مادرید بارسلونا بازی لیگ برتر فوتبال ایران
هوش مصنوعی گوگل فناوری سامسونگ تلگرام اپل ناسا وزیر ارتباطات
خواب چاقی پیاده روی گیاهان دارویی