پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

پرستاری برای شکوفائی خود اکنون چشم انتظار قدم های شماست


پرستاری برای شکوفائی خود اکنون چشم انتظار قدم های شماست
بی شک پرستاری را می توان مادر تمام رشته های پزشکی و بهداشت و درمان دانست . بحران ها و تحولات عظیمی که پرستاری کشور در این مدت با آنها دست و پنجه نرم می کند نشان از عزم راسخ گروههای پرستاری برای تخصصی نمودن این رشته است پرستاری برای شکوفائی خود اکنون چشم انتظار قدم های مدیران پرستاری است.
مدیرانی که اگر وضعیت فعلی پرستاری را تجزیه وتحلیل نمایند خواهند دید که پرستاری می رود که از سیستم سنتی و قدیم خود خارج شده و بسوی جایگاه اصلی خود گام خواهد برداشت
همچنین کادر پرستاری و دیگر فعالان پرستاری می توانند با هدفمند کردن فعالیتهای آموزشی ، پژوهشی ، علمی و فرهنگی خود این رشته را هر چه بیشتر در سطح جامعه معرفی و نهادینه نمایند .
هنوز هستند مدیرانی که تمام عمر و جوانی خود را به پای این رشته گذاشتند و اکنون می خواهند شکوفائی این رشته را بدست شاگردان خود نظاره گر باشند .
بی شک وجود تشکلات صنفی و علمی پرستاری وهمچنین تولد سازمان نظام پرستاری در چهار سال گذشته و فعالیت عمده آن در جهت معرفی پرستاری و بازیابی ارزش آن و تلاش در جهت دفاع از حقوق پرستار و پرستاری و نظم بخشیدن به فعالیت های پرستاری بر هیچکس پوشیده نیست اما اکنون بیش از همه نیاز به وجود یک ارتباط ارگانیک و سازمانی در بین تشکلات برای رسیدن به اهداف واحد و جلوگیری از دوباره کاری ها ضروری است .
و در حوزه بالینی پرستاری نیز شاهد زنجیره ای از پرستاری هستیم چه آنانکه به عنوان عضو هیات علمی و مربیان پرستاری در دانشکده های پرستاری آخرین علوم و فناوری های این رشته را به دانشجویان پرستاری می آموزند.
چه آنانکه در دفاتر پرستاری بیمارستانها به عنوان مدیریت پرستاری برنامه ریزی مدونی را جهت بالابردن سطح مراقبت های پرستاری وکیفیت آن بکار می برند .
و چه آنانکه به عنوان مدیریت های پرستاری دانشگاههای علوم پزشکی در سطح کلان به پرستاری نگاه کرده و در صدد رفع کاستی ها و بالابردن سیستم پرستاری استان هستند و با فراهم کردن امکانات و نیروی انسانی لازم به سلامت جامعه کمک های شایانی می نمایند .
و در اول و آخر این زنجیره خود پرستاران بالینی هستند که نقش محوری و کلیدی خود را در پرستاری از بیماران و نیازمندان به بهترین شکل ایفا می نمایند و فعالیت کل زنجیره بالا به فعالیت و عملکرد این گروه از پرستاران بستگی دارد که با ارائه یک پرستاری نوین و هدفمند و بکاربردن آخرین تکنیک های پرستاری سعی در بالا بردن سیستم سلامت جامعه دارند
از آنجا که ارائه هر گونه حرکت مثبت و برنامه های کاربدی و تحول های موفق در این رشته بستگی به عملکرد اعضای این زنجیره دارد لذا مدیرانی که از خود هیچگونه حرکت و فعالیتی انجام نداده اند باید این شجاعت را داشته باشند که جا را به دیگری داده واز این طریق به اعتلای پرستاری کمک کنند.
بیائیم دست در دست همدیگر پرستاری را به شکوفائی برسانیم .
احمد عامری
منبع : آسمان پارس


همچنین مشاهده کنید