پنجشنبه, ۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 28 March, 2024
مجله ویستا


نجوا Whisper


نجوا    Whisper
▪ کارگردان: استوارت هندلر.
▪ فیلمنامه: کریستوفر بورلی.
▪ موسیقی: جف رونا.
▪ مدیر فیلمبرداری: دین کاندی.
▪ تدوین: آرمن میناسیان.
▪ طراح صحنه: مایکل جوی.
▪ بازیگران: جاش هالووی[مکس ترومونت]، بلیک وودراف[دیوید سندبورن]، جوئل اجرتون[وینس دلایو]، سارا واین کالیس[روکسان]، دیوله هیل[کارآگاه میلز]، اریکا شای گیر[جنی]، تارا ویلسون[کلوئه].
▪ ٦٥ دقیقه. محصول ٢٠٠٧ آمریکا. نام دیگر: Hellion.
▪ ژانر: جنایی، درام، ترسناک، مهیج.
مکس ترومونت در آرزوی تشکیل یک زندگی دلخواه با محبوب خود روکسان است. اما مکس که مدتی زندانی بود، می داند که هرگز نخواهد توانست از راه های قانونی پول لازم را برای این کار فراهم کند. از این رو نقشه ای طرح می کند تا -دیوید-تنها فرزند یکی از زنان ثروتمند و انگلیسی تبار منطقه را دزدیده و از وی باج خواهی کند. قرار است روکسان نیز در این کار به و کمک کند. اما نقشه ای که ابتدا ساده و خالی از خطر به نظر می رسیده، رنگ عوض می کند. چون دیوید بر خلاف آن چه به که نظر می رسد، کودک بی سر و صدایی نیست. او دارای قدرتی شیطانی است که زندگی مکس و روکسان را تبدیل به جهنم خواهد کرد....
● چرا باید دید؟
در هفته های گذشته به اندازه کافی در ژانر ترسناک/مهیج فیلم اکران شد و ما نیز در حد توان آنها را معرفی کردیم. متاسفانه این ژانر ورطه هولناکی است که هر کسی از آن جان به سلامت در نمی برد. و این بار نیز قرعه به نام استوارت هندلر افتاده است.
استوارت هندلر متولد ١٩٧٨ بعد از ساختن فیلم کوتاه پایان نامه اش به نام ورای سوءظن[١٩٩٧] در سال ٢٠٠١ با نمایش دومین فیلم کوتاهش به نام یک موفق شد تا جایزه ای از جشنواره سندنس به چنگ بیاورد.
اما او نیز مانند بسیاری از استعدادهای کشف شده در ین جشنواره با راه یابی به سیستم فیلمسازی آمریکا دچار عارضه ای شده که نتیجه آن فیلم کم رمقی چون نجوا است. یک محصول متعارف هالیوودی که از تلفیق مایه های آشنا چند فیلم موفق ساخته است. در مورد این یکی باید گفت ترکیب نه چندان موفقی از تم فرزند شیطان[طالع نحس و امثالهم] با سریال Lost [یکی از پدیده های تلویزیون در سال های اخیر است که باید در فرصتی مناسب به آن پرداخته شود] است که اتفاقاً بازیگر نقش اول فیلم نیز در آن حضور داشت.
قصه کلیشه ای فیلم آشناتر می شود زمانی که ربایندگان کودک اسیر حرص و آز و رقابت های آن چنانی می شوند. یک کپی دست دوم از یک نقشه ساده سام رایمی که انسجام آن را هم ندارد. اشتباه مهلک سازندگان فیلم آلیاژ غلطی است که در فیلمنامه به کار گرفته اند. این ترفند آن را دو پاره کرده و دیگر سیاست های کارگردان مانند دوری از ساختار کلیپ گونه رایج را نیز کم اثر می کند.
هندلر می کوشد با دستمایه خود در اولین قدم بلندش به شکلی کلاسیک برخورد کند، اما حاصل کار فیلمی کهنه است تا کلاسیک.... ساختار کلی فیلم نیز فاقد یک دستی لازم است و با نزدیک شدن به نیمه دوم بر سرعت گشوده شدن گره های فیلم افزوده می شود[چیزی که باعث جذب برخی تماشاگران آسان پسند می شود]. نجوا در خوش بینانه ترین حالت یک فیلم تلویزیونی قابل قبول است که می تواند در نبود هیچ گزینه دیگری، برای یک بار دیده شود. به همین خاطر توصیه می کنم عجله ای در دیدن آن نداشته باشید. چون همین روزها از کانال های تلویزیونی سر در خواهد آورد.
منبع : موج نو


همچنین مشاهده کنید