چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

رکوردهای عجیب رئال مادرید در لالیگا


رکوردهای عجیب رئال مادرید در لالیگا
هفتادوهفتمین لیگ فوتبال اسپانیا از شنبه آینده آغاز به کار می کند و رئال مادرید- مدافع عنوان قهرمانی فصل گذشته- نیز به همراه سرمربی جدید کارش را از سر می گیرد. اولین روزی که کهکشانی ها در رقابت های لالیگا حضور یافتند، ۱۰ فوریه سال ۱۹۲۹ بود که در آن موقع تنها ۱۰ تیم در لیگ حاضر بودند و این تیم به کرات ثابت کرد که برترین باشگاه اسپانیاست و موفق شده هر عنوانی را برای خود مهر و موم کند. از آن روز تا به امروز ۵۵ تیم در لیگ دسته یک اسپانیا حضور یافته اند و در این میان رئال مادرید، بارسلونا و اتلتیک بیلبائو تنها سه تیمی هستند که هیچ گاه به دسته دو سقوط نکردند.
● عناوین قوهای سپید
رئال مادرید موفق شده از ۷۶ فصل حضورش در لالیگا در ۳۰ تای آن (۴۰درصد) موفق و سربلند بیرون آید که این آمار ۱۲ تا بیشتر از آمار بارسلونا- حریف دیرینه قوهای سپید- است. اتلتیکو مادرید نیز با ۱۸ عنوان در پله سوم و اتلتیک بیلبائو با ۸ عنوان در مقام چهارم جای دارند و در پایان والنسیا تنها ۶ عنوان را به خود اختصاص داده و در مکان پنجم جا خوش کرده است. از طرفی رئال سوسیه داد نیز به همان دو عنوان بسنده کرده و سویا، رئال بتیس و دپورتیوو نیز تک عنوانی هستند. سپیدپوشان ۱۷ مرتبه نایب قهرمان شده و ۷ بار در مقام سوم قرار گرفته اند.
● امتیازات کهکشانی ها
همچنین این تیم موفق با امتیاز کلی ۳۴۸۷ صدرنشین جدول امتیازات باشگاه ها در اسپانیاست و پس از آن بارسا با اختلافی ۱۲۷ تایی قرار گرفته است. پس از این دو، اتلتیک بیلبائو با ۲۸۱۸ امتیاز در مقام سوم بوده و اختلافی ۶۶۹ امتیازی با صدرنشین جدول دارد. تیم های موفق دیگر به ترتیب والنسیا(۲۷۸۹)، اتلتیکو مادرید (۲۷۴۰)، اسپانیول (۲۳۲۴)، سویا (۲۲۰۱) و رئال سوسیه داد (۲۱۹۸) هستند که آخرین تیم برای فصل آینده در دسته دو توپ می زند. امتیازات محاسبه شده تنها مربوط به حضور تیم ها در لیگ دسته یک است. در گذشته سهم هر پیروزی تنها دو امتیاز بود.
● پیروزی های تیم
رئال مادرید از مجموع ۲۳۸۲ بازی اش در لالیگا در ۱۳۶۳ دیدار موفق و پیروز شده که این رقم اختلافی ۶۳ تایی و ۳۰۸ تایی با پیروزی های بارسا و اتلتیک دارد. مادریدی ها تنها در ۵۱۳ بازی شکست خورده اند که این آمار از شکست های هر باشگاه دیگری در اسپانیا و لیگ دسته یک این کشور کمتر است. در واقع رئالی ها از هر صد دیدار در ۲۱ تای آنها مغلوب شده اند.
● آمار برتر گل های رئال مادرید
سپیدهای سانتیاگو برنابئو طی دوران حضور در لیگ دسته یک ۴۹۱۴ گل راهی دروازه های حریفان کرده اند و این رقم به ترتیب ۵۵ و ۷۹۱ تا بیشتر از گل های بارسا و اتلتیک بیلبائو است. این تیم در بیش از ۶۰ عرصه اروپایی حضور داشته است.
● عناوین پی چی چی (آقای گل لالیگا)
از طرفی این باشگاه بالاترین آمار گلزنان برتر را در لالیگا از آن خود کرده است که اسامی آقایان گل این تیم به شرح زیر است:
▪ ۶ عنوان؛ تلمو سارا
▪ ۵ عنوان؛ آلفردو دی استفانو، کینی و هوگو سانچس
▪ ۴ عنوان؛ فرانتس پوشکاش
▪ ۳ عنوان؛ ایسیلور لانگار و گاراته
▪ ۲ عنوان؛ گوروستیسا، موندو، پاهینیو، آمانچو، کمپس، رونالدو و رائول
▪ یک عنوان؛ بینسو باس، باتا، اولیوارس، اونا مونو، پرودن، ماریانو مارتین، سزار رودریگس، آرسا، بادندس، ریکاردو، خوان سمیناریو، ره، واوا، والدو، فیدل اوریارته ماکو، لوئیس آراگومش، کارلس رکساچ، پورتا، ماریانین، کارلوس، هانسی کرانکل، پولی رینکن، داسیلوا، خوانیتو، بالتاسار، بوتراگوئه نو، مانولو، به به تو، روماریو، ایوان زامورانو، پیزی، کریستین ویری، سالوا، دیه گو تریستان، روی ماکای، دیه گو فورلان، ساموئل اتوئو و رودفن نیستلروی . در زمینه بازیکنانی که بیشترین آمار قهرمانی ها و پیروزی ها را تجربه کرده اند باز هم رئال مادرید صدرنشین است.
منبع : روزنامه اعتماد


همچنین مشاهده کنید