پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

نفوذ رسانه ای صهیونیزم


نفوذ رسانه ای صهیونیزم
در دنیای امروز استکبار جهانی و در راس آن اسرائیل و امریکا که خود در دست رهبران سیاسی صهیونیزم است با نفوذ در کشورها و در دست گرفتن افکار رهبران آنها سعی در کنترل کشورها و دولت ها بصورت مستقیم و غیر مستقیم دارند که این سلطه گری بدلیل دیدگاه رهبران مذهبی و سیاسی قوم یهود در سالهای اخیر ایجاد شده است.
رهبران این قوم همواره بدنبال نفوذ و ایجاد سلطه اقتصادی و سیاسی و فرهنگی در جهان بوده ... البته این دیدگاه بخصوص در حوزه های اقتصادی در طول تاریخ این قوم از ابتدا مورد توجه رهبران این قوم بوده است . که همین امر نیز باعث گردیده این قوم از ابتدا دارای سرزمین واحد نباشد و در واقع بدلیل مهاجرت های متعدد مردم این قوم برای بدست آوردن فرصت های اقتصادی و تجاری پر سود اکنون پس از بدست آوردن منابع مالی سنگین مردم این قوم به فکر ایجاد سرزمین واحد افتاده که متاسفانه این امر منجربه اشغال سرزمین فلسطین گردیده است.
یکی از بارزترین چهره های یهودی که از این سیاست پیروی میکند خانواده روچیلد میباشد. این خانواده به پنج شاخه آلمانی– اطریشی– انگلیسی– ایتالیایی و فرانسوی تقسیم و یک شبکه مالی بسیار عظیم را تشکیل می دهند. البته بیشتر سلطه این شبکه در جهان باعث گردیده که تمامی کشورهای اروپایی و امریکایی مجبور به حمایت از افکار این گروه باشند. چون اکثر سرمایه گذاری های عظیم در این کشورها توسط این شبکه و دیگر شبکه های زیر مجموعه این تفکر انجام و اداره میشوند.
این شبکه پر قدرت مالی حتی در زمان ناصر الدین شاه قاجار نیز به ایران وارد شد و در سفری که ناصر الدین شاه به اروپا داشت، یهودیان ایران از این شبکه درخواست ملاقات با ناصرالدین شاه را مطرح کرده و این ملاقات به تأسیس موسسه آلیانس در ایران منتهی شد. موسسه آلیانس سازمانی اسرائیلی بود که در دهه ۱۸۶۰ میلادی در پاریس تشکیل شد و در تمام دنیا با سرمایه خانواده روچیلدها و دیگر سرمایه داران یهود اداره می شد و هدف اصلی آن تأسیس مدارس یهودی و بطور کلی نجات یهود و بازسازی دوباره این قوم در دنیا بود و به واقع همین موسسه بود که نسل جدیدی از یهودیان را پرورش داد.
● نفوذ صهیونیزم در رسانه ها و مطبوعات دنیا:
در دنیای امروز با وجود ابزار های رسانه ای مختلف حجم بسیار بالایی از اطلاعات و اخبار و گزارشات مبادله میشود که این مبادله اطلاعات نقش بسزایی در اداره امور ایفا می نماید. در میان رسانه ها هر یک بدنبال جذب مخاطب از شیوه های نوینی سعی در ایجاد اعتماد و دادن اطلاعات جدید به مخاطبان خود دارند. از این رو صهیونیزم جهانی با تشکیل غول های رسانه عظیم و مطبوعات پر تیراژ با سیاست های کاملا هماهنگ اما غیر مستقیم سعی در قبضه کردن افکار و عقاید ملت ها دارند.
بطور مثال ۳ شبکه (ABC) ،(CBS) و (NBC) در حکم شبکه های مادر بوده و تقریباً تمامی شبکه های دیگر امریکا که نزدیک به ۱۱۰۰ شبکه می باشند، اخبار و گزارشات خود را از این ۳ شبکه دریافت و به مخاطبان خود ارائه می نمایند. این در حالیست که شبکه (ABC) همکاری مداومی با موساد (سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی) دارد و همواره در حال پخش تصاویری برای نشان دادن مظلومیت قوم یهود می باشد و شبکه (NBC) نیز توسط فورد سیلورمان که یک یهودی است، اداره می شود و جالب توجه این است که اکثر شبکه های تلویزیونی عربی نیز از تحلیل ها و اخبار این شبکه ها استفاده می نمایند که نمونه آن ماهواره "عرب ست" است که روزانه برنامه های زیادی را به مردم کشورهای عربی تزریق می نماید.
البته این امر در حوزه مطبوعات نیز صادق بود و روزنامه های معروفی چون روزنامه تایمز و دیلی اکسپرس و بیش از ۲۰ روزنامه دیگر تنها در کشور انگلستان و کلاً اروپا به تزریق افکار صهیونیزم می پردازند.
در همین راستا نفوذ صهیونیزم در عرصه سینما نیز قابل توجه است. سینما به عنوان "هنر هفتم"، نقش بسزایی در تبلیغ و ترویج افکار و عقاید بطور مستقیم و غیر مستقیم دارد.
در همین راستا صهیونیزم در حال حاضر بزرگترین کمپانی فیلم سازی جهان یعنی هالیوود را در اختیار دارد که با استفاده از برترین بازیگران و کارگردانان جهان در حال ساخت فیلم های مورد نظرشان می باشند.
هالیوود در دهه ۱۹۲۰ میلادی در حومه شهر لس آنجلس توسط برادران وارنر که از یهودیان اروپای شرقی بودند تأسیس شد. البته به غیر از هالیوود کمپانی های دیگری چون: "یونایتد آرتیس"، "والت دیسنی" و "فالکون" تاسیس شد که همگی تحت سیطره صهیونیزم می باشند.
از جمله اهداف نفوذ صهیونیزم در عرصه سینما:
۱ ) بسط ارزش های مادی که امروزه در غرب نیز متبلور شده است.
۲) ایجاد الگوهای جدید برای جهان طبق منش صهیونیزم
۳ ) بی تمودن و تروریست جلوه های دشمنانشان از جمله مسلمانان
۴ ) جلوگیری از فشارهای توسعه طلبانه و القا سیاست های دروغین به مردم جهان
۵ ) جهانی کردن اسطوره ها و خرافات دروغ صهیونیزم از جمله هولوکاست
محمد علی پناهی نژاد
منبع : رجا نیوز


همچنین مشاهده کنید