پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

چشم هایت را بازکن و «هورا» بکش!


چشم هایت را بازکن و «هورا» بکش!
شمارش معكوس برای شروع مسابقات لیگ برتر هفتم آغاز شده است و دقیقاً ۱۰ روز دیگر فصل جدید این مسابقات با رویارویی۲ تیم پیكان وبرق شیراز شروع می شود .
پیش بینی اكثر كارشناسان فوتبال براین مبنا استوار است كه لیگ هفتم لیگ جذابی از كار درخواهد آمد به نحوی كه رقابت تیم ها در قالب این لیگ حتی فشرده تر وحساس تر از لیگ ششم ( فصل قبل) خواهد بود .
آن طور كه از ظواهر امر پیداست ۳ تیم استقلال، پرسپولیس و صبا باتری كه در فصل نقل وانتقالات هم بسیار موفق و فعال ظاهر شده اند تیم های حاضر در كورس قهرمانی خواهند بود اگر چه سایر تیم ها هم در حد توان خود تدارك دیده شده اند . صبا باتری اولین تیم لیگ برتری بود كه فعالیتش در فصل نقل وانتقالات را آغاز كرد وخیلی سریع وبی حاشیه هم به نتیجه رسید تا در ادامه فرصت بیشتری برای آماده سازی داشته باشد . محمد نوری مهره كلیدی سپاهان شكار بزرگ صبایی ها بود كه این فصل با پیراهن این تیم به میدان خواهد رفت .
در این بین استقلال و پرسپولیس مثل همیشه با حاشیه های خاص خود بازیكنان مختلفی جذب كردند ونفراتی را هم از دست دادند . هر ۲ تیم خریدهای عمده ای داشتند كه تركیبی بوده از ستاره های لیگ وجوانان خوش آتیه. خریدهای استقلال در خط حمله عمده بوده است . محسن بیاتی نیا، آرش برهانی در كنار شفیعی وفرهاد مجیدی كه در یك قدمی استقلال قرار دارند هر ۴ نفر بازیكنانی هستند كه به تازگی جذب شده اند .
این در حالی است كه همه آنها نمی توانند به صورت ثابت بازی كنند . در هر صورت توان هجومی استقلال دركنار تركیب مدافعان جوان اما با تجربه این تیم وحمایت هافبك هایی مثل منصوریان ، روانخواه ، پولادی و سان جان مقدونیه ای ( اگر ثبت كند ) قطعاً می تواند حریفان استقلال را به زحمت بیندازد . در كنار استقلال، پرسپولیسی ها هم با جذب ستاره هایی مثل نصرتی ، حیدری ، آقایی و چند نفر دیگر تیم خوبی بسته اند كه قطعاً برخلاف فصل های قبل ، امسال به كورس قهرمانی باز خواهند گشت! با این حساب از هم اكنون می توان نوید تماشای یك دربی مهیج وسطح بالا از لحاظ فنی را داد .
سایپای علی دایی، این فصل عیار واقعی آقای گل جهان را مشخص خواهد كرد .دایی امسال خودش تیم را بسته و از همین ابتدای كار همه مسئولیت های را برعهده دارد . باید دید آیا این تیم می تواند عنوان قهرمانیش را تكرار كند یا نه . البته سایپا در مقابل نفرات زیادی كه از دست داده در جذب بازیكن چندان موفق نبوده است و احتمالاً با مشكل مواجه خواهد شد .نایب قهرمان فصل قبل هم امسال ضعیف تر به نظر می رسد .
استقلال اهوازی ها با حفظ تمام مشكلات فصل گذشته چند بازیكن كلیدیشان را از دست داده اند هر چند هنوز فیروز كریمی را حفظ كرده اند كه قطعاً قوت قلبی برای تیم محسوب می شود . سپاهان بازیكن كلیدی وتاثیرگذاری مثل نوری را از دست داده است وباید دید آیا نویدكیای مصدوم می تواند جای او را پر كند یانه . آنها درحالی كه ابوالهیل و چند بازیكن با قابلیت حضور در پست هافبك دفاعی را داشتند حسین كاظمی استقلال راهم خریده اند كه باید منتظر ماند و دید در نهایت بوناچیچ چگونه از نفراتش استفاده می كند .
سپاهانی ها با توجه به حضورشان در رقابت های لیگ قهرمانان بیشتر توان خود را معطوف این مسابقات خواهند كرد هر چند با تكرار عنوان قهرمانی در جام حذفی نشان دادند رقابت های داخلی راهم جدی می گیرند . در مجموع پیش بینی می شود این تیم از لحاظ كیفیت بازی تغییر چندانی نكند . دیگر تیم اصفهانی یعنی ذوب آهن نگران كننده ظاهر شده است و بعید به نظر می رسد بتواند ناكامی فصل گذشته را جبران كند .
میثاقیان با راه آهن آزمون سختی را پیش رو دارد . او امسال تیم را خودش بسته وباید بتواند ثابت كند كه در تیم هایی غیر از ابومسلم هم می تواند موفق ظاهر شود . تیم های دیگر هم هر یك با نقاط ضعف و قوتی كه دارند به عنوان جزیی از لیگ برتر قطعاً در جذابیت بیشتر آن نقش خواهند داشت. نكته ای كه در پایان باید به عنوان جمع بندی بدان اشاره كرد این كه رقابت ۱۸ تیم درطول فصل قطعاً فراز و فرودهای بسیاری برای كلیت فوتبال ما رقم خواهد زد همان طور كه قبلاً هم همین گونه بوده است اما آنچه دراین بین مهم است توجه به كیفیت فوتبالی است كه تیم ها ارائه می دهند .
بعد از پشت سر گذاشتن ناكامی تیم ملی در جام ملت های چهاردهم تنها چیزی كه می تواند اهالی فوتبال را راضی كند داشتن لیگی منظم، با كیفیت ومهیج است .همه تیم ها و خصوصا استقلال وپرسپولیس به عنوان۲ باشگاه پرطرفداروظیفه دارند به سهم خود در این زمینه فعال ظاهر شوند .
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید