جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

عراق به حق خود رسید


عراق به حق خود رسید
▪ داور: سعد كمیل (كویت)اخطار: نشاط اكرم و باسیم عباس (عراق)
‌● عراق
نوری صبری، باسیم عباس، جاسیم غلام، حیدر عبدالامیر، علی حسین رحیم، نشاط اكرم، هوار محمد، كرار جاسم (از دقیقه ۱۰۹ احمد مناجد)، مهدی كریم، قاضی مینر و یونس محمود
▪ سرمربی: ویرا
● كره جنوبی
لی ون جائه، كیم جین كیو، كیم سانگ سیك از دقیقه ۵۸ و وسونگ یانگ، كیم چی هو، او بیوسوك، كانگ مین سو، سون دائه هو از دقیقه ۱۰۶ اوجانگ این، چائو سونگ كوك از دقیقه ۸۶ لی دونگ كوك، چائو جیااین، پارك چائو یانگ و یائوكی كیون
▪ سرمربی: پیم وربیك
● شرح بازی
كره جنوبی در مرحله نیمه نهایی رقابت های جام ملت های آسیا به همان بلایی گرفتار شد كه در بازی مرحله یك چهارم پایانی بر سر ایران آورده بود.بازی ۲ تیم عراق و كره جنوبی در حالی آغاز شد كه عراقی ها از انگیزه بالاتری نسبت به حریف خود برای پیروزی برخوردار بودند. گرفتن سرعت بازی از كره ای ها و دل بستن به ضدحملاتی كه غالباً به یونس ختم می شد، حربه ای بود كه كاملاً برای عراقی ها مؤثر افتاد و آنها توانستند در مقابل حریف شرق آسیایی خود یك بازی تماشایی را به نمایش بگذارند.
عراقی ها در نیمه اول بازی، بهتر از حریف خود بودند و موقعیت های بسیاری را نیز روی دروازه حریف خلق كردند، موقعیت هایی كه تماماً با بی دقتی مهاجمان این تیم و یا درخشش لی ون جائه نتیجه ای را برای آنها در پی نداشت.نیمه دوم یك نیمه متفاوت بود، نیمه ای كه جریان بازی در آن به نفع كره جنوبی عوض شد و آنها بودند كه توانستند به خود آمده و ابتكار عمل را در زمین به دست گیرند اما آنها در مقابل دفاع بسته عراق راه به جایی نبردند تا كار به وقت اضافی كشیده شود.
در وقت اضافه اول هم باز برتری از آن چشم بادامی های كره ای بود اما باز این عراقی ها بودند كه توانستند دروازه شان را در مقابل حریف بسته نگه دارند تا كار به ۱۵ دقیقه پایانی كشیده شود. عراقی هادر ۱۵ دقیقه پایانی با دوندگی و نظم بیشتر نشان دادند كه عزم خود را برای پیروزی جزم كرده اند. آنها كه در دقیقه ۱۰۴ بازی بهترین بخت گلزنی خود را از دست رفته می دیدند، در ۱۵ دقیقه پایانی بیشتر اوقات خود را در زمین كره جنوبی گذراندن، تا روی استثنائات گرفتار نشده و دروازه خود را همچنان بسته نگه دارند.
كره ای ها كه فكر می كردندبا توجه به وجود «لی ون جائه» دروازه بان باتجربه خودمی توانند در ضربات پنالتی مانند بازی با ایران موفق نشان دهند، دل به ضربات پنالتی بستند، غافل از اینكه تكنیكی های عراق آمده بودند تا به هر شكل ممكن حتی در ضربات پنالتی هم كه شده برتری خود را به حریف دیكته كرده و خود را در فینال ببینند، فینالی كه در شرایط فعلی یك موفقیت بسیار بزرگ برای بازیكنان عراق و فوتبال این كشور به حساب می آید.
پنالتی اول را «لی چون سو» در مسیر حركت نوری صبری زد كه تبدیل به گل شد و بعد نوبت به هوار محمد رسید تا ضربه اش را برخلاف حركت دروازه بان كره به گل تبدیل كند. لی دونگ كوك دومین پنالتی زن كره بود كه توپش را به گل تبدیل كرد، همان كاری كه قاضی منیر عراقی هم موفق به انجام آن شد. نوبت به پنالتی زنان سوم ۲ تیم رسید.
چوجای جین پنالتی خود را برخلاف حركت نوری صبری به گل تبدیل كرد تا حیدر عبدالامیر نیز توپش را گل كند و ۲ تیم را در عدد ۳ با هم مساوی كند. اما كی هون پنالتی چهارم تیمش را درست به جایی زد كه نوری صبری به طرف آن شیرجه رفته بود.
وقتی پنالتی چهارم كره جنوبی هدر رفت همه چشم ها به احمد حسن دوخته شد، همان بازیكن تعویضی كه پنالتی اش را با زیبایی هرچه تمامتر تبدیل به گل كرد تا عراقی ها نسبت به حریف خود یك گل پیش بیفتند. كیم چی هو زننده پنالتی پنجم كره ای ها بود كه ضربه اش پس از برخورد به تیر دروازه به خارج از زمین رفت تا دیگر نوبت به زننده پنالتی پنجم عراقی نرسد و نتیجه با حساب ۵ بر ۳ به نفع عراقی ها رقم بخورد. عراقی كه با شایستگی از همان ابتدا برای حضور در فینال به این رقابت ها گام نهاده بود.
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید