جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

اوجگیری اسلام ستیزی در جهان


اوجگیری اسلام ستیزی در جهان
موج خشونت علیه مسلمانان در غرب همچنان رو به افزایش است.عمق جنایاتی كه نسبت به مسلمانان در كشورهای اروپایی و آمریكای شمالی صورت می گیرد به حدی است كه بیشتر به یك تراژدی و فاجعه انسانی می ماند.
بررسی های انجام شده به وسیله سازمان های حقوق بشر نشان می دهد كه علت اصلی مخالفت ها و خشونت هایی كه نسبت به مسلمانان در اكثر كشورهای غربی صورت می گیرد به علت پیروی و سرسپردگی محض این كشورها نسبت به آمریكا است.
به ویژه بعد از حادثه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ میلادی، آمریكا به بهانه مبارزه با تروریسم، مسلمانان را مورد هدف قرار داد و این دستورالعمل را به سایر كشورهای حامی اش صادر كرد.
این سیاست كلیشه ای و از قبل طراحی شده باعث تغییر رفتار دولت های غربی با مسلمانانی شد كه در آن كشورها زندگی می كردند.
طبق این سیاست، هرگونه اقدامات تخریبی، بمب گذاری، ترور و... كه در این كشورها صورت می گیرد به حساب مسلمانان گذاشته شده و با آنان بدرفتاری می شود.
در راستای همین دیدگاه های دیكته شده از سوی آمریكاست كه انواع و اقسام توهین ها، بی احترامی ها، حملات وحشیانه به ارزش های مقدس مسلمانان صورت می گیرد و بسیاری از مساجد و كتابخانه ها مورد حمله مدعیان حقوق بشر قرار می گیرد.
حتی نهایت بی شرمی و گستاخی تا بدین حد است كه به كتاب مقدس مسلمانان (قرآن) و پیامبر گرامی آنان اهانت می شود.
توهین به پیامبر مسلمانان در برخی از كشورهای غربی از جمله نروژ، دانمارك، هلند، حمله به زنان مسلمان به خاطر حجاب و اخراج آنان از مناصب دولتی و مدارس، تخریب و سوزاندن مساجد در اسپانیا، بمب گذاری در مساجد مسلمانان در انگلیس و تفتیش و بازرسی منازل آنان در این كشور از شاخص ترین رفتارهای غیرانسانی و غیربشری مدعیان حقوق بشر است.
اما از سوی دیگر با وجود تمامی این رفتارهای غیرانسانی و مخالفت ها و خشونت ها نسبت به مسلمانان، غربی ها نتوانستند تاكنون به اهداف خود برسند و مسلمانان را به انزوا بكشانند. غربی ها با امواج سهمگین اهانت، خشونت و افترا تلاش كردند، مسلمانان را كه اقلیتی كوچك در جامعه بزرگ خود هستند محبوس و مطرود كنند اما بالعكس تمامی این اقدامات ضدبشری متوجه خود آنان شد و این مدعیان دروغین حقوق بشر در جامعه جهانی منزوی و مطرود شدند.به طور مثال روزی نیست كه در آمریكا تظاهرات و مخالفت علیه سیاست های تجاوزگرانه بوش و در دیگر كشورها از جمله عراق و افغانستان صورت نگیرد و هیچ شهروند آمریكایی نیست كه از سیاست های دولت آمریكا شرمنده نباشد.
تجاوز آشكار آمریكا به عراق كه باعث كشته و زخمی و آواره شدن صدها هزار انسان بی گناه شد بهترین شاهد برای خوی تجاوزگری سردمداران واشنگتن است مردم آمریكا دیگر نمی خواهند قربانی سیاست های بوش باشند و فرزندان خود را به مسلخ خواسته های غیرانسانی او بفرستند.مردم آمریكا هنوز فاجعه ویتنام را از یاد نبرده اند و نمی خواهند تراژدی دیگری در اذهان جهانیان ثبت و ضبط شود.دیری نمی گذرد كه موج نفرت و خشونت نسبت به مسلمانان جای خود را به انزجار از سیاست های آمریكا در سراسر جهان خواهد داد.
منبع : روزنامه کیهان


همچنین مشاهده کنید