جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

متشکریم آقای قلعه‌نویی!


متشکریم آقای قلعه‌نویی!
شاید حالا‌ وقتش باشد آقای قلعه‌نویی. پس از اینكه تیم‌ما مقابل مالزی یك بازی پرانتقاد به نمایش گذاشت، این سرمربی تیم ما بود كه همچنان متوقع بود و با بالا‌ترین حد تصور از اعتمادبه‌نفس از خبرنگاران می‌پرسید چرا از او تشكر نمی‌كنند.امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی ایران تا دیروز معتقد بود هر آنچه اتفاق می‌افتد بر حقانیت او و توانایی‌هایش گواهی می‌دهد. این اتفاقات می‌توانست كسب یك تساوی سخت مقابل چین باشد یا یك برد حداقلی مقابل مالزی.
از نظر امیر قلعه‌نویی ما باید به خاطر غلبه ازبكستان بر چین و سرگروه شدن ایران هم ممنون ایشان می‌بودیم. حالا‌ همه چیز به پایان رسیده است و ما می‌توانیم مراتب تشكر خود را از سرمربی تیم‌ملی اعلا‌م كنیم. تیم ملی ایران از جام ملت‌های آسیا حذف شده است و ما بین چهار تیم برتر آسیا جایی نخواهیم داشت. حسرت قهرمانی ایران ۳۵‌ساله می‌شود و ما برای رسیدن دوباره به قهرمانی آسیا باید چهار سال دیگر را هم انتظار بكشیم. اما همه اینها از نظر امیر قلعه‌نویی كمترین اهمیتی ندارد. او معتقد است ما در زمین بازی برتر از كره جنوبی بوده‌ایم و همین باید مایه مباهات باشد. از این منظر لا‌بد كره‌ای‌ها باید به خاطر رسیدن به نیمه‌نهایی مغموم باشند. از این منظر برای تیم ملی ایران هر اتفاقی بیفتد جز به شایستگی سرمربی ما شهادت نخواهد داد.
مایه شرمندگی است. ما كه در مالزی مانده بودیم تا در زمین خانگی به مصاف كره‌ای‌های تازه از راه رسیده برویم، ما كه تمام نیروهایمان را در اختیار داشتیم تا در مقابل كره‌ای‌ها كه بهترین‌های خود را نداشتند تیمی كامل باشیم، ۱۲۰ دقیقه نتوانستیم گل بزنیم و حذف شدیم؛ در مقابل تیمی كه به بحرین باخته بود و به عنوان تیم دوم از گروه خود بالا‌ آمده بود.اما همه این چیزها از نظر آقای قلعه‌نویی محلی از اعراب نخواهد داشت. سرمربی ما احتمالا‌ ترجیح می‌دهند درباره كیفیت تیم‌های ژاپن و عراق و ازبكستان و عربستان هم حرفی نزنند. از نظر امیر قلعه‌نویی ما شایسته قهرمانی بوده‌ایم و ایشان هم لا‌بد بهترین سرمربی جام. دیوار حاشا هم بلند است. هر جا ضعف‌های تیم ملی ایران به چشم آمده، باید به نتیجه بسنده كرد و هر جا نتیجه را از كف داده‌ایم باید به بازی نگاه كرد. باشد، ما همان كاری را می‌كنیم كه شما بگویید. آقای قلعه‌نویی! ما به خاطر این شكست تلخ از شما انتقاد نمی‌كنیم و از شما متشكریم. به خاطر همه آن اردوی رقت‌انگیز كه نتیجه‌اش از پیش معلوم بود. به خاطر همه بازی‌های تداركاتی كه انجام ندادید، تیم‌های ضعیفی كه به تهران آوردید تا جشنواره گل راه بیندازید و عكس یادگاری بگیرید. به خاطر همه اینها از شما متشكریم آقای قلعه‌نویی! به خاطر آنكه همه دوستانتان را به خرج ما به مالزی بردید تا بادی‌گاردتان باشند از شما متشكریم.
ما به ممنون بودن عادت كرده‌ایم آقای قلعه‌نویی! و از همه آنچه بر سرمان می‌آید خوشحالیم. می‌خواهد سهمیه‌بندی بنزین باشد یا بالا‌ رفتن كمرشكن هزینه‌های زندگی یا وضعیت اسف‌بار ورزش و فوتبال ایران. به خاطر تعلیق و تهدید فیفا و همه چیزهای دیگری كه شاید در انتظارمان باشد هم.ما مردم ازخودمتشكری نیستیم آقای قلعه‌نویی و همه شكرگزاری‌مان برای شما و دیگر مسوولا‌ن است كه هر چه داریم از شما و فروتنی بی‌پایانتان داریم. آخری‌اش باخت مقابل كره جنوبی بود آقای قلعه‌نویی؛ تمام شدن جام ملت‌ها و بر باد رفتن آرزوهای ۳۱‌ساله. ما چگونه باید از شما تشكر كنیم كه لا‌یق زحمات شما باشد آقای قلعه‌نویی؟ ما چه باید بگوییم كه خدای نكرده شما یا آقای علی‌‌آبادی یا دیگر دوستان نرنجند؟ همین كه شما را، شماها را داریم خودش هزاران قهرمانی است. ما برد و قهرمانی می‌خواهیم چه كار؟ ما، همه این ملت، از خوشی و امتنان داریم می‌‌گرییم؛ نمی‌بینید؟
سیامك رحمانی
منبع : روزنامه اعتماد ملی


همچنین مشاهده کنید