سه شنبه, ۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 23 April, 2024
مجله ویستا

قلعه نویی؛ من مقصرم


قلعه نویی؛ من مقصرم
● برخی از بازیکنان از زدن پنالتی انصراف دادند
امیر قلعه نویی پس از شکست ایران مقابل کره جنوبی، در نشست خبری به خبرنگاران گفت؛ تمام مسوولیت شکست مقابل کره جنوبی را برعهده می گیرم. این پیروزی را به اعضای تیم ملی کره تبریک می گویم. از بازیکنان خود نیز تشکر می کنم؛ چرا که تمام تلاش خود را برای پیروزی در این دیدار به کار گرفتند. آنها تمام خواسته های من را به طور کامل در زمین اجرا کردند اما، ما بدشانس بودیم که نتوانستیم از سد حریف خود بگذریم. حریف در ۱۲۰ دقیقه بازی فشار چندانی را بر روی دروازه ما وارد نکرد. در طول بازی، تنها چند بار کره یی ها صاحب موقعیت شدند و رودباریان وادار به واکنش شد. این در حالی است که ما موقعیت های زیادی داشتیم و در بسیاری از دقایق بازی، حاکم زمین بودیم. متاسفانه در زدن ضربات پنالتی بدشانس بودیم و از دور رقابت ها کنار رفتیم.
اگر کسی مقصر باشد آن فرد امیر قلعه نویی است. تمام مسوولیت این شکست را برعهده می گیرم؛ چرا که بازیکنانم با تمام توان بازی کردند. وی درباره تعویض وحیدهاشمیان اظهار کرد؛ از آنجا که هاشمیان به دلیل دوندگی فراوان خسته شده بود، ترجیح دادیم تا او را از زمین بیرون کشیده و مهاجم دیگری را جایگزین وی کنیم. هدف ما از این تعویض این بود که بتوانیم بازی هجومی تری را به نمایش گذاشته و از فرصت ها بهتر استفاده کنیم. ما در تمرینات، پنالتی زنان را انتخاب کرده بودیم. هنگامی که بازی به پایان رسید، از چند بازیکن بزرگ تیم پرسیدم که پنالتی می زنند یا نه؟ برخی از آنها از زدن پنالتی انصراف دادند. وقتی بازیکنی از زدن پنالتی انصراف می دهد نباید این کار را به او محول کرد. رسول خطیبی هم در تمرینات بسیار خوب پنالتی زده بود اما متاسفانه پنالتی او به گل تبدیل نشد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا بهتر نبود طالب لو را زودتر به زمین می فرستادید؟ گفت؛ طالب لو قبل از بازی می دانست که اگر بازی به ضربات پنالتی کشیده شود باید درون دروازه بایستد. ۲۰ دقیقه پیش از پایان بازی، وحید تمرینات خود را آغاز کرده بود. اما می دانستیم که اگر این کار جلوی چشمان رودباریان انجام شود، او روحیه اش را از دست خواهد داد. طالب لو در تمرینات عملکرد خوبی در ضربات پنالتی داشت و به همین دلیل از او استفاده کردیم. در این دیدار نیز وحید یک پنالتی را گرفت و حتی می توانست پنالتی دیگری را نیز بگیرد اما این طور نشد.
قلعه نویی درباره اینکه چرا بازیکن دیگری را به زمین نفرستادید؟ گفت؛ وقتی که ما حاکم زمین بودیم دلیلی نداشت که چنین تعویضی انجام دهم. بازیکنان عملکرد خوبی در این دیدار داشتند و صاحب توپ و میدان بودند.
سرمربی تیم ملی درباره آینده خود گفت؛ زمانی که به ایران بازگشتم، در این باره تصمیم گیری خواهم کرد. بازیکنان خود را ستایش می کنم؛ چرا که تا آخرین لحظه برای پیروزی جنگیدند. آنها تمام وظایف خود را به طور کامل انجام دادند و از همگی آنها رضایت کامل دارم. از رسانه ها و مطبوعات می خواهم اگر قصد انتقاد دارند نوک قلم شان را به سوی من گرفته و تنها از عملکرد من انتقاد کنند. بازیکنان وظایف خود را کامل انجام دادند.
منبع : روزنامه اعتماد


همچنین مشاهده کنید