جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

در حاشیه‌های دیدار ایران ـ کره‌جنوبی


در حاشیه‌های دیدار ایران ـ کره‌جنوبی
ایران و کره در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های اسیا دیدار حساسی را برگزار کردند که در نهایت به شکست تیم‌ملی کشورمان و حذف از این مسابقات انجامید. حاشیه‌های این دیدار را در ادامه می‌خوانید:
▪ قبل از شروع مسابقه تمامی بازیکنان کره‌ای زیر نظر افشین قطبی مربی ایرانی این تیم به گرم کردن بدن‌های خود مشغول شدند اما از تیم ایران تنها ۱۱ نفر اصلی بدن‌های خود را گرم کردند.
▪ همانند بازی‌های قبلی، پیش از شروع مسابقه در ورزشگاه بوکیت جلیل موسیقی با صدای بسیار بلند پخش می‌شد.
▪ قبل از شروع مسابقه سمبل بازی‌ها روی یک پارچه به مساحت دایره میانی میدان توسط ۲۴ نفر از اعضای اجرایی مسابقات حمل و در میانه میدان قرار داده شد.
▪ همزمان با خواندن سرود ملی کره‌جنوبی بازیکنان این تیم رو به سمت چپ ورزشگاه ایستادند و در زمان نواختن سرود جمهوری اسلامی ایران بازیکنان ایرانی رو به طرف راست استادیوم ایستادند.
▪ سیدمهدی رحمتی همانند بازی قبلی در کنار کریم بوستانی مربی دروازه‌بانان تیم‌ملی ایران وظیفه گرم کردن حسن رودباریان را بر عهده داشت.
▪ تماشاگران کره‌ای با لباس‌های متحد‌الشکل قرمزرنگ در یک بخش از ورزشگاه نشسته بودند و به تشویق بازیکنانشان مشغول بودند. نکته جالب اینکه خبرنگاران کره‌ای نیز با لباس‌های قرمزرنگ در ورزشگاه حضور پیدا کرده بودند.
▪ تعداد خبرنگاران کره‌ای بیشتر از خبرنگاران ایرانی بود، البته مجموع تعداد خبرنگاران حاضر در این مسابقه از حد معمول بیشتر بود به‌طوری که در انتهای این دیدار کارت حضور در کنفرانس مطبوعاتی نسبت به تعداد خبرنگاران کم بود.
▪ بارش شدید باران در شهر کوالالامپور باعث شد بازی زیر نور برگزار شود، اما نکته قابل ذکر این بود که آب روی چمن ورزشگاه جمع نمی‌شد.
▪ زمان نوشتن اسامی روی اسکوربرد ورزشگاه نام با کار سرمربی مالزی به جای وربیک سرمربی کره‌جنوبی روی اسکوربرد نقش بست.
▪ ناصر ابراهیمی - مربی ایران - از دقیقه اول در کنار زمین حضور داشت و نکات لازم را به بازیکنان گوشزد می‌کرد.
▪ در بین دو نیمه تمام بازیکنان ذخیره کره‌ای خود را گرم کردند، اما تنها سه بازیکن ایرانی در زمین حضور داشتند و بدن‌هایشان را گرم می‌کردند.
▪ علی کریمی - بازیکن تکنیکی تیم‌ملی ایران - هرگاه صاحب توپ می‌شد با تشویق شدید کره‌‌ای ها مواجه می‌شد.
▪ در وقت‌های اضافه امیر قلعه‌نوعی - سرمربی ایران – و پیم وربیک – سرمربی کره‌جنوبی – برعکس ۹۰ دقیقه بازی که روی نیمکت نشسته بودند ایستاده بازی را تماشا می‌کردند.
▪ زمانی که وحید طالب‌لو زیر نظر کریم بوستانی به گرم کردن بدن خود مشغول بود با تشویق تماشاگران ایرانی روبه‌رو شد.
▪ پس از شکست ایران در ضربات پنالتی هیچ یک از بازیکنان و خبرنگاران ایرانی نمی‌توانستند از جای خود بلند شوند و اسکوربرد ورزشگاه نیز چهره گریان حسن رودباریان را نمایش می‌داد.
منبع : روزنامه پاس جوان


همچنین مشاهده کنید