چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

کره از تیم ملی ایران می ترسد


کره از تیم ملی ایران می ترسد
امروز برای فوتبال ایران روز دیگری است! همواره بازی با كره جنوبی پر از حساسیت و استرس بوده است. می توان این بازی را ناب ترین بازی جام نامید، اگر دو تیم در شرایط ایده آل مقابل یكدیگر قرار بگیرند و به دور از استرس و نگرانی در میدان گام بردارند، پرواضح است كه كره ای ها با وجود برخورداری از همه استانداردهای لازم و داشتن تیمی درخور و مدعی به دلیل شكست های ناباورانه از فوتبال ایران می ترسد و خود را در میدان امروز یك گام عقب تر از حریف سنتی می دانند.
كره در ایده آل ترین روزهایش نتوانسته بیش از ۳ بار دروازه تیم ملی كشورمان را باز كند. در تاریخ بازیهای دو تیم به وضوح دیده می شود كه تیم ایران در بدترین شرایط ذهنی مغلوب آنچنانی حریف خود نبوده است اما شكست های سنگینی كه كره ای ها از فوتبال ایران پذیرفتند واقعیت های دیگری را آشكار می كند!
خاطره تلخ دو شكست سنگین یكی در جام ملت های ۹۶ و دیگری در جام ملت های دوره قبل به شدت به افكار كره ای ها چنگ خواهد زد و این تیم را به لحاظ روانی در بحران فكری قرار خواهد داد. اینجا است كه مربیان تیم ملی و در رأس همه آنها امیر قلعه نویی باید از این برتری نهایت استفاده را ببرد و از بحران روحی حریف بهره برداری كند.
قلعه نویی و شاگردانش باید بدانند كه در بازی امروز و قبل از شنیدن سوت داور یك گام از حریف جلوترند و این برتری را نباید به آسانی از كف بدهند و فاصله خود را با كره ای ها بیشتر كنند. بازی با كره جنوبی این مزیت را دارد كه اگر ملی پوشان بتوانند در امر گلزنی در همان نیمه اول به موفقیت برسند استرس و نگرانی های این تیم صدبرابر خواهد شد.
باید چنان محكم با كره ای ها طرف شد كه آنها نتوانند عنان بازی را در دست بگیرند. میدان دادن به حریف و دست حریف را برای دویدن و ارسال پاس های سرعتی باز گذاشتن و وسط میدان را خالی كردن گران تمام خواهد شد و اگر از همان ثانیه اول بتوان برنامه های درستی را در میدان اجرا كرد و اجازه قدرت نمایی را از حریف گرفت، می توان به پیروزی امیدوارتر بود.
كره چون با ترس و اضطراب وارد میدان خواهد شد، هر لحظه ممكن است اشتباهی از سوی بازیكنان این تیم سر بزند كه در این شرایط تیم ملی می تواند بازی دلخواه و ایده آل خود را در میدان اجرا كند و از مرحله سخت و دلهره آور یك چهارم نهایی خود را به جمع ۴ تیم پایانی این مسابقات برساند. پس می توان ژست پیروزمندانه ای به خود گرفت و با همه قوا و بدون دردسر و التهاب به دروازه حریف یورش برد.
منبع : روزنامه ایران ورزشی


همچنین مشاهده کنید