چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

در مالزی میزبان بودیم


در مالزی میزبان بودیم
تیم‌ملی ایران در آخرین دیدار مرحله گروهی موفق شد با نتیجه ۲ بر صفر از سد مالزی میزبان بگذرد. در زیر حواشی این بازی را می‌خوانید.
▪ پنج هزار تماشاگر این دیدار را از نزدیک تماشا می‌کردند البته جالب اینجا بود که از مجموع این تعداد تماشاگر تنها چیزی حدود ۵۰۰ نفر هوادار مالزی بودند و ۴۵۰۰ نفر از تماشاگران حاضر ایرانی بودند و بازیکنان تیم‌ملی به هیچ وجه در استادیوم غریب نبودند و در کشور میزبان تیم ایران میزبانی می‌کرد.
▪ قبل از شروع بازی حسن رودباریان دروازه‌بان اول تیم‌ملی کشورمان زیرنظر کریم بوستانی مربی دروازه‌بانان و سیدمهدی رحمتی رقیب اصلی خود به گرم‌کردن پرداخت. گرم‌کردن رودباریان زیرنظر رحمتی نشان می‌داد که این دو علاوه بر رقابت، رفاقت خوبی هم دارند.
▪ برخلاف بازی‌های گذشته که خبرنگاران چینی بیشتر از خبرنگاران ایرانی بودند این بار خبرنگاران چینی اصلاً در استادیوم حضور نداشتند و خبرنگاران ایرانی که برای پوشش این بازی به ورزشگاه آمده بودند، ۴۰ تا ۵۰ نفر را شامل می‌شدند و تنها ۴، ۵ خبرنگار مالزیایی در استادیوم حاضر بودند.
▪ قبل از شروع بازی بازیکنان تیم‌ملی کشورمان زیرنظر کادرفنی (ابراهیم‌زاده، کماسی و پیروانی) به گرم‌کردن بدن‌های خود پرداختند. گرم‌کردن بازیکنان در یک نیمه زمین انجام شد و فقط بازیکنان اصلی بدن‌‌های خود را گرم کردند.
▪ بازیکنان مالزی مانند بازیکنان تیم‌ملی کشورمان در نیمه دیگر زمین به گرم‌کردن پرداختند با این تفاوت که آنها با تمام بازیکنان اصلی و ذخیره خود این کار را انجام دادند.
تیم داوری نیز قبل از بازی به گرم‌کردن پرداختند. نکته جالب توجه گرم‌کردن تیم داوری همراه با بازیکنان مالزی و در کنار آنها بود.
▪ دیدار فینال جام سیزدهم (۲۰۰۴ پکن) بین تیم‌های ژاپن و چین نیز از اسکوردبرد محل مسابقه پخش شد. ژاپن در فینال جام قبلی موفق شد چین، میزبان مسابقات را در حضور تماشاگران خودی شکست دهد و به قهرمانی این دوره از مسابقات برسد.
▪ قبل از شروع بازی سمبل جام چهاردهم به نمایش درآمد. سمبل این دوره از مسابقات که یک توپ می‌باشد روی یک پارچه به اندازه دایره میانی زمین نقاشی شده و توسط ۲۴ نفر از اعضای کادر اجرایی در وسط زمین قرار گرفت.
▪ مانند دفعات قبل صدای آهنگ از استادیوم بوکیت جلیل به گوش می‌رسید. صدای آهنگی که بی‌شباهت به اجرای کنسرت نبود در استادیوم محل بازی بلندتر از همیشه به گوش می‌رسید و تماشاگران نیز با این آهنگ همخوانی می‌کردند.
▪ در کنار نیمکت ذخیره‌ها چهار صندلی اضافه قرار گرفته بود. تعداد بازیکنان ذخیره و کادرفنی هر دو تیم آن قدر زیاد بودند که مسؤولان برگزارکننده این مسابقه را مجبور کرده بود تعداد ۴ صندلی اضافه در کنار نیمکت‌ ذخیره‌ها تعبیه کنند تا بازیکنان مجبور نباشند روی زمین بنشینند.
-هنگام خواندن سرود ملی مالزی بازیکنان این تیم به سمت شمالی ورزشگاه ایستاده و سرود ملی کشور خود را سر دادند. نیمکت ذخیره‌های این تیم هم تا لب خط جلو آمده و سرود ملی کشورمان را خواندند.
▪ بازیکنان کشورمان فارغ از نتیجه بازی ازبکستان- چین در این مسابقه به تیم حریف فشار مضاعفی را وارد می‌کردند که بتوانند با گل‌های زیادی این مسابقه را به اتمام برسانند و سرگروهی خود را مسجل کنند. هر بار که دروازه مالزی تا مرز فروریختن پیش می‌رفت تماشاگران ایرانی حاضر در ورزشگاه تا حد انفجار پیش می‌رفتند و برای به ثمر رسیدن گل بازیکنان را تشویق می‌کردند.
▪ بازیکنان مالزی با ارائه یک بازی دفاعی سعی داشتند بازیکنان تیم کشورمان را در امر گلزنی ناکام بگذارند. قبل از به ثمر رسیدن گل اول مسابقه توپ‌جمع‌کن‌های مالزیایی در دادن توپ به بازیکنان ایرانی همکاری کمتری می‌کردند تا شاید بتوانند با این روش ضرب‌آهنگ تیم کشورمان را به هم بریزند.
▪ در بین دو نیمه تمام بازیکنان ذخیره تیم‌ملی کشورمان به گرم‌‌کردن بدن‌های خود پرداختند و برای مدت ۱۵ دقیقه بدن‌های خود را گرم کردند اما در این فاصله از بازیکنان ذخیره مالزی فقط دو بازیکن به گرم‌کردن در زمین مسابقه پرداختند.
▪ رسول خطیبی بعد از کارت زردی که از داور مسابقه دریافت کرد با انجام یک خطای هند مستحق دریافت کارت زرد دوم و اخراج از زمین بود اما چون این خطا با فاصله زمانی اندکی نسبت به دریافت کارت زرد انجام شد،‌ داور ترجیح داد که رسول را از زمین مسابقه اخراج نکند. در واقع لطف داور شامل حال این بازیکن شد.
▪ برخلاف گذشته که تماشاگران ایرانی از اواسط بازی به تشویق بازیکنان می‌پرداختند این بار از دقیقه یک دیدار به تشویق بازیکنان تیم‌ملی کشورمان پرداختند و این تشویق‌ها تا پایان ادامه داشت. تماشاگران مالزی هم در طول بازی بازیکنان تیم کشورمان را تشویق می‌کردند و حتی بعد از پایان دیدار آنها بازیکنان خود را تشویق کردند چرا که از نتیجه به دست آمده راضی بودند. مالزی در دو بازی گذشته خود ۱۰ گل خورده بود و در این مسابقه فقط دو گل دریافت کرد.
منبع : روزنامه پاس جوان


همچنین مشاهده کنید