چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

اینبار تبانی در کار نبود


اینبار تبانی در کار نبود
▪ گل‌ها: احمد الموسی (۱۸)،‌ عبدالرحمن القحطانی (۴۵) و الجاسم (۶۸ و ۷۹) برای عربستان
▪ داور: نیشی مورا
▪ ورزشگاه: جاکابارنیگ شهر پالمبانگ اندونزی
دیدار تیم‌های ملی عربستان و بحرین در حالی در ورزشگاه بارنیگ جاکای شهر پالمبانگ انجام می‌شد که بحرینی‌ها به شدت به‌دنبال کسب پیروزی و حفظ شانس خود برای صعود به مرحله حذفی جام ملت‌ها بودند و در سوی دیگر عربستانی‌ها با خیال تقریباً راحت‌تری فوتبال بازی می‌کردند و به حداقل امتیاز هم قانع بودند اما در عین حال نیم‌نگاهی به صدرنشینی گروه خود داشتند.
شاگردان میلان ماچالا بازی شماره ۲۲ جام ملت‌ها را در ساعت ۱۷:۳۰ به وقت اندونزی و ۱۳:۵۰ به وقت کشورمان آغاز کردند و با سوت نیشی مورای ژاپنی مقابل یکدیگر به قدرتنمایی پرداختند. باتوجه به اینکه شکست در این دیدار می‌توانست سقوط بحرینی‌ها را بیش از هر چیز مسجل کند، بازیکنان این تیم بازی را بسیار هجومی آغاز کردند و با ارائه یک فوتبال هجومی و رو به جلو سعی در بازکردن دروازه عربستان داشتند. در سوی دیگر میدان هم آنخوس تیمش را با همان سیستم ۲-۵-۳ همیشگی به میدان فرستاد تا باز هم با اتکا بر توانمندی‌های دو مهاجم جوان و البته قدرتمند خود حریفش را به مخاطره بیندازد.
عربستان باتوجه به حملات پرشمار بحرین ۱۵ دقیقه اول را در زمین خود محبوس بود اما ناگهان در دقیقه ۱۸ برخلاف جریان بازی گل اول را شاگردان آنخوس به ثمر رساندند به صورتی که بازی در عرض مدافعان بحرینی باعث اشتباهی فاحش از عبداله مرزوق شد تا احمد الموسی با حرکت تند و تیز خود این توپ را ربوده و در شرایطی تک به تک با دروازه‌بان بحرین قرار بگیرد. او با دریبل دروازه‌بان و پوشش ناقص مدافع این تیم توپ را وارد دروازه کرد تا آب سردی بر پیکر بحرینی‌ها ریخته شود.
از حدود دقیقه ۲۰ بازی بحرینی‌ها که چیزی برای از دست دادن نمی‌دیدند رو به بازی هوایی آوردند و سعی داشتند تا با ارسال توپ‌های پشت دفاع صاحب موقعیت ناب شوند. در یکی از صحنه‌ها سانتر بلند هافبک‌های بحرینی به الاهوبیل رسید اما تردید دروازه‌بان و خروج نصفه و نیمه او از دروازه عربستان هم نتوانست باعث گلزنی مهاجم بحرین شود و توپ او به راحتی در اختیار یاسر المسلم قرار گرفت.
بحرینی‌های پیش‌تاخته در دقیقه ۳۴ هم صاحب موقعیت گلزنی شدند اما سانتر از جناح چپ هافبک‌های این تیم با ضربه نصفه و نیمه اسماعیل عبدالطیف تبدیل به گل نشد و تلاش یاسر معلم توپ را از دهانه دروازه راهی کرنر کرد. یک دقیقه بعد در برگشت این توپ عربستان صاحب کرنر شد که توپ مناسبی که بر روی سر یاسر القحطانی جفت و جور شده بود با ناباوری راهی اوت شد تا صدای هلیولوس آنفوس بلند شود.
نکته جالبی که در میان بازیکنان عربستان به چشم می‌خورد این بود که تمامی آنها در لیگ کشور خود بازی می‌کردند و اکثراً جوان و جویای نام بودند.
دقیقه ۴۴ بازی می‌توانست منجر به گل دوم عربستانی‌ها شود به صورتی که توپربایی سریع مالک مازاز مدافعان جلو آمده بحرین وی را در موقعیتی تک‌به‌تک با عبداله عبدالکریم قرارداد که ضربه ناامیدکننده او در نهایت ناباوری راهی اوت شد. از این اتفاق یک دقیقه هم نگذشته بود که عبدالرحمان القحطانی صاحب موقعیت شوتزنی در داخل هجده قدم شد و پاس عرضی همبازیان خود را تبدیل به گل دوم عربستان کرد.
نیمه مربیان را بحرین با خصوصیات هجومی بیشتری آغاز کرد و در مواقع حمله خود در پاره‌ای اوقات با استفاده از ۵ مهاجم در محوطه جریمه عربستان ظاهر می‌شد چرا که ماچالا می‌دانست با این نتیجه باید از نیمکت بحرین خداحافظی کند.
محمدحسین در دقیقه ۴۷ با شوتی سرکش اولین شوک را در نیمه دوم به عربستان وارد کرد اما در دقیقه ۴۹ سلمان عیسی از زاویه بسته اقدام به شوتزنی کرد که دفع ناقص دروازه‌بان باعث برخورد توپ به دیرک افقی شد و توپ راهی اوت شد.
غفلت بحرینی‌ها از دفاع در دقیقه ۶۸ باعث باز شدن مجدد دروازه این تیم شد و الجاسم هافبک شوتزن و طراح عربستان از فاصله ۳۵ متری با شوتی سرکش و دقیق طاق دروازه عبدالکریم را فرو ریخت تا شیرازه کار شاگردان ماچالا فرو پاشیده شود. در دقیقه ۷۹ هم گل چهارم عربستان به ثمر رسید و نفوذ سریع هافبک عربستان از جناح راست با پاس به عقب هوشیارانه او، الجاسم را صاحب موقعیت شوتزنی کرد که او هم به راحتی گل دوم خود را به ثمر رساند.
ادامه حملات احساسی بحرین باعث موقعیت‌های دیگری برای ضدحملات عربستانی‌ها شد که اگر درخشش عبدالکریم در این صحنه‌ها نبود قطعاً در دقایق ۸۵ و ۹۱ دو بار دیگر دروازه بحرین باز می‌شد.
منبع : روزنامه پاس جوان


همچنین مشاهده کنید